Gå til innhold

Useriøse tråder om alvorlige temaer!

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har lagt merke til at det er ett økende antall tvilsomme tråder fra Gjester som blir postet. Tråder med svært alvorlige temaer som mishandling, depresjoner etc. Gjestene poster tråden og kommer aldri med innspill senere og for meg virker det useriøst, særlig når de spør om råd men aldri kommer tilbake for å kommentere dem.

Det er skikkelig smakløst.

Milla

Videoannonse
Annonse
Gjest Enda en gjest
Skrevet

Jeg er enig i at de som starter tråder også bør følge opp senere, men en av grunnene til at mange ikke gjør det er de svar de får fra enkelte registrerte brukere. Svar som gjør det uinteressant å følge opp.

Jeg er en av dem. Det finnes mange useriøse faste brukere også, og ikke alle er gjester.

Jeg synes ikke det er så gøy å komme inn hit og bli mobbet fordi jeg er gjest. For meg betyr det at jeg ikke gidder å registrere meg, men heller ser meg om etter et annet forum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mi observasjon er at hvis en tar opp seriøse ting så stopper tråden.

Mulig det er mye tullhuer her inne.

Det skal liksom være en utvekslingsplass for div. ting, men det er stort sett påstander som blir servert.

Gjest Enda en gjest
Skrevet

Seriøse tråder stopper opp fordi den får useriøse svar, enten de kommer fra registrerte brukere eller gjester.

Gjest Anonymous
Skrevet

Her må jeg si meg enig med siste gjest. Det er omtrent klin umulig å få til en skikkelig drøftelse/diskusjon av noe som helst. Enkelte er veldig flink til å "lese" andres problemer, og å komme med SINE råd, men det ser dessverre ikke ut som om de klarer å tenke egne tanker utover det, og å resonnere seg fram til et standpunkt i en diskusjon. Og er det en som kommer med et standpunkt/mening litt på kanten av de andres så blir dette slått ned på med en gang, uten noen særlig form for vurderinger/drøftelser.

Mirabella

Gjest Enda en gjest
Skrevet

Hva er det som gjør oss gjester så uglesett egentlig? Vi har lov til å skrive her vi også? Noen av gjestene kan være noen skikkelige drittsekker, men det gjelder da langt fra alle? Blir en slik "drittsekkgjest" mindre drittsekk av å registrere seg? Hvorfor det? Det går jo an å være like anonym likevel. Vi velger jo selv hva vi vil skrive i profilen.

Skrevet

Jeg tror det er lett å ta Gjester over en og samme kam. Det er ikke riktig, og at vi faste her blir mer kritiske til Gjester pga tidligere useriøse Gjester.

Ellers må jeg protestere og si at jeg ikke er enig med at disse gjestene er useriøse for det de ikke får svart på tråden. Og jeg kan godt skjønne at noen faste brukere heller velger å være anonym som gjest når de tar opp alvorlige temaer som ble nevnt.

For min egen del er det ikke alltid det er noe å kommentere, hvis en får mange svar hvor brukerne ytrer deres mening.

Gjest Anonymous
Skrevet
Og jeg kan godt skjønne at noen faste brukere heller velger å være anonym som gjest når de tar opp alvorlige temaer som ble nevnt.

Og så snart de poster som gjest skal de altså behandles som dritt? Fordi de er gjester? Ingen kan vite om en gjest er her for første gang, eller om hun/han er en veldig aktiv, registrert og populær bruker til vanlig. Hvem er det som blir uglesett? En ny, tilfeldig gjest? Eller kanskje en du kjenner som en god venn til vanlig? Tenkt over det?

Best jeg nevner nå at jeg ikke snakker til en bestemt person, men til alle.

Nei, vi gjester fortjener like mye respekt som alle andre. Alle begynner som gjester nå de kommer hit :)

Jeg vil ikke ha skylda for at en annen gjest driter på draget.

Skrevet

Det er kun noen få forum på Kvinneguiden som krever at man registrerer seg. De andre forumene er åpne for Gjester.

Alle brukere er like vekomne på KG så sant de følger reglene våre :-)

Hvorvidt Gjester bør ha lov til å skrive innlegg eller ikke har vært oppe til diskusjon flere ganger, og er alltid under løpende vurdering. Men foreløpig er det fritt frem for alle til å delta!

:-)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Og så snart de poster som gjest skal de altså behandles som dritt?

Når faste brukere logger seg ut og poster som Gjest er det i 90% av tilfellene fordi de ønsker å slenge litt dritt eller si noe som vil ødelegge andre brukeres "glansbilde" av denne brukeren som til vanlig er respektert og populær.

Dette er hovedgrunnen til at jeg ønsker reg. for all brukere. Det er stort sett Gjester som står for mesteparten av "kommentarene". Hvis du tar en hvilken som helst tråd og blar nedover ser du ofte en kommentar fra Gjest som er slettet av mod.

Milla

Skrevet

Det er slett ikke alle gjester som kommer for å slenge dritt eller være useriøs. Jeg var gjest her lenge før jeg registrerte meg jeg, og jeg prøvde virkelig ikke å lage kvalm. Hvorfor dømme alle gjester likt?

Dette er jo internett, vi er alle anonyme, gjest eller ikke. Man kan jo heller ikke være sikker på at en bruker kun har et nick heller....

Skrevet

Jeg forstår godt at noen velger å være anonyme når de kommer med et (for dem) meget følelsesbetont tema. Men jeg synes også man bør følge opp på det man har startet.

90% da Milla, litt overdrevet? :wink:

Skrevet

Da jeg kom til Kvinneguiden for nesten tre år siden var det selvsagt som gjest. Jeg leste først en god del for å se hvordan stemningen var her.

Så begynte jeg å poste noen innlegg. Etter hvert ble jeg litt dristigere, og fortalte litt mer om meg selv. Ikke en eneste gang fikk jeg høre at jeg bare var en gjest.

Jeg ble altså veldig godt mottatt, og dermed valgte jeg å registrere meg, først som Misha.

Er ikke så sikker på om jeg hadde registrert meg og blitt værende om jeg hadde kommet hit nå..

Vi må huske på at et forum trenger brukere, og potensielle brukere kommer utefra. Det er vår oppgave å ta dem i mot på en måte som gjør at de trives og blir værende. Gjerne som registrerte brukere om de føler for det. Hvis ikke, er de like gode å ha likevel.

Uten brukere dør forumet. Nye brukere gjør at forumet vokser. Det er det vi vil, ikke sant?

Jeg er sikker på at gjestene våre tenker på samme måten som meg når de kommer hit for første gang: er dette noe for meg? La oss sørge for at det er det! :wink:

Skrevet

Helt enig med deg Hege,

De aller fleste vil nok ikke registrere seg første gang de beøker KG, først når de har sett hva detter er. Og - vi har alle lik rett til å være her.

Skrevet

Vil bare si en ting i forhold til gjest debatten.

Jeg tror det er vanskelig for oss registrerte brukerer å forholde oss til gjesten fordi vi ikke vet hvem h*n er. Slik er det også IRL. Selvsagt vet jeg ikke hvem Milla eller Lea (dere er mine to eks.) er, men samtidig vet jeg jo hva de står for og "hvordan" de tenker. Man har liksom en substans å forholde seg til, i den grad man har gjordt seg en formening om hvem Milla og Lea er.

Grunne til at gjesten blir uglesett er at det er så mange av dem. Noen er seriøse mens andre er useriøse. Ikke vet vi heller om det er samme gjesten som du debatterer med ut hele diskusjonen. Da blir det vanskelig å forholde seg til gjesten. Så kan jo gjesten ha et gjestenavn (f.eks Gro,), men dette navnet blir jo da ikke beskyttet slik våre nick er, så om to måneder kommer en ny Gro og da er man hverfall usikker på hvem man skal forholde seg til.

Jeg mener at hvis man vil bli tatt seriøst bør man registerer seg.

Skrevet

Jeg også! Var vel en hyppig gjest her nærmere et år før jeg registrerte meg 1. januar (nyttårsforsett), men jeg brukte hele tid nick'et mitt som kjennetegn, og jeg har ALDRI gått inn for å lage kvalme: Hvis noen har oppfattet meg sånn, er d ubevisst fra min side, og da beklager jeg....Et par av de faste brukerne her er derimot stadig ute for å provosere/lage kvalme, og d greier de jo m glans, siden såpass mange hiver seg på... :ler:

Skrevet

Det er klart at en gjest som kun vises som "Gjest" blir mer ansiktsløs enn en som legger til et nick slik at vi vet at det er samme person som poster som uregistrert bruker i en debatt. Det blir lettere å svare når man vet hvem som sier hva, og hvem man svarer.

Det er nok at gjesten holder seg til sitt "kjennetegn" i den debatten h*n der og da deltar i.

Helt ok å benytte et annet kjennetegn i en ny debatt.

Som eksempel på useriøs gjest kan jeg nevne at jeg i formiddag har slettet 7-8 dumme kommmentarer rundt i forumet.

Alle lagt inn av "Gjest" tidlig i dag morges. Alle av en enkelt gjest.

Selvsagt ser det ut som det har vært flere gjester i gang. Slike ting er med på å ødelegge mye for alle seriøse gjester.

Gjest sexysadie
Skrevet

synes d er greit at vi har gjester her men de kan godt komme m ett eller annet kjennetegn som gjør at vi kjenner dem igjen fra andre gjester.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også lyst til å si en ting til: Jeg synes man bør respektere de som velger å skrive innlegg som "gjest", selv om det er åpenbart (for noen)hvilket fast nick som har skrevet det.

Og altså at man ikke sier hvem det er(hinter), selv om man misliker den som skjuler seg bak nicket til de grader..også om man misliker temaet!

Selv om man elsker dem..............

Mirabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...