pellegrino Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Min gutt på 6 år har kløende, tørt utslett i skrittet. Det flasser og er rødt. Jeg har prøvd hydrokortisonsalve og fetende salver. Jeg har også prøvd å la ham gå uten underbukse inni strømpebuksa/buksa for å forhindre at det blir for varmt. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette utslettet?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Du har vel vært hos hudlege med ham?
pellegrino Skrevet 24. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2006 Ja, jeg har hatt ham til lege. Der fikk vi beskjed om å prøve hydrokortison. Det hjalp ikke!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Da får du nesten bare bestille en ny time. I mellomtida kan du jo prøve olivenolje. Det hjelper på en del ulike hudproblemer.
ashera Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Det er ikke sopp, da? Prøv Canesten og se om det hjelper. Det er reseptfritt. Sopp kan være rødt og flasse, og trenger ikke å være fuktig.
tingeling Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg hadde selv noe lignende - fikk det både i armhulene og i skrittet. Ble kvitt det i armhulene etter å ha fått utskrevet dactacort av legen, men det i skrittet ble jeg ikke kvitt før jeg var hos hudlege som ga meg resept på locoid - skulle bruke det morgen og kveld i en eller to uker (husker ikke), siden en gang pr dag i en uke, siden 2 gr pr uke i to uker (eller noe i den duren). Ta en tur til hudlege du. (var selv hos fastlegen flere ganger, og ingenting av det hun kom med hjalp overhodet) tingeling Endret 25. november 2006 av tingeling
vodja Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Min gutt på 6 år har kløende, tørt utslett i skrittet. Det flasser og er rødt. Jeg har prøvd hydrokortisonsalve og fetende salver. Jeg har også prøvd å la ham gå uten underbukse inni strømpebuksa/buksa for å forhindre at det blir for varmt. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette utslettet? ← Kan være barnet ditt har sopp ja. Min datter fikk det over natta etter jeg hadde badet henne på kvelden å hatt lano i badevannet. hun var kjemperød og huden flasset av å var nesten hudfri på enkelte områder. Dro til barnelegen å fikk utskrevet to salver jeg skulle bruke på henne. Brukte ikke såpe i badevannet etter det kun olje og da jeg vasket henne passet jeg på å ikke vaske henne i skrittet eller stumpen med såpekluten men valgte intimsåpe og skyldte godt. brukte heller ikke vaskeservietter på henne men klut med intimsåpe for å vaske henne. Noen tåler ikke vanlig såpe dær nede. prøv kanesten eller gå til legen overdreven bruk av kanesten er ikke bra heller.
pellegrino Skrevet 27. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2006 Takk for svar! Jeg skal prøve canesten nå, og dersom det ikke hjelper skal jeg bestille time hos fastlegen. Må en ha rekvisisjon for å få time hos hudlege?
vodja Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Takk for svar! Jeg skal prøve canesten nå, og dersom det ikke hjelper skal jeg bestille time hos fastlegen. Må en ha rekvisisjon for å få time hos hudlege? ← Tror det ...bare å spørre legen din om det
Donpedro Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Må en ha rekvisisjon for å få time hos hudlege? ← Kommer nn på om man vil betale mye eller lite og hva slags praksis den konkrete hudlegen har.
ashera Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Takk for svar! Jeg skal prøve canesten nå, og dersom det ikke hjelper skal jeg bestille time hos fastlegen. Må en ha rekvisisjon for å få time hos hudlege? ← Derson du skal gå til offentlig hudlege må du ha rekvisisjon og stå i kø. Til private spesialister uten driftavtale kan du betale endel mer og komme til raskere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå