Gå til innhold

Dessert etter pinnekjøtt?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha med meg dessert til et pinnekjøttlag. Hva er best?

Sjokolademousse blir kanskje litt tungt? Kaker er det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tradisjonelle for meg, og de fleste andre jeg kjenner, er jo riskrem da. Sjokolademousse syns jeg ikke høres for "tungt" ut, men for meg bir det noe "absurd", det hører liksom tradisjonelle greier til pinnekjøtt, og sjokolademousse blir for "nymotens". Men det er bare i mitt sære, rare hode da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare pinnekjøtt i julen, og da er desserten riskrem med rød saus, evt hjemmelaget karamellpudding.

Sjokolademousse etter pinnekjøtt blir litt rart, kanskje, skal man først velge "noe annet" enn juledesserter er muligens fruktsalat bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskrem med rød saus på julaften, til en annen anledning kunne jeg servert iskrem.

Sjokolademousse høres helt feil ut, men det har nok med inngrodde vaner å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har har stort sett multekrem eller aprikoskrem til dessert. Lett er det jo ikke, men det er tradisjon for det i vår familie.

Skal du ha en lett dessert ville jeg valgt noe med friske frukter. Kanskje portvinsmarinert fruktsalat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor diskusjon hvert år, men vi har ikke hatt multkrem på julaften på flere år, for jeg liker det ikke. Riskrem er kjempegodt, men blir fort for mektig, så dermed ender vi som regel opp med luksusfruktsalat (mange ulike frukttyper +nøtter, sjokolade o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Julaften er det pinnekjøtt og riskrem. Skal imidlertid ha noen venner til pinnekjøttkveld neste helg, og da tenker jeg å lage Dronning Maud fromasj til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enten riskrem med rød saus eller multekrem. Bytter på det fordi det ikke er full enighet om hva som er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke er viktig med tradisjoner, ville jeg helt klart valgt iskrem eller sorbet etter en så tung og fet (og herlig!) rett. Iskrem/sorbet hjelper fordøyelsen etter tungt måltid. Bare spør italienerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Takk for mange raske svar...:)

Ser at riskrem er det som flest foreslår, men det skal vi ha 2 dager før også... :forvirret:

Hadde vært godt med noe annet, egentlig ...;)

Dronning Maud's Fromage, kanskje...:klø:

Iskrem med varm skogsbærsaus har vi ofte...;) Blir for hverdagslig for oss...;)

Sorbet-is må man vel kjøpe eller finnes det noen oppskrift på det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i huset er ingen spesielt begeistret for hverken riskrem eller multer. Dessuten er pinnekjøttmiddagen ganske tung. Vi pleier derfor å avslutte julemiddagen med fruktsalat og is (til dem som vil ha det ved siden av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multekrem og kromkaker.

Evt. varme multer til vaniljeiskrem, med en liten dæsj Lakka (multelikør) på toppen.

Generelt - multer til tradisjonell julemat, enten det er ribbe, pinnekjøtt eller lutefisk! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...