Gjest gjesta Skrevet 1. desember 2006 #41 Skrevet 1. desember 2006 Hunden til noen jeg kjenner har klødd i ørene i årevis, og de har prøvd det meste for å hjelpe den. Det som fungerer best er å dryppe (? eller smøre?) ørene med eddik, da dette gjør miljøet i huden surere og mindre egnet for det som gjør at det klør. Men jeg vil tro dette bare funker om kløen skyldes noe levende som sopp, midd eller evt bakterier. Og det er kanskje mindre effektivt på magen? Kom til å tenke på en ting, hvis det er mest i vinterhalvåret hunden klør, kan det ha å gjøre med at den blir våt og møkkete ute, kombinert med tørr inneluft?
rangi Skrevet 1. desember 2006 #42 Skrevet 1. desember 2006 ang skabb, så overføres det sjelden til mennesker. Skrev du ikke at hunden ble bedre i en periode? Jeg vil iallefall anbefale at hunden blir behandlet mot skabb, det er ikke farlig for hunden hvis det ikke er skabb den har, og hvis hunden slutter å klø/klør mindre, så har hun jo et problem mindre. Hudproblemer er ofte tidkrevende å finne en løsning på, og det er ofte basert på elimineringsmetoder. Dr Baddaky anbefaler skabbehandling på alle hunder før evt allergitesting... (du kan jo gå inn på drbaddaky.no å lese om allergier der).
-frøya- Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #43 Skrevet 1. desember 2006 ang skabb, så overføres det sjelden til mennesker. Skrev du ikke at hunden ble bedre i en periode? Jeg vil iallefall anbefale at hunden blir behandlet mot skabb, det er ikke farlig for hunden hvis det ikke er skabb den har, og hvis hunden slutter å klø/klør mindre, så har hun jo et problem mindre. Hudproblemer er ofte tidkrevende å finne en løsning på, og det er ofte basert på elimineringsmetoder. Dr Baddaky anbefaler skabbehandling på alle hunder før evt allergitesting... (du kan jo gå inn på drbaddaky.no å lese om allergier der). ← Hun ble plutselig bra tidlig på våren,og da har hun ikke klødd i det hele tatt....Også har det kommet igjen nå......
-frøya- Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #44 Skrevet 1. desember 2006 du kan jo prøve å kjøpe litt fiskeolje til hunden. Feks: http://www.artophar.com/kampanje/artopharomega3.html Det hjelper på min hund som klør når jeg stopper bruke produktet. Det bedrer huden veldig, men min har ikke sår da, men er det sånn at den klør seg til blods kanskje? Ang. midd i senga er noe hunden kan reagere på, selv om mennesker ikke nødvendigvis gjør det. ← Hun får sår pga av at hu klør seg,også blir de betente.... Hun ligger jo i senga sammen med meg hele året,så hvis det hadde vært midd pga av at hun ligger i senga sammen med meg,så hadde hun vel ikke blitt bedre.....for så at det blir verre nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå