Gå til innhold

Parfyme på legekontor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk en lapp i posten i dag med innkalling til legen. På den sto det at jeg ikke måtte bruke parfyme/aftershave når jeg kom. Er dette noe nytt som har blitt innført pga. evt. allergikere eller kan det tyde på at de har skumle planer med meg? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig. Eneste undersøkelsen jeg vet om hvor du skal være parfymefri er mammografi. Ring og hør med de, de bør nå vite hva det er de pønsker på selv ;)

Skrevet

Vil forresten tilføye at om det er pga allergikere, så kan du gjerne takke iniativtakeren til det fra meg :)

Skrevet

Kanskje den sist ansatte legesekretæren deres er allergisk????

Det er forøvrig mere og mere vanlig i helsevesnet å ta slike hensyn, nettopp fordi det blir flere allergikere :)

Skrevet

På mitt legekontor har det stått oppslag om å vennligst ikke bruke parfyme/aftershave i flere år.

Skrevet

Litt utenom det ts egentlig spurte om, men vi har parfymeforbud på min arbeidsplass. Tror det blir vanligere og vanligere. Vi har åpent kontorlandskap, og parfymeallergikere har klaget på at de blir veldig plaget. Jeg jobber forøvrig ikke i helsevesenet, men i en stor, privat bedrift.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Hm, jeg har aldri hørt om det før...

Men da jeg jobbet på sykehus, fikk vi beskjed om å ikke ha parfyme på oss, men det var mange som ikke overholdt det...

Skrevet
Jeg fikk en lapp i posten i dag med innkalling til legen. På den sto det at jeg ikke måtte bruke parfyme/aftershave når jeg kom. Er dette noe nytt som har blitt innført pga. evt. allergikere eller kan det tyde på at de har skumle planer med meg?  :tristbla:

Ikke uvanlig. Mange reagere faktisk veldig kraftig på god-lukter.

Helsepersonell har heller ikke lov til å bruke parfyme på jobb av hensyn til allergikere.

Skrevet
Ikke uvanlig. Mange reagere faktisk veldig kraftig på god-lukter.

Helsepersonell har heller ikke lov til å bruke parfyme på jobb av hensyn til allergikere.

Jeg har etterhvert relativt lang og variert fartstid i helsevesnet, både i primærhelsetjeneste og på sykehus, og jeg har ALDRI hørt eller sett noe sted at det ikke er lov til å bruke parfyme eller avfershave. Mulig det er sånn enkelte steder.

Derimot har jeg hørt at det har vært diskusjoner om hvorvidt dette skal være lov der pasientene våkner opp etter operasjoner, de er jo da ofte kvalme og kan reagere mer på parfyme og andre liknende lukter. Det synes jeg derimot er en god tanke. Men det samme bør virkelig gjelde røyk! Det må jo være like ille som parfyme, om ikke verre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...