Dorri Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Ja, jeg lurer rett og slett på din oppskrift på verdens beste kjøttkaker. Saftige, gode kjøttkaker (nam) Jeg har 2 kg kjøttdeig som jeg skal steke opp å fryse, men hvordan lager jeg de aller, aller beste kjøttkakene? Haster litt med svar, da jeg MÅ lage de i dag. Takker så mye til de som vil dele oppskrifter på dette med meg
Gjest Madam Felle Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 2 kg kjøttdeig 3 egg 2-3 ss potetmel en kvart løk 1 ss grillkydder ( kan ta mindre, om du ikke liker så mye krydder) litt pepper 1 ts paprikapulver 1 dl fløte melk etter behov ( deigen bør ikke være for kompakt, men heller litt løs)
Malama Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Hmm, så mye godt du hadde i! Jeg bruker bare ta å fylle det lille 2,5 dl "litermålet" som følger med hurtigmixeren med havregryn (til en pakke kjøttdeig), og deretter fylle det opp med vann, dette blander jeg godt inn i kjøttdeigen (derav mikseren) og tilsetter en god del pepper (jeg elsker pepper) og litt annet krydder som jeg finner i hylla. Har hatt løk i noen ganger, men vi bruker veldig lite løk, så somregel har jeg ikke det. Og ja, et egg om jeg har. Fikk lyst på kjøttkaker!
skruf Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Bruker å lage på en halv kg,så det er bare å gange opp til riktig kg, men: 500g kjøttdeig 2.5 ss potetmel 1.5 dl vann 1 egg salt muskattnøtt ingefær Synes de er ganske gode selv, og mann og barn elsker de
Dorri Skrevet 27. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2006 2 kg kjøttdeig 3 egg 2-3 ss potetmel en kvart løk 1 ss grillkydder ( kan ta mindre, om du ikke liker så mye krydder) litt pepper 1 ts paprikapulver 1 dl fløte melk etter behov ( deigen bør ikke være for kompakt, men heller litt løs) ← Denne så veldig god ut. Bruker du kremfløte eller matfløte?
Gjest niomi Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Bruker å lage på en halv kg,så det er bare å gange opp til riktig kg, men: 500g kjøttdeig 2.5 ss potetmel 1.5 dl vann 1 egg salt muskattnøtt ingefær Synes de er ganske gode selv, og mann og barn elsker de ← Gjør som deg, men putter i et par-tre gode hvitløksfedd i tillegg.
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Jeg ler litt for meg selv her. Skal lage kjøttkaker i dag for første gang på mange år. Inspirert av tråden. Tipper sønnen i huset blir fornøyd da han elsker kjøttkaker.
Karamba Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 2 kg kjøttdeig 3 egg 2-3 ss potetmel en kvart løk 1 ss grillkydder ( kan ta mindre, om du ikke liker så mye krydder) litt pepper 1 ts paprikapulver 1 dl fløte melk etter behov ( deigen bør ikke være for kompakt, men heller litt løs) ← Samme som over, men har også strøkavring i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå