Gå til innhold

P-ringen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått på p-ringen noen uker nå, og den første tida gikk det helt bra, stappa den oppi og den satt. Men nå i det siste har den begynt å skli langt ned, nesten ut, uten at jeg veit hvorfor. Må dytte den på plass et par ganger om dagen. Veit ikke hva jeg gjør galt, for når jeg dytter den opp, ligger den likt som den gjorde i begynnelsen.....

Noen forslag til hva jeg gjør galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, har ikke det probl selv, men tror ringen finner selv en egnet possisjon, den blir aldri værende akkurat like høyt som man plasserer den selv. Så lenge den ikke glir ut er det ikke noe problem!

Skrevet

Men den glir så langt ned at jeg kjenner den, og det er jo ikke behagelig.... :tristbla:

Skrevet

hm, det har ikke jeg opplevd. merker at der er mindre spenn i ringen etter 2-3 uker enn i begynnelsen, men ikke slik at jeg merker det på samme måte som deg. Vet ikke hvordan du bruker den, men kanskje ta den mer sjeldent ut? I begynnelsen husker jeg at jeg følte jeg måtte sjekke og dobbeltsjekke at den var der og alt var bra...

Egentlig det eneste rådet jeg har, ikke sikkkert at det hjelper, men håper du finner ut av det enten av deg selv eller andre på forumet her.

Vet ikke hvordan du har skylt den, men den skal KUN skylles i helt lunkent vann, varmt (el kanskje også kaldt) kan kanskje forandre ringens spenstighet? Synsing fra min side dette her riktignok! Håper du finner ut av det!

Skrevet

Takk for svar.

Har ikke tatt den noe særlig ut. To ganger, men det var etter at den hadde begynt å skli ut, bare for å skylle den og putte den på plass igjen med en gang. Lunka vann ja. Snodig det her :( Men den har kanskje mistet spenstigheten sin da....uff, håper jeg kan fortsette, er så deilig å slippe den pilla hver dag.

Kom på nå at etter jul skal jeg jo et sted der det faktisk bare er kaldt vann....er det superviktig at den skylles i lunka i forhold til hormonene og sånn?

Skrevet

dobbeltsjekket bruksanvisninge nå og det sto at den aldri måtte vaskes i varmt vann, men kaldt og lunket vann gåt bra. Så da var det ikke så farlig om vannet du skyller den i er kaldt allikevel!

Det står også (s.15) at ringen kan støtes ut dersom man bruker tamp, har tarmbevegelser el ved anstrengelser. Også dersom man har nedfallen livmor. Det er heeelt sikkert ikke noe farlig dersom du ikke har merket noe annet til disse problemene og hatt flere symptomer! Les litt i bruksanvisningen neste gang, mye man glemmer hvis man bare har lest den en gang første gang man brukte det og alt var nytt! Kanskje du finner bedre svar der:)

Skrevet

Vet ikke hvordan du har skylt den, men den skal KUN skylles i helt lunkent vann, varmt (el kanskje også kaldt) kan kanskje forandre ringens spenstighet? Synsing fra min side dette her riktignok! Håper du finner ut av det!

Poenget er vel at varme frigjør hormonene i ringen, så dersom man skyller i varmt vann forsvinner hormonene ned i sluket i steden for inn i deg. Og da er det fare på ferde, både for fiskene i havet og for graviditet..

Skrevet

Vet også det pialitta, har selv merket små uregelmessigheter i blødningene dersom jeg ikke har vært forsiktig når jeg skyller den.

Men det kan kanskje også ha en virkning på spensten til ringen? Mulig ikke, men temp over ca vanlig kroppstemp er den jo ikke laget for å utsettes for.

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg. Min teori er at et eller annet inni vagina forflytter seg etter hvor jeg er i syklusen, for det går alltid greit første uka. Men etter det faller den nedover igjen. Jeg har også prøvd med en helt ny ring etter første uka, og det samme skjer med den. Jeg har brukt ringen lenge nå og merker ikke at den har mindre virkning elns, og den faller aldri helt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...