Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg har et problem, både seksuelt og til hverdags, og det er at jeg får så vondt akkurat ved inngangen til skjeden. Dette gjør at jeg ikke greier å ha sex (fordi det gjør så vondt når han prøver å trenge inn at jeg spenner musklene) og det gjør vondt å sette inn og ta ut tamponger. Det går helt fint med to fingre når jeg er våt, men penis blir for stor. Forstår ikke hva som gjør dette, har jo hatt sex før og det har gått fint. Kunne også trengt en tur til gynekologen, men utsetter det i det lengste fordi forrige gang endte med katastore pga at jeg spenner musklene ufrivillig. Jeg kjenner at det er god plass lenger inne i skjeden, men akkurat i åpningen er det så trangt å gjør så fryktelig vondt. Hva kan dette skyldes?
Gjest Kermit Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Kan det være Vestibulitt/Vanginisme? Det ligger en tråd om det litt lenger ned. Se om du kjenner deg igjen i noen av beskrivelsene der.
Annikken Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Kan være vaginisme ja. Her står det kort om det. Du kan jo søke på nettet og se om du tror det kan være noe sånt. Jeg synes du skal gå til en gynekolog, og fortelle at du mistenker vaginisme, og at han/hun må være VELDIG forsiktig. De bruker ta hensyn om du sier det er vondt!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Har lest en del om vaginisme og tror kanskje det er det jeg har. Men trodde det var slik at det bare var vondt fordi man spente musklene? Jeg får for eksempel vondt i skjedeinngangen når jeg skal dra ut en tampong, uansett om jeg slapper av. Men hvordan gjør legen det når man skal ha en GU og sier man har vaginsime?
Annikken Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Dra til fastlegen din, si du vil ha henvisning til gynekolog pga smerter osv. Forklar akkurat hvordan du har det. Da får du nok en time. Så kan du evt bare prate med gynekologen også. Gynekologer er jo spesialister, og du får ofte mye mer ut av en prat med gynekolog enn av en prat med en "vanlig" fastlege. Du trenger ikke si du mistenker vaginisme, men bare forklar smertene. Har du hatt det lenge?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Vet ikke hvor lenge jeg har hatt det slik, i alle fall 2 år. Har vært singel i et år nå så har ikke hatt sex på en god stund. Men med forrige typen min gikk det rett og slett ikke å ha sex pga at jeg spente musklene. Søkte på nettet og fant ut at det sannsynligvis var vaginisme. Men så ble det slutt med typen og jeg glemte liksom litt av det. Har ingen plager til vanlig, og det går som oftest greit å få inn en tampong (str normal), men noen ganger gjør det skikkelig vondt. (merkelig at det er bare av og til) Også var det jo den GU-en som gjorde helt forferdelig vondt fordi jeg spente musklene. Skulle gjerne vært hos en skikkelig gynekolog, men problemet er at jeg bor på et lite sted og aner ikke om det finnes noen gynekolog i nærheten. Har bære vært hos en kvinnelig lege, og hun virket ikke så veldig erfaren på området.
Gjest Kermit Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Be om henvisning til gynekolog. Det kan være at du må dra til nærmeste sykehus, men gynekologer har ofte mer peiling på sånt enn fastleger har, så det kan være verdt turen.
Catzy Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Søk på gule sider etter gynekologer i ditt område. Hvis du har muligheten, i hvertfall med litt planlegging, å dra til gynekolog, så bør du gjøre det selv om det er lang reisevei. Høres ut som vaginisme eller vestibulitt, og da er det greit å få profesjonell hjelp så raskt som mulig. (Snakker av erfaring med skjedesmerter.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå