Gå til innhold

Damenes aften- hjelp!


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Neste lørdag står det damenes aften på kalenderen min- og jeg er vertinne...

Foreløpig meny ser slik ut:

Asparges rullet inn i spekeskinke, ett dryss parmesan og en skive melon

Hvitvin

Innbakt svinefilet (helstekt) med fyldig soppsaus, hasselbackpoteter, brekkbønner og tomat

Rødvin

Sitronfromage (med pynt- sjokolade)

Musserende dessertvin

Er forferdelig usikker da. Ser dette ut til å være en bra meny (tenker smaker opp i mot hverandre)?

Noen som har tips til viner?

Blir kjempeglad for innspill, er deffinitivt ingen kokke- men ser for meg at dette skulle jeg kunne fikse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrett og dessert høres veldig godt ut. Sjekk med Polet om hva slags vin de anbefaler hvis du ikke har kjøpt enda.

Hovedrett ser god ut, men jeg rynker på nesen på brekkbønner og tomat. Er ikke så glad i sånt. Men jeg hadde spist det hvis jeg var gjesten din. Fant en oppskrift på ovnsbakte fennikler en gang. En fennikel til hver, legg en smørklatt på hver fennikel, putt i ovnen. Kan sjekke hvor lenge, hvis du synes det høres interessant ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, synes absolutt dette høres deilig ut! :sikle:

Jeg hadde blitt helt over meg av lykke iallefall; alt dette liker jeg, og jeg er litt kresen. :sjenert:

Enig med Catzy: ta med deg menyen og spør på Vinmonopolet hva de anbefaler. De har dyktige ansatte som kan anbefale deg riktige viner.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempegodt ut. :)

Selv er jeg heller ikke fan av brekkbønner men bruker ofte aspargesbønner overdrysset med små stekte baconterninger evt. aspargesbønner bundet sammen med stekte baconremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...