Grisen Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Når bestilte dere kirke? Nå tenker jeg mest på dere som hadde/skal ha 06.06.06, 07.07.07 og 08.08.08.
Majabeth Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Bestilte kirka i begynnelsen av juli. Vi gifter oss 070707. Nå er dette en kirke som er på landet, ikke av de mest populære. Kan tenke meg at dersom man skal gifte seg i en "hot" kirke, må man nok være temmelig mye tidligere ute, ja...
Malama Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 ASAP. Da jeg ringte min kirke i juni i år var 070707 forlengst fullbooket (nå var det ikke den datoen vi ønsket oss uansett da, så det gikk greit for vår del) "Vår" krike er populær i området da, men slett ikke i nærheten av noen av landets travleste kriker.
Grisen Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Så for 08.08.08 burde man begynne å bestille nå allerede eller er det for tidlig? Hvordan gjøres dette? Ikke lett når man aldri har gjort det før. Hvor lenge før bestilte dere lokale?
Malama Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Om det er for tidelig avhenger av hvilken kirke det er snakk om, noen tar imot bestillinger fortløpende, andre tar ikke imot for 2008 før f.eks høsten 2007. (asap er jo så tideligs som MULIG, og hva som er mulig varierer) Rent praktsik ringer du rett og slett den kirka det er snakk om (telefonnummer til kirkekontoret finner du aktakeligvis på menighetens hjemmeside om de har en slik (ta utgangspunkt i kirken.no eller SØK) eller selvsagt i telefonkatalogen. Avhengig av kriken vil du gjerne oppleve at den har noe begrenset åpningstid på kontoret (i alle fall har min kirke det) men det finner du ut av. Bare rett og slett spør om det er mulig å reservere tid for vielse sommeren -08 allerede, og om det ikke er det, hvilken dato de åpner for det.
flickan Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Nå var vel 07.07.07 spesiell fordi det havnet på en lørdag, det passer godt til tradisjonelle kirkebryllup. 08.08.08 blir på en fredag, så det er ikke sikkert det blir like stor rift om plassene. Er det i det hele tatt mulig å vies i kirken på endre dager enn lørdag (og en skjelden gang søndag)? Det blir vel verre på tinghuset.. *uviten*
Malama Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Ja... det er unektelig et poeng. Må nesten høre med krika om det i det hele tatt er gjennomførbart, det er slett ikke sikkert.
Gjest Ballerina Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Vi har allerede bestilt kirke til 2.8.2008! Det gikk helt fint. Det er ikke av de mest populære plassene, men vi tenkte at det var like greit å få det plass siden vi hadde bestemt dato og sånn. Vi opplevde faktisk det at det er vanskeligere å få lokale enn kirke, men igjen - vi skal ikke gifte oss i en stor by eller noe sånn... Men bare for å kommentere 08.08.08 - det går ikke der vi skal gifte oss... der er det ferie da og bare en prest som "betjener" to eller tre kirker, så det var kun bryllup på lørdagen i ferietiden!! Men det skader jo ikke å spørre Det er jo bare å ringe kirkekontoret (det var slik jeg booka kirken!!) Lykke til!!!
jento Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Vi gifter oss 07.07.07 og bestilte kirke i august, då var det alt noen som hadde bestilt, så vi fikk ikke velge tidspunkt,måtte ta det som var igjen, og heldigvis var det det klokkeslettet som vi ville ha..flaks for en gangs skyld..men dette er en kirke som ikke er så populær. Har strevet mer med å få catering og fotograf..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå