Gå til innhold

Livet i andedammen.


*GakkGakk*

Anbefalte innlegg

Dagbok ja. Det må man ha her har jeg skjønt.

Her tenkte jeg og fortelle om stort og smått fra livet mitt som andekone og mamma til 5 andunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje på tide å fortelle litt om meg selv og livet mitt.

jeg er gift med verdens beste andemann (det er vi alle her inne har jeg skjønt ;) ) og det har vi vært i snart 10 år. Jeg selv er 29 år og han er 34år.

Sammen har vi 5 unger. En gutt på 9 år, en gutt på 7 år, tvillingjenter på 5 år og en jente på 2 år. (også har jeg egentlig lyst på en til jeg)

I dag er minstejenta syk. Litt feber, samt at hun kaster opp. Så hun er selvsagt hjemme fra barnehagen i dag. Nå ligger hun i senga mi og sover. Må jo få lov til å ligge i voksensenga når hun er syk. Mannen min må jobbe seint i dag, så jeg håper at hun er frisk nok til å være med å hente i barnehagen. De store ungene kan gå hjem selv.. Skolen ligger jo ikke langt fra huset vårt. Evt så får jeg spørre om naboen kan hente eller se til minstejenta mens jeg henter 5 åringene. Det ordner seg alltid på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er heldigvis minste jenta mye bedre. men jeg lot henne være hjemme i dag også. Ingen vits i å ha med en syk unge i barnehagen. jeg får gjort jobben min uannsett. Nå ligger hun i senga si og sover formiddagsluren sin.

På fredag tenkte jeg og begynne på julevaska og forbredelsene. har jo vaskehjelp.. men vil ikke kreve stor rengjøring av henne. så da gjør jeg det selv. Er litt koselig også, da kommer man i julemodus.

Ut på juleshopping må jeg også. Mangler en god del gaver. Er jo en stor familie. Tenke og få gjort det en formiddag. Da er det færre mennesker ute, og man slipper å gå i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte likegjerne med vaskingen i dag jeg. Nå går dagens tredje maskin med klesvask (utrolig hvor mye klær unger bruker).. så har jeg ryddet ut av alle kjøkkenskapene og vasket innvendig i de. Etterpå skal jeg gå over alt det jeg tok ut og sikkert kaste en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye liv og røre ja. og selv om det kan til tider være slitsomt (og jeg nærmest sovner før de om kvelden) er det veldig kos også.'

For å komme oss gjennom hverdagen har vi vaskehjelp, så vi slipper å bruke tid på det, jeg har ganske frie arbeidstider så jeg kan være hjemme med barna når det trengs. Vi prøvde oss på å ha en praktikant, men fant ut at det ikke var tingen for oss. Så da ansatte vi heller bare en rein vaskehjelp, som også er veldig god på å lage middag dersom det trengs :)

Vi har også vært heldige på den måten at vi aldri har hatt noen kollikbarn, sovingen deres har stort sett gått greit og den verste trassen har vi nok aldri opplevd.. Selvsagt er ikke det bare en dans på roser med 5 barn, men stort sett går det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på lørdags morgen ble jeg vekt av mannen med en liten førjulspressang. Vi skulle til london for helgen bare han og jeg :) Barna ble plassert hos besteforeldere.

Vi koste oss veldig der. Spiste masse god mat, både til lunsj og middag, var på et show og var ordentlige kjærester igjen. ikke bare mann og kone. Shopping ble det også tid til :sjarmor:

Kom hjem sent i går kveld.

Til helgen er den store pepperkakebakedagen. da lager vi masse figurer og en stor pepperkakelandsby. Koslig forjulskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann, jeg kom over dagboken din, og da måtte jeg jo legge igjen et lite spor.

Jeg må si jeg er imponert, 5 barn og lyst på en til :) . Jeg har "bare" 3 jeg da, og synes vel kanskje det holder med det, selv om man aldri skal si aldri... :ler: , vet ikke om mannen er helt enig der men....

Du får ha en god helg, og du skal ikke se bort i fra at jeg stikker innom igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har fått en er det vansklig å stoppe ;)

Men jeg hadde ikke trudt at jeg skulle ende opp som 5 barnsmor som stor akkuratt. Da jeg ble gravid som 19 åring, hadde jeg med andre ord ikke planlagt 4 barn til.. men lysten på et og et barn til kom gradvis.

og heldigvis er mannen helt enig :)

god helg til deg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har fem barn :)

Det ønsker jeg meg og..men så viser det seg at vi sliter med å få én da.. :sjenert:

Skal nok følge med her inne ja :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig, har du først fått en liten en, er ønske om å få en til og en til, veldig tilstede. Men jeg har dessverre fått kroniske sykdommer,så får min egen helses skyld burde jeg vel ikke ha fler, men man skal vel aldri si aldri..... :sjenert:

Ser at vi begge to er fikk barn unge. Jeg var og nitten når førstemann kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig heldig capricon. for meg som har fått fem unger veldig lett er det vansklig å sette meg ordentlig inn i din situasjon sånn ordentlig. jeg vet jo ikke hvordan det er å ikke få barn når man vil... men jeg kan jo aldri tenke meg et liv uten barna mine..

snilla... rakk å fylle 20 år for ungen proppet ut, men unge var vi jo begge to ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...