monikabrx Skrevet 25. november 2006 #21 Skrevet 25. november 2006 Hva er galt med litt dulling? I passelige porsjoner selvsagt ← Ordet dulling i mine øyne er possetiv oppmerksomhet der det ikke er fortjent. Barnet hyler og skriker seg til det de vil ha, og får det.. kos og trøst fortjener alle.
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 Forfatter #22 Skrevet 25. november 2006 Ordet dulling i mine øyne er possetiv oppmerksomhet der det ikke er fortjent. Barnet hyler og skriker seg til det de vil ha, og får det.. kos og trøst fortjener alle. ← Hæ? En tiåring skriker ikke. Vet ikke hva du mener er dulling. Men jeg snakker om å kose og behandle henne som liten jente.
Gjest Blodbruden Skrevet 25. november 2006 #23 Skrevet 25. november 2006 Fyttegrøss. Minner om 56 år gamle tanter som klyper deg i kinnet og sier "hvordan går det på skolen, lille venn" FYSJ OG ÆSJ! Har ennå ikke fått det ut av hodet mitt. Og jeg er så gammel selv. Jeg skal aldri dulle med barnebarna mine.
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 Forfatter #24 Skrevet 25. november 2006 Fyttegrøss. Minner om 56 år gamle tanter som klyper deg i kinnet og sier "hvordan går det på skolen, lille venn" FYSJ OG ÆSJ! Har ennå ikke fått det ut av hodet mitt. Og jeg er så gammel selv. Jeg skal aldri dulle med barnebarna mine. ←
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 Forfatter #25 Skrevet 25. november 2006 Ordet dulling i mine øyne er possetiv oppmerksomhet der det ikke er fortjent. Barnet hyler og skriker seg til det de vil ha, og får det.. kos og trøst fortjener alle. ← Alle barn fortjener oppmerksomhet. Selv om de ikke har gjort noe for å få den. Elsker å dulle med mine, de betyr alt for meg
reiseglad Skrevet 25. november 2006 #26 Skrevet 25. november 2006 (endret) Ja.ha, hva er definisjonen på "å dulle" da??? Jeg kan finne på å dulle med kjæresten min, spesielt hvis han er syk. Skulle jeg ikke gjøre det? Endret 25. november 2006 av gjest1
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 Forfatter #27 Skrevet 25. november 2006 Ja.ha, hva er definisjonen på "å dulle" da??? Jeg kan finne på å dulle med kjæresten min, spesielt hvis han er syk. Skulle jeg ikke gjøre det? ← Så klart. Alle trenger å bli dullet med, spesielt av de man er mest glade i.
Forsatt-gjest Skrevet 25. november 2006 #28 Skrevet 25. november 2006 Hvis barnet selv søker dulling, hva er da problemet??
monikabrx Skrevet 25. november 2006 #29 Skrevet 25. november 2006 Alle barn er for store til dulling i mine øyne. Men trøst som ts beskriver blir man aldrig for gammel til. ← Alle barn fortjener oppmerksomhet. Selv om de ikke har gjort noe for å få den. Elsker å dulle med mine, de betyr alt for meg ← leser du ikke alle svarene i en tråd du selv har startet?
Gjest Elfrida Skrevet 25. november 2006 #30 Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg oppfatter i likhet med monicabrx dulling som noe negativt, som en type bortskjemming; overflødig, overbeskyttende omsorg som ikke trengs. Jeg er 100 % for å gi barn det de trenger av oppmerksomhet, trøst, kos og trygghet. Så jeg tror heller uenigheten her ligger i hva man mener med ordet dulle. Tillegg: Her er forresten definisjonen på dulle fra bokmålsordboka: (eg 'pusle, småspringe, dilte', av dial dull 'klesbylt') vise overdrevet omsorg d- med ungene / hun er blitt d-t for mye med Endret 25. november 2006 av Elfrida
Gjest Miloine Skrevet 25. november 2006 #31 Skrevet 25. november 2006 Nevøen min ga beskjed til moren sin om at hun ikke lenger fikk klemme han offentlig da han ble "stor". ← Den beskjeden fikk jeg av sønnen min også for noen år tilbake! Trebarnsmor: Dull med barnet ditt så lenge hun liker det
Gjest Fliss Skrevet 25. november 2006 #32 Skrevet 25. november 2006 I mine øyne er dulling noe negativt, men det er fordi jeg aldri har sett på det å vise barn kjærlighet som dulling. Dulling er å stakkarsliggjøre, skjemme bort, osv ...
Helen Skrevet 25. november 2006 #33 Skrevet 25. november 2006 Min 10 åring sitter noen ganger på fanget og vi koser ofte. Mens min 6 åring er en skikkelig "kose og sitte på fanget gutt". Jeg vil vil ikke si jeg duller med de, de får kos og trøst, men det er ingen dulling. Dulling er slik man gjør med babyer, det gjør man ikke med store unger. Har sett foreldre dulle med store unger, der de dikker og daller og bruker baby språk. Det synes jeg går over grensen, det er dulling.
Kaffeavtalen Skrevet 25. november 2006 #34 Skrevet 25. november 2006 Mine gutter på snart 11 og 12 sitter gjerne på fanget og får kos, men de styrer dette selv. Og jeg løper ikke etter dem for å gi dem en klem i all offentlighet, men når de selv kommer for å få en klem så klart jeg stiller opp. Men er dette dulling?? Den eldste holder meg helst i hånden når vi er ute og går også, men han er veslevoksen og klarer seg fint i alle sammenhenger.
monikabrx Skrevet 25. november 2006 #35 Skrevet 25. november 2006 Mine gutter på snart 11 og 12 sitter gjerne på fanget og får kos, men de styrer dette selv. Og jeg løper ikke etter dem for å gi dem en klem i all offentlighet, men når de selv kommer for å få en klem så klart jeg stiller opp. Men er dette dulling?? Den eldste holder meg helst i hånden når vi er ute og går også, men han er veslevoksen og klarer seg fint i alle sammenhenger. ← Nei, dette er ikke dulling i mine øyne. Dette er kos..
Gjest niomi Skrevet 25. november 2006 #36 Skrevet 25. november 2006 Både jeg og min bror ble vel sånn sett "dullet" med, eller rettere sagt kost med lenge. Satt vel på fanget til pappa etter at jeg var konfirmert, jeg. Nå blir kosebehovet dekket av samboer, eller lillebror. Jeg og min 19 år gamle bror koser fælt med hverandre. Jeg sitter i fanget, vi gir hverandre kokos, lekeslåss (jeg taper alltid), og koser oss generelt fælt.
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 Forfatter #37 Skrevet 25. november 2006 Jeg oppfatter i likhet med monicabrx dulling som noe negativt, som en type bortskjemming; overflødig, overbeskyttende omsorg som ikke trengs. Jeg er 100 % for å gi barn det de trenger av oppmerksomhet, trøst, kos og trygghet. Så jeg tror heller uenigheten her ligger i hva man mener med ordet dulle. Tillegg: Her er forresten definisjonen på dulle fra bokmålsordboka: (eg 'pusle, småspringe, dilte', av dial dull 'klesbylt') vise overdrevet omsorg d- med ungene / hun er blitt d-t for mye med ← Jeg regner med jeg har en annen oppfattelse på dulling. Det jeg mente var kosing, men litt på en "barnslig" måte . Som ikke er beregnet på den aldersgruppen liksom. Og ja, jeg leser igjennom alle svarene. Kan det hende jeg har misforstått ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå