Gå til innhold

Forlovelsesfest


Sagitarius 78

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har så lyst til å ha en forlovelsesfest kort tid eter at min kjære har fridd...

ja jeg er en venter .. men vi har barn sammen, og er faktisk egentlig forlovet for tre år siden, men det er ganske uoffisielt og mye har skjedd siden da, så på en måte gjelder den ikke lenger. og det var jeg som fridde sist, ganske spontant. han vet at jeg nå drømmer om at han frir til meg.. :hjerte:

Men altså nå går jeg og tenker på at jeg syns det hadde vært kult med en forlovelsesfest. Med både familie og venner, uhøytidelig og kanskje på en pub man kan leie for en kveld.

Jeg var i en forlovelsesfest i England for noen år siden. Da hadde de en stor husfes for familie og venner rett etter forlovelsen. bryllupet sto litt over et år etterpå.

Det var knallgøy og en morsom markering syns jeg. Noen holdt et par taler, og jeg tenker at de går an å ha underholdningsinslag av den typen man ikke har i et bryllup.

Er de noen av dere som har hatt forlovelsesfest?

Har ikke hørt om at skjer her i landet.

Vi har en ganske fin pub/bar ikke langt fra der vi bor. Den hadde vært kul og hatt en kveld.Kanskje vi kunne hatt et kult band til å spille (kjenner flere som spiller i band)

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva "Skikk og Bruk"-boka sier om dette, så dette er ren synsing fra min side, men jeg synes det høres ut som en topp fest! Folk arrangerer jo fester av en haug andre grunner, så hvorfor ikke for å feire en forlovelse? Trenger man egentlig noen grunn til å ha en fest?

Men hvis det er mange av de samme gjestene som kommer både til forlovelsesfest og bryllup så bør vel festen være ganske uformell, kanskje? Kan liksom ikke vente at folk skal kjøpe nytt antrekk i korrekt stil og dyr gave osv osv både til festen og til bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en veldig fin ide. Jeg var faktisk i kombinert bursdags- og forlovelsesfest for ikke så lenge siden. Det var veldig uformelt og kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor ikke? Det får vel aldri bli feil å invitere familie og venner på en hyggelig kveld, og det må da være greit å kunne fortelle nyheten om at dere nå skal gifte dere ved en sånn anledning?!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forlovelsesfest! Det skjedde ca en måned etter vi forlovet oss, og litt over ett år før vi gifter oss. Jeg anbefaler det! Kjempegøy å feire at man har forlovet seg, og godt å kunne dele det med de man er glad i. Vi hadde festen natt til første mai, og ba kun venner, hjemme hos oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Det høres ut som en kjempegod idé!! Virker veldig kjekt! En forlovelse er jo veldig gøy, så hvorfor ikke feire det sammen med venner/familie?? Ville bare si det at vi fikk faktisk gaver da vi forlovet oss... ikke mange, men det var flere enn en :) Det er jo ting vi ikke forventer oss her. Det gjør nok ikke folk om en forlovelsesfest heller, men jeg tipper de som blir invitert vil like det!! Lykke til med å vente på frieriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vært i en forlovelsesfest, er ikke helt uvanlig. Det var en ganske uformell fest, der paret hadde invitert sine venner. Det var veldig koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også på å ha en forlovelsesfest. Vi kommer til å bare invitere venner og ha en uformell fest hjemme hos oss. Ideen er å invitere også de vennene vi ikke ser oss råd til å ha i bryllupet (vi kan ikke ha et kjempestort bryllup). Det kommer slett ikke til å være noe dres-code eller ønsker om gaver.

Men kanskje den gave og antrekk-delen må stå litt i forhold til hva slags type fest man inviterer til. Skal man ha band og har leid et flott lokale med matservering, kan man kanskje ha med en liten gave om man blir invitert? Jeg hadde gjort det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .TS her igjen.

Jeg tenkte verken på dress-code eller gaver jeg da. Men det er klart, hade jeg selv blittt bedt i en forlovelsesfest med litt fest-stivas så hadde jeg og hatt med en liten gave, uten at de forventet det selvsagt( man forventer vel aldri gaver, utenom sånne selvsagte begivenheter som dåp bryllup, bursdag)

Men hvis vi forlover oss nå på vinteren, og evnt har bryllupet til høsten (.. :grine: har så lyst til å gifte meg med han..NÅ! :legrine: )

så blir jo forlovelsesfeste nå om vinteren og vi har litt dårlig plass hjemme (80 kvm vile ikke rommet 30 pers) til alle vi da ville hatt med.

Derfor på at lokale/pub. Uformelt selvf. Som en vanlig fest. Casual pyntet . Men jeg tenker da vi har ikke råd til å spandere en hel kveld i baren på de. Ville det være frekt at de må betale for drikken selv? Vi kunne holdt fingermat, og kanskje en velkomstdrink. Og holdt noe underholdning.

Evnt får vi vente til sommeren og ha hagefest. Det hadde og vært supert. Vi har stor veranda og litt hage. Men jeg vil jo gifte meg nå... :overrasket::sjenert::sjarmor::ler:

Jaja..morsomt å høre at det faktisk ikke er så uvanlig som jeg trodde.

KOselig å ha en fest. Det er jo forsåvidt et påskudd til å ha en fest. Og jeg har ingenting imot å feire andre heller. Opptil flere ganger, men da er det fint at det er forskjellig stil på festene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å være litt gledesdreper og påstå at det bør holde å feire seg selv en gang...? :sjenert:

Jeg syns man skal feire seg selv hvis man har lyst til det! Ingen tar skade av en fest! (Med mulig unntak for alkoholikere) Så lenge det er noe helt annet enn en bryllupsfest, for da kan det fort virke som feiring dobbelt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville invitert til venne-fest, jeg. Ikke noe stort problem å få leid en pub/utested for en periode av kvelden, før det åpnes for resten. Evt. kan dere få leid det billig for en hel kveld på en ukedag. Og folk vil ikke reagere i det hele tatt på å måtte betale ølen sin selv. :) Det kuleste hadde vært om dere holdt forlovelsen hemmelig fram til festen, og annonserte den på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for en super ide.

Siden vi allerede har et barn er det på en måte lit forventet at vi skal gifte oss, men vi har litt både forholdsmessig og økonomisk og det har på kanten til brudd flere ganger.

Og jeg tror nok alle hadde blitt glad hvis vi hadde giftet oss. Og dette er jo en litt morsom måte å fortelle det på da hihi

Samtidig er det en del kreative mennesker i vennekretsen og familie og det hadde vært moro om de hadde hatt underholdning av noe slag, som liksom ikke sømmer seg i et bryllup. Tenkte at et liksom var rom for sprelske påfunn på en sånn fest.

Men det er ulig mine drømmer løper litt løpsk og det ikke er sikkert det ville kommet likevel... :sjenert: vel vel

Vi kommer nok ikke til å h et stivt bryllup så innslag hade jo vært velkomment der også da.

litt bridezilla allerede jeg..uten å blit fridd til engang :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde forloelsesfest, vi folovet oss i utladet og familien hadce lyst å ha en skikkelig grillfest når vi kom hjem. Grillfesten hadde vi nok hatt uansett om vi forlovet oss eller ikke, men nå hadde vi jo en unnskyldning til å kjøpe champagne og skåle litt ekstra og det er jo aldri feil.

Jeg er gald i å feire, vi feierer altid stort bursdager, jeg kan feire at jeg er ferdig med eksamen, har fått ny jobb eller ny sofa om jeg ikke har annet å feire akkurat den dagen jeg er i humør til å feire(med glimt i øyet selvsakt, har aldri gjort det, var bare et ekseplet på at jeg er gald i å feire) det er viktig å feire andre og en selv, så legne det er uformelle fester er det nesten ikke grenser for hva man ikke kan feire. Vektlegger uformaliteten bak det da, konstante fester med formelle invirasjoner og greier blir litt mye av det gode, men "kom å fest meg meg" invitasjoner er en fin ting.

Ja til mer champagne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempefin tradisjon og ide synes jeg!

Jo mer man kan feire jo bedre blir livet! :ler: Selv elsker jeg feiringer av andre, man har alltid en unnskylding og tema til sammenkomsten - og masse vin og mat ;)

Godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange ganger skal dere egentlig forlove dere? :sjenert:

Fest er gøy, men synes det blir litt "selvdiggete", ihvertfall om det blir for pretensist. Ville heller hatt middag med familie, men det er nå meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_may_*

HEI trenger litt hjelp.. jeg er nylig blitt invitert til et uformellt bryllups fest på lørdag i byen, av en jeg nylig er blitt kjent med. han er broren til han som gifter seg. så spørsmålet er, hva skal jeg ha på meg? han nevnte ingenting om det... vil ikke komme for pyntet men heller ikke for shabby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...