Gå til innhold

tannfeen

Fremhevede innlegg

Skrevet

lurer på hva som er "gjengs" når det gjelder hva tannfeen etterlater seg i glasset.... grunnen til at jeg spør er at jeg nettopp hørte om en som hadde fått 120 kroner av tannfeen for en tann, og det er myyye mer enn hva vi hadde tenkt å gi (eller tannfeen da ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir ca 20 kr for hver tann, det varierer litt ettersom hvor mye småpenger jeg har.

Jeg synes 120,- er mye for en tann, gir man det for èn tann må man fortsette å gå det når det felles flere tenner. Det kan bli dyrt, hvertfall for de som har flere barn.

Skrevet

takk, det høres mer logisk ut for meg også. begynte å lure på om det var vi som var veldig gniene.....

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg fikk ti kroner for en tann, skulle vel tilsvare tyve kroner i dag :)

Skrevet

godt å høre at vi ikke var helt på villspor her...

Skrevet

10 eller 20, avhengig av hva man har når tannen faller ut. En femtilapp har kommet en gang, men da hadde ingen i huset noe annet.

Skrevet

ett sted mellom 10 og 30 høres helt fornuftig ut.

Lurer litt på hva foreldrene tenker med når de gir barna store summer (som 120 kroner skal være) til en 6-7 åring.

Hva kommer da dette barnet til å forvente om noen år?

Skrevet

I min barndom ga den 5 eller 10 kroner, så å gi 10-20 i dag synes jeg virker logisk ja. 120 var jo veldig mye, stakkars de andre barna som mistet tenner den natta, tannfeen hadde sikket mistet alle pengene i det første glasset og hadde ikke mer.... ;)

Skrevet

Tannfeen kommer nok til å gi ca 20 kr her i huset. Er vel ikke lenge før han kommer på besøk.

Skrevet

Her har tannfeen hatt med seg 15 kroner for vanlige tenner, 20 kroner for jeksler og 40 kroner for tann som måtte trekkes :)

Skrevet

Tannfeen har gitt 20 kr pr tann her i huset, unntaket var når det var den første tannen. Da fikk nemlig tannfeen god hjelp i det skjulte av to bestemødre, så da lå det rundt 100 kr i glasset. (Med forklaring dagen etterpå; den første tannen var ekstra verdifull for tannfeen)

Skrevet

Hos oss legger tannfeen igjen 20 kr pr tann.

120 kr for en tann er overdrevent mye spør dere meg.

Skrevet

Her får snuppa 30 kr for tanna. Vil kanskje gi litt mer hvis det er tenner som må trekkes da.

Skrevet (endret)

Her i huset er det 20 kroner for vanlige tenner og 40 kroner for jeksler. Datteren min har fortalt om venner som har fått mye mer enn det og jeg synes det er overdrivelse rett og slett hvis foreldrene gir så mye som 100 kroner eller mer for en tann. Må jo nesten lure på hva i alle dager de tenker på når de gir så mye penger fra tannfeen....

Endret av Kittykat
Skrevet

Hos oss legger tannfeen pengene i et glass med vann. Derfor kan kun mynter brukes. Det er også slik at én tann blir til én mynt. Derfor er det 20 kr pr tann.

Skrevet

Jeg har også brukt å legge 20 kroner til ungene mine. Helt til ny skole, nye venner, og datteren mistet en tann. Da nektet hun å ha vann i glasset, for dersom atte man ikke hadde vann i glasset, så kom det en papir-penge...

Hmmm...

Not in my house...

Så her fortsetter jeg med 20 kroner.

Skrevet

jeg har hørt at hvis man legger tannen på et papir istedenfor i et vannglass så kommer tannfeen med papirpenge. men bare den grønne papirpengen altså...

Skrevet

Det har variert, spørs hva tannfeen hadde i lommboka si når tanna datt ut..men en sum mellom 15-30 kr ca. Og, da helst i småkroner (slik at det ser myyye ut i vannglasset ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...