Gjest lolooo Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 hei=) lite problem her.. i det siste har jeg fått store problemer med ryggen når jeg sitter rett opp og ned med et bord lenge.. leser til eksamen nå, så har ikke så mye valg.. hva kan grunnen til dette være? jeg var en aktiv danser før, men dette har desverre blitt redusert betraktelig etter jeg begynte på studiene.. takker for alle svar!
Gjest Sille Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Sur & øm muskulatur. Sørg for å bevege deg ofte, varièr sittestillinger, evt. går det an å sitte på en stor treningsball da det da vil være enklere å gjøre små bevegelser mens du sitter. Tøyninger i ny og ne kan også hjelpe.
Gjest Marie81 Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Bevegelse er lurt ja når det blir mye stillesittende eksamenslesing. Sundt for både kroppen og hodet! (ikke glem frisk luft) Prøv å gjøre avslapningsøvelser, og kjenn etter om du slapper av i kroppen. Fort å sitte og spenne seg når man sitter og leser. Hvis det blir ille så har jeg veldig god erfaring med at kiropraktor kan hjelpe, både for stiv rygg og nakke :-)
Gjest lolooooo Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 det kan ikke ha noe med at ryggen ikke e like sterk som før, sien dansingen har blitt veldig redusert i det siste??
Gjest Sille Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 (endret) det kan ikke ha noe med at ryggen ikke e like sterk som før, sien dansingen har blitt veldig redusert i det siste?? ← Sannsynligvis ikke. Har nok mer med å gjøre at den ikke blir like mye bevegd som før, muskler digger bevegelse, og er ikke fullt så glad i statiske stillinger over tid. Endret 25. november 2006 av Sille
Gjest Marie81 Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Alltid lurt å trene i en eller annen form for å holde ryggen ved like (muskler som "støtte" for overkroppen). Jeg fikk problemer med ryggen da jeg sluttet med hest. Var vant til å bruke ryggen mye i stallarbeid og ridning. Når jeg sluttet med det og samtidig hadde en jobb som krevde mye av ryggen fikk jeg trøbbel. Men tror ikke du skal få trøbbel med ryggen pga stillesittende lesing. MEn lurt å bevege seg ja :-)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 oki=) litt slitsomt , for d gir seg ikke.. orker ikke å stå opp for å lese engang=/ får prøve litt tøy og bøy!
Supraspinatus Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Styrke i ryggen er viktig for å opprettholde en god kroppsholdning. Når du sitter er det viktig at du slapper av og ikke sitter ukomfortabelt. Siden vi alle er skapt forskjellig, så må du ikke nødvendigvis sitte helt rett i ryggen å spenne musklene for å få det til. Siden du sier du får det når du sitter rett opp og ned etter en stund antar jeg at det er muskulært, og gjerne i korsryggen. Det kommer nok av at du spenner musklene. Prøv å slapp av. Det kan også være gunstig å trene ryggen med feks kroppshev. http://www.exrx.net/Muscles/ErectorSpinae.html http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor1945210
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå