Gå til innhold

Skal man ringe fastlege eller jordmor


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Fastlege for første kontroll, deretter kan du gå bare til jordmor hvis du ønsker. Skal du ha sykmelding, må du til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! bor på en liten plass. må jeg si til sekretærene på kontoret at jeg er gravid slik at de kan forberede legen? vil helst unngå å fortelle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Ja, bare si at du skal bestille time til første svangerskapskontroll. Mesteparten (prøvetakning og sånt) er det uansett sekretæren som tar seg av, og da får hun nok vite det uansett. Da får du også beskjed om hva du skal ha med og tenke på. Og legen setter av litt mer tid til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff har ikke mye lyst å si de til sekretærene, kjenner de privat og så er de i tillegg foreldre til flere av barna der jeg jobber..;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

De har taushetsplikt når de er på jobb :)

Edit: Altså, det de får vite når de er på jobb har de ikke lov å snakke med andre om. De har heller ikke lov til å komme bort til deg (utenfor legekontoret)og si f.eks "hvordan går det med magen" eller noe lignende. Dette blir mellom deg og legekontoret, rett og slett.

Endret av Bjørnsdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, må vel bare roe meg ned med den tanken.... tusen takk for at du roa meg ned:)

Gleder meg til å bestille første svangerskapskontroll:):):) snodig følelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Husker jeg hadde en del sommerfugler i magen jeg også, ja :) Det går så bra! Lykke til!

(Forresten, hvis du blir kvalm, så prøv med pepperkaker. Av en eller annen grunn funka det for meg, og nå er det jo sesong, så hvis det funker for deg og, så er det kanskje lurt å kjøpe noen esker før jula er over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! jeg er HELDIGVIS ikke kvalm eller noen ting. litt mensen murringer:) bakte pepperkaker i går så da er jeg sikra gjennom vinteren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Ja, ha med urinprøve, og så kan det være lurt å tenke litt gjennom om du lurer på noe, hva du skal gjøre hvis det skjer noe, hva kan du gjøre av aktiviteter, om du må søke på fødeplass allerede osv. Skriv det ned - ellers glemmer du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte helsestasjonen nå og spurte om jeg kunne ta alle kontroller hos jordmor eller om jeg måtte innom fastlege. Fikk beskjed om at det var helt valgfritt. Så jeg har første time 18.des hos jordmor.

Grunnen til at jeg velger jordmor framfor fastlege er at legekontoret jeg går til er fryktelig stusslig. Flinke leger og alt det der,men alltid masse syke folk som sitter og venter, og veldig ofte forsinkelser. Mye hyggeligere lokaler på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig å ha en kjempedyktig og svært hyggelig fastlege, så jeg starter der.. Men kommer nok til å gå til jordmor også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...