monikabrx Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Kan noen forklare meg? Folk snakker om att alle pc'r har et nr.som kommer frem når man sender ting på nettet. Husker ikke hva det kalles. Men er det sån att alle pc'r har et nummer? Noen sier det er et fast nr.noen mener det ikke er fast. Skjønner ikke helt dette jeg. Ble veldig dårlig forklart,men håper noen skjønner hva jeg mener.
tjamsa Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Det heter ip-adresse. Noen har statisk ip-adresse som ikke forandrer seg, mens andre har dynamisk som endrer seg hver gang man kobler seg til nettet. Du kan jo sjekke den her www.whatismyipaddress.com
Gjest gjesta Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 En MAC-adresse er et nummer pc-en din har fast, som identifiserer akkurat din PC (som et personnummer). En IP-adresse er et nummer som knyttes til PCen din når du er på internett, og kan sammenlignes med et telefonnummer eller en adresse. Den kan være fast, f.eks har webservere fast IP-adresse for at det skal gå an å knytte den til internettsider (alle internettsider har også et tall, som du kunne brukt i stedet), mens hvis du har vanlig hjemmeabonnement fra NextGenTel eller lignende skifter den med ujevne mellomrom.
monikabrx Skrevet 25. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2006 ip adresse var det ja.. Var helt blank i går..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå