Gjest Kermit Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Er det andre hypermobile sjeler her inne? Jeg sliter veldig med leddene for tiden. Stivhet, smerter, gnissing og ledd som popper ut av sokkelen. Jeg har trent regelmessig i flere år, både under ledelse av fysioterapeut og på egen hånd, men nå sliter jeg. Legene har jeg mer eller mindre gitt opp. Det virker som om du ikke blir tatt alvorlig når du er ung og kommer og klager over muskel/skjelett problemer. Noen råd?
Gjest Bellatrix Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg har også hypermobile ledd. For meg hjelper trening, men før jeg begynte å trene brukte jeg Nattlysolje som ogaå var bra for leddene mine. Prøv det.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Hvordan arter denne gnisinga seg? Jeg er også hypermobil og får til tider isjaslignende ilinger nedover bena. Er det andre som har opplevd det samme?
Gjest Kermit unplugged Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Hvordan arter denne gnisinga seg? En følelse av at beinender gnir mot hverandre i leddene når jeg går. Jeg er også hypermobil og får til tider isjaslignende ilinger nedover bena. Er det andre som har opplevd det samme? JA! Det er pyton fordi det føles som om masse muskelkraft forsvinner slik at jeg er på tur til å gå på trynet. I tillegg er det jo sabla vondt. ←
shi Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Jepp. Jeg knekker overalt pga overbelastede og stramme muskler: jeg kompanserer for å holde leddene på plass. Merker også at jeg ikke har mye av de små musklene som normalt holder ledd på plass Jeg synes jeg får mye ut av osteopatibehandling + trening hvor jeg fokuserer på stabiliserende muskler (pilates veldig bra + en del med lette vekter og balanserett) og utstrekning av de stramme musklene mine. Jeg gruer meg litt til en eventuell graviditet siden bekkenløsning ofte rammer hypermobile kraftigere enn andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå