Gå til innhold

Hunden min klør.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Royal canin har jeg aldri prøvd.....

Hun har vært helt fin i hele sommer! Har en salve jeg fikk av dyrlegen som skal lindre kløe og være betennelsesdempende,og det ser ut som den funker litt da......Men den virker et sted også begynner å klø og få sår et annet sted

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er tyroksin-mangel ?

Tyroksin er et hormon som kroppen trenger. Hvis den slutter å produsere det kan det hos hunder forårsake pelsavfall, kløe, flass og eksemlignende flekker (som oftest symetrisk, dvs likt på begge sider av kroppen) og vekttap. På vår hund merket vi først at den hadde mye kløe og eksem.

Skrevet

Luftvasker kjøper man på foreks. elkjøp/lefdal.

Vet ikke hva de koster nå,og husker ikke hva vi bet.

Den står på gulvet, og det eneste du trenger å gjøre er å helle på vann.

Og vaske den innimellom.(efter behov)

Du blir kvalm når du ser hvor mye dritt du har i lufta. :overrasket:

Jeg tror ikke det er våteksem..

Våteksem lukter vondt!

Nå finnes det flere typer våteksem,men det er såppass vanlig, att det hadde vet. set ,med en gang.

Du kan ta litt tigerbalsam å smøre rundt der det er verst.

Ikke på , men rundt..

Da vil hun kansje la det vere i fred,da det lukter sterkt/vondt.

Skrevet

Skal undersøke litt om denne luftvaskeren,sikkert ikke dumt uansett :)

Men tror du er så lurt å bruke tigerbalsam da?Selv om en bare tar det rundt så kan det fort komme litt på sårene uansett....Og sårene er litt betente,så da vil det kanskje gjøre vondt verre....

Gjest Deception
Skrevet

En ting til som er verdt å prøve, er et for uten kylling. Ikke helt lett å finne, men kylling er faktisk en utløsende årsak til allergi hos enkelte hunder. Vår hund klødde, og vi byttet til Proplan Sensitive, med laks og ris (vet ikke om den inneholder kylling), men han klødde like ille. Nå har vi byttet til Vom- og hundemat, og problemene er betraktelig mindre etter tre ukers bruk.

Og husk tilskudd av Omega 3. Ikke bruk Tigerbalsam på huden, det lindrer kløe der og da, men de eteriske oljene kan forårsake andre hudproblemer.

Skrevet
En ting til som er verdt å prøve, er et for uten kylling. Ikke helt lett å finne, men kylling er faktisk en utløsende årsak til allergi hos enkelte hunder. Vår hund klødde, og vi byttet til Proplan Sensitive, med laks og ris (vet ikke om den inneholder kylling), men han klødde like ille. Nå har vi byttet til Vom- og hundemat, og problemene er betraktelig mindre etter tre ukers bruk.

Og husk tilskudd av Omega 3. Ikke bruk Tigerbalsam på huden, det lindrer kløe der og da, men de eteriske oljene kan forårsake andre hudproblemer.

Såvidt jeg vet lindrer det ikke kløen.

Men hunden lar det vere i fred,da den ikke vil bortpå tigerbalsamen.

Det er bare et triks for å få hunden til å slutte å bite på det. :)

Skrevet

Hunden min klør også! Hun er korthåret og hvit,

og ser at huden blir rosa og irritert.

Jeg tok allergi-test av henne hos veterinær.

Fikk påvist allergi for støv og all mulig midd.

Så tepper etc. er ikke bra, senger (hvor det er masse sengemidd) er

fullstendig forbudt.

Veterinæren min mente at det kunne bli værre om vinteren

siden det blir tørrere luft inne.

Vasker henne kun med mild grønnsåpe kjøpt på apoteket

og hun får kun Pro plan tilpasset sensitiv hud.

Skrevet
Såvidt jeg vet lindrer det ikke kløen.

Men hunden lar det vere i fred,da den ikke vil bortpå tigerbalsamen.

Det er bare et triks for å få hunden til å slutte å bite på det.  :)

Men tigerbalsam er nokså sterkt, så dersom hunden først har følsom hud kan det gjøre problemet verre. Derfor vil jeg ikke anbefale å bruke det, men heller finne noe som lindrer kløen og er med på å reparere huden, som feks aloe vera, ringblomstsalve eller Bioforce.

Skrevet
Hunden min klør også! Hun er korthåret og hvit,

og ser at huden blir rosa og irritert.

Jeg tok allergi-test av henne hos veterinær.

Fikk påvist allergi for støv og all mulig midd.

Så tepper etc. er ikke bra, senger (hvor det er masse sengemidd) er

fullstendig forbudt.

Veterinæren min mente at det kunne bli værre om vinteren

siden det blir tørrere luft inne.

Vasker henne kun med mild grønnsåpe kjøpt på apoteket

og hun får kun Pro plan tilpasset sensitiv hud.

Veterinæren sjekket henne for midd,men kunne ikke finne noe.....Men om hun allergitestet henne er jeg faktisk litt usikker på!Kanskje ta en tur til veterinær likevel....Nå har jeg jo flyttet også,så blir det jo å prøve en ny dyrlege

Skrevet
Men tigerbalsam er nokså sterkt, så dersom hunden først har følsom hud kan det gjøre problemet verre. Derfor vil jeg ikke anbefale å bruke det, men heller finne noe som lindrer kløen og er med på å reparere huden, som feks aloe vera, ringblomstsalve eller Bioforce.

Det skall selvfølgelig ikke has på betent hud,men rundt.

Om det er store områder blir det jo vanskelig.

Skrevet

Kjenner desverre ikke til veterinærene i Trondheims-området.

(Tenkte hvis du bodde på Østlandet så kjenner jeg til noen som er veldig dyktige)

Skrevet
Kjenner desverre ikke til veterinærene i Trondheims-området.

(Tenkte hvis du bodde på Østlandet så kjenner jeg til noen som er veldig dyktige)

Hvor på østlandet da?

Skrevet

(Akershus) På Fetsund dyreklinikk. Per Jacob Ølstad er fantastisk flink på hund.

Skrevet
(Akershus) På Fetsund dyreklinikk. Per Jacob Ølstad er fantastisk flink på hund.

ok,er egentlig fra Drammen,så skal hjem til jul,men det er allikevel litt langt unna....

Skrevet

Hei! Er hunden din behandlet mot reveskabb? Du skrev at dyrlegen sjekket etter midd, men i over 9 av 10 tilfeller finner man ikke midd, selv om hunden har skabb. Skabb klør noe aldeles fryktelig, og behandles veldig enkelt med to sprøyter med 10-14 dg mellomrom. Hvis dette ikke hjelper vil jeg anbefale deg å få tatt en allergitest, det funker slik at dyrlegen tar en blodprøve som sendes inn til analyse hos f eks Dr Baddaky (hudspesialist), du vil da få svar på om og hva hunden din er allergisk mot. Snakk med dyrlegen din om dette før du bytter til all verdens fortyper. Min allergihund bruker Royal Canine Hypoallergenic, et spesialfor for allergihunder, og hun fungerer aldeles utmerket på dette. Det er veldig viktig at hunden overhodet ikke får noe annet å spise enn det foret man bruker, dvs ingen matrester, brødskiver, godbiter el lign:( Lykke til!!

Skrevet
Hei! Er hunden din behandlet mot reveskabb? Du skrev at dyrlegen sjekket etter midd, men i over 9 av 10 tilfeller finner man ikke midd, selv om hunden har skabb. Skabb klør noe aldeles fryktelig, og behandles veldig enkelt med to sprøyter med 10-14 dg mellomrom. Hvis dette ikke hjelper vil jeg anbefale deg å få tatt en allergitest, det funker slik at dyrlegen tar en blodprøve som sendes inn til analyse hos f eks Dr Baddaky (hudspesialist), du vil da få svar på om og hva hunden din er allergisk mot. Snakk med dyrlegen din om dette før du bytter til all verdens fortyper. Min allergihund bruker Royal Canine Hypoallergenic, et spesialfor for allergihunder, og hun fungerer aldeles utmerket på dette. Det er veldig viktig at hunden overhodet ikke får noe annet å spise enn det foret man bruker, dvs ingen matrester, brødskiver, godbiter el lign:( Lykke til!!

Leste litt om symptomene for reveskabb,og er ganske sikker på at det ikke er det hun har! Hun sover i sengen sammen med meg hver natt,så da skulle jeg også klødd.....

Skrevet (endret)

du kan jo prøve å kjøpe litt fiskeolje til hunden. Feks: http://www.artophar.com/kampanje/artopharomega3.html

Det hjelper på min hund som klør når jeg stopper bruke produktet. Det bedrer huden veldig, men min har ikke sår da, men er det sånn at den klør seg til blods kanskje?

Ang. midd i senga er noe hunden kan reagere på, selv om mennesker ikke nødvendigvis gjør det.

Endret av Murron
Skrevet (endret)
Hei! Er hunden din behandlet mot reveskabb? Du skrev at dyrlegen sjekket etter midd, men i over 9 av 10 tilfeller finner man ikke midd, selv om hunden har skabb. Skabb klør noe aldeles fryktelig, og behandles veldig enkelt med to sprøyter med 10-14 dg mellomrom.

Siden hunden har hatt problemet i nesten ett år er det neppe skabb. Hadde hun gått med ubehandlet skabb så lenge ville pelsen begynt å ramle av for lenge siden, og hunden ville vært døden nær. Skabb er også veldig smittsomt, og overføres både til andre hunder og mennesker. Og med skabb ville hun kjlødd over hele kroppen, ikke bare på mage/bryst.

Endret av Eir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...