Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg var på ferie nettopp. Har tatt Primolut, for å forskyve mensen i 10 dager. Er hjemme igjen nå, så jeg tenker på å avslutte før de 10 dagene har gått. Er det noen som har erfaring med primolut? Jeg får litt vondt i magen hver dag, som veldig svake menssmerter. Er det vanlig? Jeg har tatt dem i 7 dager. En ting til, hvis en blir gravid mens en tar dem, hva kan skje med fosteret da? Det står ikke noe om det, bare at du aldri må ta tablettene hvis en er gravid.
Annikken Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Er hjemme igjen nå, så jeg tenker på å avslutte før de 10 dagene har gått. Kan du gjøre, da kommer sikkert mensen etter 2-3 dager. Du MÅ ikke bruke dem i ti dager, det er bare max tid. Er det noen som har erfaring med primolut? Nei. Jeg får litt vondt i magen hver dag, som veldig svake menssmerter. Er det vanlig? Det vil jeg nok tro. Det er jo en "hormonkur" som holder tilbake mensen. Sjekk pakningsvedlegget! (Under "bivirkninger") En ting til, hvis en blir gravid mens en tar dem, hva kan skje med fosteret da? Det står ikke noe om det, bare at du aldri må ta tablettene hvis en er gravid. Det er sikkert ikke mer farlig enn å bruke p-piller eller minipiller når du er gravid. Anbefales ikke, men tror ikke man har oppdaget noen varig men på foster.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Felleskatalogen: Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Noretisteron kan gi maskulinisering av kvinnelige fostre. Blir alltid like "imponert" over leger som skriver ut primolut uten å gi beskjed om at en må være forsiktig med tanke på graviditet.
Kylling Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Jeg kjenner ei som tok sånne mens hun var gravid. Hun visste selvsagt ikke at hun var gravid da, hun tok til og med en test like før som var negativ. Hun hadde en MA i 12. uke. Om dette er grunnen vil man jo aldri få vite.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Jeg kjenner ei som tok sånne mens hun var gravid. Hun visste selvsagt ikke at hun var gravid da, hun tok til og med en test like før som var negativ. Hun hadde en MA i 12. uke. Om dette er grunnen vil man jo aldri få vite. ← Hva er en MA?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 MA = missed abortion. Barnet dør, men kommer ikke ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå