Gå til innhold

Julegave til foreldre som har ALT!

S10nemor

Anbefalte innlegg

Så er jeg igjen kommet til den vanskeligste julegaven av de alle - til mine foreldre og svigerforeldre - de har jo ALT de trenger og mere til. De har nettopp hatt rund bursdag og fått mye også - så jeg har få ideer i år.

Men hva synes dere om disse alternativene:

1. 2 flasker vin + gavekort på middag (restaurant)

2. 2 flasker vin + 1 femukers lottokupong + 12 flaxlodd

3. 2 flasker vin + billetter til ett arrangement (konsert/teater)

Har tenkt ca 500,- pr par (vinflaskene kommer i tillegg)

Andre tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner problemet ditt veldig godt. Mine svigerforeldre har absolutt alt, og i tillegg har de overhodet ingen interesser (annet enn å se på TV) og forlater aldri huset annet enn for å handle eller besøke sønnene sine. De drikker ikke vin og bryr seg ikke om god mat/drikke (så kurver med godsaker eller restaurantbesøk er utelukket), de leser aldri, hører ikke på musikk og kino/teater er uinteressant. Julegaveidéer er derfor et sant mareritt hvert år. Av de du foreslår ville mine svigerforeldre nok satt mest pris på nr 2 (da trenger de ikke forlate hjemmet), men vinen hadde nok blitt gitt bort. Tidligere juler har vi gitt dem bl.a.: abonnement på ukeblader/kryssordblad/aviser, sengetøy, håndduker med brodert navn, reise til Oslo (for å besøke oss) og digitalkamera.

Hva med å gi en kurv/eske med litt forskjellig i, f.eks.: mykt ullteppe til kalde kvelder, ullsokker, kaffe-/tekrus og et par pakker god kaffe/te, konfekt, hjemmebakte julekaker, telys/duftlys, duk, servietter, god håndkrem/såpe, bøker/lydbøker, CD/DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemet ditt veldig godt. Mine svigerforeldre har absolutt alt, og i tillegg har de overhodet ingen interesser (annet enn å se på TV) og forlater aldri huset annet enn for å handle eller besøke sønnene sine. De drikker ikke vin og bryr seg ikke om god mat/drikke (så kurver med godsaker eller restaurantbesøk er utelukket), de leser aldri, hører ikke på musikk og kino/teater er uinteressant. Julegaveidéer er derfor et sant mareritt hvert år. Av de du foreslår ville mine svigerforeldre nok satt mest pris på nr 2 (da trenger de ikke forlate hjemmet), men vinen hadde nok blitt gitt bort. Tidligere juler har vi gitt dem bl.a.: abonnement på ukeblader/kryssordblad/aviser, sengetøy, håndduker med brodert navn, reise til Oslo (for å besøke oss) og digitalkamera.

Hva med å gi en kurv/eske med litt forskjellig i, f.eks.: mykt ullteppe til kalde kvelder, ullsokker, kaffe-/tekrus og et par pakker god kaffe/te, konfekt, hjemmebakte julekaker, telys/duftlys, duk, servietter, god håndkrem/såpe, bøker/lydbøker, CD/DVD.

For to år siden fikk de en sånn "kurv" som du nevner med vin, ost, kjeks, sjokolade, CD'er, sokker, 2 bøker samt frukt og tegninger fra ungene samt krus (litt vanskelig med duftlys, kremer da mamma er allergisk mot mange dufter)

I fjor ordnet vi en "kurv" med CD'er, personlige gavekort (på klem, omsorg, pass av hund, ubetinget kjærlighet osv, vin, t-shirt m/trykk av barnebarn, ullsokker, osv.

Jeg er derfor HELT TOM av i ideer i år.

Misunner deg ikke "problemet" ditt - og jeg synes det er vanskelig til mine! Lykke til til deg også!

Endret av S10nemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreldre som aldri blir fornøyd. Så i år er ideen å gi dem hvert deres bidrag til et veldedig formål (skilte foreldre).

Er ikke sikker på om vi (jeg og mine søsken) kommer til å gjøre dette, men vi har pratet som det siden forrige jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen med et restaurantbesøk eller billetter til et arrangement er gode. De har alt det de trenger. Opplevelser er alltid positivt og her er det noe de kan gjøre sammen. Trenger egentlig ikke to vinflasker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilSweetie

Jeg synes idé 1 og idé 3 begge er veldig gode. Selv ville jeg gått for nummer tre, men nummer en er også bra :)

Jeg likte ikke nummer 2 så godt, men det er vel fordi jeg synes lotto/flakslodd o.l er teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreldre som aldri blir fornøyd. Så i år er ideen å gi dem hvert deres bidrag til et veldedig formål (skilte foreldre).

Er ikke sikker på om vi (jeg og mine søsken) kommer til å gjøre dette, men vi har pratet som det siden forrige jul.

Det skal ikke være enkelt visstnok :)

Mine blir VELDIG fornøyde uansett hva de får de da - men jeg vil så gjerne like det jeg gir bort selv også om du skjønner.

Jo, vinflaskene får de uansett - må jo kose seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene om å ha problemer med gaver til folk som har alt.

I år kjører jeg cognac og vin til alle evt. gavekort på polet.

Denne tenkte jeg på først til mine foreldre, problemet er bare at jeg vet de ikke blir fornøyd da heller...

De syns det er bedre å ikke få presang enn at andre får deres...

Ahh jeg blir så oppgitt og litt sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 flasker vin + billetter til ett arrangement (konsert/teater)

Jge ville gått for denne. Da får dem jo kommeet seg litt ut og hygget seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad min mor alltid har ting hun ønsker seg...Hun har alltid et servise hun samler på eller noe bestikk hun trenger på hytta... Det er veldig enkelt..

Hva med å kjøpe en bok hver til dem?

- da kan de jo bytte dersom de uikke er fornøyde. det er jo mange kjekke bøker, trenger ikke nødvendigvis være en roman..

_ gavekort på restaurant

- flax lodd og lotto kupong ( ofte populært av de litt eldre)

- pysjamas?

_ gåstaver?

- skrittteller?

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med te?

Det blir definitiv julegaven fra meg til alle i år. Oppdaget nettbutikken www.tetid.no i sommer. De har utrolig mange gode teer. Du kan gi folk rikelig spennende telager for ikke så mye penger.

Anbefaler spesielt kunst-te. Garantert få mennesker i Norge som har prøvd. Utrolig kul te som blir til en blomst i koppen.

Her er min julegaveliste til alle som har alt:

Bestemor: Earl Grey teposer, grønn julete, tekrus, fruktdrops

Mamma og Pappa: Japansk grønn te, 4 typer Rooibos te, halsdrops, kunst-te.

Gravid svigerinne: Koffeine teer som Rooiobs te, hvit te, gul te, japansk grønn te og en tekopp.

Venninne: Kunst-te, oolong te, hvit te, grønn te, gul te, pu-erh te, tekanne.

Broderen: Grønn te med valnøtt, Sort te med sjokolade, Eerl Grey, drops.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koffeine teer

:klø:

Men ellers veldig bra forslag.

Jeg synes også at TS's forslag 1 og 3 var veldig bra, jeg går også gjerne for vin til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har man jo klassikeren konfekt da :ler:

En eske Sfinx konfekt blir jo alle glad for ;)

(sånn ikke helt seriøst ment)

Altså, litt mer seriøst, man kan jo kjøpe spesialkonfekt. Her i Bergen har vi for eksempel Molière Chocolaterie der de selger fransk sjokolade (som smaker aldeles himmelsk farlig godt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller rett og slett litt luksus sengetøy?

http://www.lanoire.com

Eller gavekort på massasje til mor og en flaske cognac til far?

Klær?

Bøker?

Det er mange muligheter. Det er faktisk mulig å finne på noe bedre enn flaxlodd til sine foreldre.. *overrasket*

tw1173 har det beste forslaget så langt, men det forutsetter at de liker å danse da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller rett og slett litt luksus sengetøy?

http://www.lanoire.com

Eller gavekort på massasje til mor og en flaske cognac til far?

Klær?

Bøker?

Det er mange muligheter. Det er faktisk mulig å finne på noe bedre enn flaxlodd til sine foreldre.. *overrasket*

Og hva gjør du når de du skal gi gave til har nok sengetøy og klær, de leser aldri bøker, drikker ikke cognac eller vin, ikke bryr seg ikke om massasje og hverken har helse til eller interesse av å lære å danse? Problemet er ikke å finne på gaveidéer, men å finne gaveidéer til dem som har alt OG ikke bryr seg om noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Til utakknemlige folk som ikke bryr seg om noe: Hvis du da absolutt vil gi en gave;

gi en gave som GLEDER; om ikke det gleder dem, så gleder det iallefall andre:minefri skolevei, geit etc (gaversomforandrerverden.no f eks)

Bruk heller ressursene på dem som fortjener det, og kast ikke bort tiden på dem som er utakknemlige!

Det er tanken som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...