Gjest grøss Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Vet noen... ? skikkelig EKKEL drøm.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg har drømt mye rart om familie, samboer og venner mange ganger. Bl.a. at de dør eller er ute etter å drepe meg. Og alle lever i beste velgående, ikke-psykopatiske forstand enn så lenge... Jeg tolker drømmer om at noen dør som et uttrykk for at man er redd for å miste dem fordi man er glad i dem. Og det er jo bra.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg tror Frk Åbergs tolkning er riktig. Jeg mener jeg har lest at slike drømmer også er "bevisstgjøring" av det at man er glad i noen - man blir jo mer klar over hvor mye vedkommende betyr når man drømmer noe så ubehagelig. Ellers drømte jeg en gang at klassen jeg studerte sammen med ble "henrettet" - veldig ubehagelig, men jeg trivdes ikke på studiet, så det kan ha hatt med det å gjøre - at jeg ville ha forandreing, men ikke visste hvordan. Jeg likte jo faktisk studiekameratene mine, så det hadde ikke med negative følelser ovenfor DEM å gjøre, bare at jeg selv ikke visste hva jeg skulle gjøre med min egen situasjon.
Sukkersøta Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Jeg drømte et år før mamma døde at hun døde, det vil si jeg drømte begravelsen hennes, men jeg har også drømt min søsters begravelse....så... Drømmer en noe sånt så betyr det jo ikke at det vil skje i virkeligheten. Som andre har sagt, kanskje du er redd for å miste henne, redd noe skal skje? Mye som ligger i underbevisstheten vår som vi kanskje ikke er klar over Tror nok du skal la den drømmen være. Ikke tenk så mye på det- en drøm er en drøm. MEN drømmer kan fortelle deg viktige ting om hva som skjer i deg. Tror mye av undertrykte følelser viser seg i drømmer.
Gjest gjesta Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 (endret) Man drømmer jo ofte det man er redd for. Trenger ikke være verre en som så. Endret 26. november 2006 av jack
Gjest mata Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Det kan bety noe så enkelt som at du er i en frigjøringsprosess, er på vei ut av hjemmet, eller at du nå tar egne valg og ikke lenger er like avhengig av å rådføre deg med din mor.
Vendie Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Som de andre sier tviler jeg på at det at man drømmer at noen dør betyr at de kommer til å gjøre det, drømmer skal jo tolkes på så merkelige måter. Jeg drømte en gang at jeg slo ihjel min kjære storesøster med en spade , og for noen måneder siden drømte jeg at jeg og sønnen min døde i en brann, og drev og vandret rundt som hvileløse gjenferd etterpå. Æsj, den var ekkel. Søsteren min var litt småredd meg en stund etter at jeg fortalte henne om drømmen som handlet om henne, men jeg har ingen planer om å ta livet henne, altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå