Gå til innhold

Lille Oliven


Linn2006

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt om meg selv og min kommende mage :) Fant ut at jeg var gravid for 2-3 uker siden, og er plaget med kvalme og apetitt. En dårlig kombinasjon, men sånn er det nå :) Er i dag 6 uker og 4 dager på vei! :) Helt utrolig. Vi har sluppet nyheten til foreldrene våre og to av mine aller beste venninner, ellers venter vi med å fortelle til etter ultralyd i januar. Føler meg ganske oppblåst og buksene strammer, men jeg er i god form og trener fortsatt 2-3 ganger pr uke, selv om jeg ikke gir like mye på trening som før. Legen sier at det er helt ok å trene, men jeg blir fortere anpusten og fryktelig tørst. Men jeg får svettet ut og blir sliten, så jeg fortsetter så lenge det ikke er ubehagelig. Ellers sover jeg en liten halvtime etter jobb nesten hver dag. Jobber 100% og vil fortsette med det så lenge som overhodet mulig. Ingen på jobb vet noen ting, men jeg har allerede gravd frem litt større gensere lengst bak i skapet for å skjule min noe oppblåste mage. Buksene strammer allerede. Det gjør ingenting :) Mannen min har begynt å innse at det faktisk er liv der inne, men det går nok ikke ordentlig opp for han før ultralyden, og han kan se et bankende hjerte. :)

Endret av Linn2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Var på fest i går hos min manns venner, det var et stykke unna der vi bor, så det passet bra å kjøre. Nå var vi sammen med samme gjengen forrige helg også, da også kjørte jeg fordi jeg skulle hente min bror på Gardermoen på kvelden. Men neste helg skal vi også være sammen med samme gjengen - og DA synes jeg det er vanskelig å finne på en ny unnskyldning. Det er bl.a spekemat på menyen, og det bør jeg jo som gravid ikke spise. Så da blir det tilbehør og farris. Kommer nok ikke unna med det uten god grunn, jeg som både elsker god mat og godt drikke. Vurderer nå å bare nevne for vertskapet at situasjonen er som den er, og ikke gjøre noe nummer ut av det. Ellers har jeg funnet ut at jeg har et bankende hjerte i magen, og det er jo en fantastisk følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen :) Har vært ute og spist i dag og bestilte hamburger og french fries. Jeg som alltid bestiller kylling-foccacia eller andre delvis sunne retter spiste nesten en hel 300 grams hamburger på Fridays og all friesen. Nam! He he. Matlysten kommer og går, på kveldstid er den gjerne der i aller høyeste grad. Lagde meg taco i går - helt alene - på en tirsdag. Mannen min pleier alltid å lage sunn mat til oss, men jeg har så lyst på taco og pizza og burgere osv, og det er så utrolig fristende å lage sånn mat når jeg er hjemme alene eller ute og spiser. Veide meg i går og har gått opp 1,5 kg. Er 7-1 på vei, og kjenner meg allerede tung i kroppen. Var på trening i går og orker ikke så mye som før, men er veldig støl i dag. Så det har nok en effekt. Skal på'n igjen i morgen. FÅr prøve å fortsette å trene så lenge jeg orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten vært og kjøpt alkoholfri vin i dag. Betjeningen var helt grønne på alkoholfri vin (forståelig nok) men jeg fikk da med meg en hvit og en rød. Til samme pris som alkoholholdig vin. Vel vel. Jeg skal skåle sammen med de andre på lørdag, og ikke skape nye spekulasjoner. Spekulasjonene er der allerede vet jeg ;) Har sluppet å svare på direkte spørsmål foreløpig, så jeg håper å lure meg unna noen uker til ved å drikke "vin" og kjøre kollektivt og ta meg en bytur sammen med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sitter nå oppe fordi jeg er kvalm og det lukter røyk her jeg er på juleferie. èn person har tatt seg èn røyk bak lukkede dører med åpent vindu, og det er nok til å få meg til å våkne og bli kvalm... og jeg som skal tidlig opp og på ultralyd i morgen...vel vel, får sove litt middag...i morgen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei sann! gratulerer med graviditet og dagbok! så morro :) Blir koselig å bli mer kjent med deg, siden vi har termin nesten på samme tid :tommel:

Trener du like mye enda? hvordan gikk det på den tidlige ul'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har vært på ultralyd, og der så vi en fin liten gutt :) Ble veldig glad for å få vite kjønn, og i går kjente mannen min spark for første gang! :) Utrolig spennende. Jeg har vært utrolig nysgjerrig på hva det er som skjuler seg der inne. Det spiller jo ingen rolle, men veldig morsomt å vite. Har trappet ned på treningen, men prøver å trene 1-2 ganger i uka. Klarer det ganske bra. Formen er fin, fortsatt trøtt, men helt topp ellers. Magen vokser og alt står bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den lille babyen hikket i går :) Jeg har vært redd for toksoplasmose etter at jeg spiste lammestek som ikke var helt gjennomstekt. Har tatt det opp med legen min, og han sa at han i løpet av 30 år som lege aldri har sett et eneste tilfelle. Så da ble jeg beroliget :) Har trappet ned på trening, og gått opp totalt 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marthepia

Gratulerer så masse med graviditeten og ny dagbok :)

Er du langt på vei nå? Hikking er en rar følelse syntes jeg. Og du får sikkert kjenne mye mer framover :)

Ha en flotters helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...