Laban Skrevet 25. november 2006 #21 Skrevet 25. november 2006 Jeg tror de problemene du snakker om bare er din egen forestilling, jeg er helt sikker på at ingen andre vil synes det er dumt med bryllup to helger på rad. ← Jeg synes det er veldig dumt hvis jeg må gå i to brylluper to helger på rad. Det er dyrt og tar opp absolutt hele lørdagen og gjerne deler av søndagen også... Noen har kanskje tid til slikt, men det har dessverre ikke jeg. Å si at ingen ville synes det var slitsomt å gå i to brylluper (særlig her, hvor det blir mye av de samme menneskene også) to helger på rad, er bare tull!!!
Gjest nimbus Skrevet 25. november 2006 #22 Skrevet 25. november 2006 Jeg ville synes det var kjempekos, jeg, å kunne planlegge sammen!
Lula Skrevet 26. november 2006 #23 Skrevet 26. november 2006 Lula: Så fint at du klippet ut grunnen til hvorfor jeg ville valgt en annen forlover og takket nei til å være hennes forlover... Nettopp pga tid! Man har mer enn nok med å planlegge ett bryllup, om man ikke skal være delaktig i den andres planlegging samtidig! Derfor ville jeg funnet en forlover som jeg visste hadde tid til å hjelpe meg, og jeg ville takket nei fordi jeg ikke hadde hatt tid til å stille opp for min venninne som en forlover burde gjøre. ← Bare hyggelig du Jeg vet mange går opp i bryllypsplanleggingen, men det er ikke akkurat en fulldagsjobb heller. Dersom man er gode venninner og ønsker hverandre som forlover klarer man nok fint å hjelpe og støte hverandre.
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 #24 Skrevet 26. november 2006 Fremskyv deres bryllup to uker!! Eller tre, eller fire! Skjønner deg godt jeg! Javel, det viktigste med å gifte seg er jo ikke dato og hvem som er først osv, åpenbart, men synes ikke det er noe vits å late som at vi ikke er så selvhøytidelige at det ikke gjør noe. For det gjør det selvfølgelig. Nei, bytt dato du! Ærlig talt! Synes godt du kan snakke med venninnen din også! Forøvrig avtalte jeg med min bestevenninne da vi var små, at vi skulle være hverandres forlovere, men da jeg giftet meg i sommer, hadde jeg en annen som forlover. Det føltes mer riktig å velge hun jeg valgte, og synes det er tøys å skulle føle seg forpliktet av en avtale man gjorde når man var liten. Man utvikler seg jo ulikt, selv om man fortsetter å være venner! Personlig, ville jeg ikke likt at den personen som skulle være min forlover, plutselig finner ut at hun skal gifte seg uken før. Jeg synes det er skikkelig drittalt jeg! Synes du skal snakke med henne, så dette ikke blir en skikkelig kjip tid for dere. Det er klart at de ikke rent tilfeldig valgte uken før! Man trenger bare ørlite innlevelsesevne for å forstå at det faller i dårlig jord! Så, summa sumarum: 1. Bytt dato 2. Snakk med venninnen din (evt 3. Bytt forlover! )
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #25 Skrevet 26. november 2006 Først: Snakk med forloveden din. Hva synes han om saken? Synes han det er greit, eller ser han problemene også? Er han interessert i å flytte bryllupet? Så: Snakk med forloveren din. Hva har hun egentlig tenkt? Forklar henne at du ikke synes noe om dette i det hele tatt, og at dere vurderer å flytte deres bryllup for ikke å kollidere med hennes, til tross for at dere allerede har lokaler osv. Resten kommer an på hennes reaksjon. Ikke sikkert hun har tenkt på ulempene i det hele tatt. Hun har sikkert tenkt noe a'la at nå blir alt mye enklere for vi kan gjøre alt sammen, eller noe i den duren. Lykke til! Jeg er helt enig i at dette var drøyt. Vi valgte å vente med vårt bryllup på grunn av at et vennepar av oss skulle gifte seg i fjor sommer.
Hedda-78 Skrevet 26. november 2006 Forfatter #26 Skrevet 26. november 2006 Hei igjen! Nå har vi snakket med dem, og jeg er fryktelig lettet. Da vi tok det opp strøk veninna mi på dør mens hun gråt, mens forloveden hennes så bare overrasket ut. Han var den som hadde bestemt datoen, lenge før han fridde, og han ble oppriktig overrasket når vi sa at det var bare 1 uke mellom bryllupene. Han hadde misforstått, og trodde det var 1 mnd imellom. Men han var veldig enig i at 1 uke var for tett, og jeg rakk ikke engang å si alt jeg hadde tenkt å si om hva jeg følte, før han hadde slått opp på kalenderen og beynte å telle og planlegge. Han var veldig løsningsorientert, og vi kom fram til en plan allerede før veninnna mi kom tilbake fra lufteturen sin. Hun hadde fått summet seg litt, og var enig i alt vi tre hadde tenkt ut. Det ser ut til at de utsetter bryllupet sitt noen uker, mens vi fremskynder vårt til april. De kan ikke utsette så veldig mange uker pga arbeidssituasjonen deres i sommer, og kunne heller ikke fremskynde til før konfirmasjonsrushet fordi det blir for kort tid for dem å planlegge et stor kirkebryllup på. Vi klarer nok å planlegge vårt lille bryllup til april. Men jeg er egentlig fornøyd med at vi fikk forståelse for våre tanker, det var egentlig det viktigeste. Vi kranglet ikke, og vi er fortsatt de beste veninnene i verden! Tusen takk for at dere delte deres tanker meg meg, jenter! Det gjorde at jeg ble sikker på at det jeg følte ikke var helt på bærtur, og ga meg mot til å ta opp en sånn vanskelig ting!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #27 Skrevet 26. november 2006 Så bra at det ordnet seg og dere fortsatt er venner! Lykke til med bryllup til dere begge to (jeg tror jeg vet hvilket som blir finest, og det er deres Giftet oss i regi av HEF vi også, lite bryllup, og det var utrolig vakkert i forhold til kirkebryllupene jeg har vært i).
Gjest niomi Skrevet 26. november 2006 #29 Skrevet 26. november 2006 Så fint at det løste seg for dere!
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 #30 Skrevet 26. november 2006 Så bra at det ordnet seg for dere! Er alltid best å snakke om sånne ting, selv om det føles ubehagelig i begynnelsen! Nå kan dere kose dere med å se på kjoler ol sammen uten at det ligger noe vondt i mellom! Lykke til med bryllup og "jobb" som forlover!
Lula Skrevet 27. november 2006 #32 Skrevet 27. november 2006 Se der ja Kommunikasjon kan løse mye her i verden! Synes dere gjorde det rette, og tok dette opp på en saklig måte. Mye bedre enn å blåse problemene opp til uante proposjoner, ta alle sorger på forskudd, og være negativ. Resultatet kan fort bli at vennskapet blir skadelidende, og det er det ikke verdt! Godt det ble en happy ending! Lykke til videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå