Gå til innhold

Sanger


Gjest Yoghurt

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale sanger som det hjelper å høre på når man har mistet noen? og da mener jeg ikke slikt som y-m-c-a fordi det får hvemsomhelst til å flire, men ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvilke sanger vil du ha? Som gir deg litt håp, eller som er triste? Jeg liker å høre på sanger som får meg til å gråte, slik at jeg får det ut på en måte. Hjelper det også. To eksempel som ble spilt i begravelser som jeg har vært i. I den ene døde en ung gutt, og da spilte broren hans en sang som han selv hørte mye på etter å ha mistet broren sin: The Offspring-Gone away

I begravelsen til min bestefar ble det spilt Van Morrison-Be thou my vision, den er ikke så trist i seg selv, men blir trist for meg siden jeg alltid tenker på min bestefars begravelse når jeg hører den.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Er det noen som kan anbefale sanger som det hjelper å høre på når man har mistet noen? og da mener jeg ikke slikt som y-m-c-a fordi det får hvemsomhelst til å flire, men ja..

Veldig trist at du har mistet noen :klem:

Vet ikke om du vil ha "gråtelåter" men her er noen triste låter!

Bridge Over Troubled Water med Simon & Garfunkel

Everybody hurts med REM

Eg ser med Bjørn Eidsvåg

Air med Johann Sebastian Bach

Tears in heaven - Eric Clapton

Imagine med John Lennon

En natt forbi og Rykte forteller med Jan Eggum

Den fyste song (kanskje) med Kenneth Sivertsen og Bjørn Eidsvåg

Det hjelper å gråte for å få det ut som Mediocre skriver :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Eg ser med Bjørn Eidsvåg

Denne får ihvertfall meg til å gråte. Den har en fin tekst, og som er fin å tenke på.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni Mitchell -hva som helst av henne har en beroligende effekt og trøster .Ellers så anbefaler jeg klassisk musikk som f.eks. Mozarts Requiem eller Bach.

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

vidar johnsen og peter nordberg - "sov lilla syster" fra albumet "ord og øgonblikk". innmari fin og trist sang som passer godt til tanker man har når man har mistet noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...