Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er Todd Solondz, bl.a mannen bak "Welcome to the dollhouse" :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg tror nesten jeg må si Sophia Coppola. :)

Skrevet

Er ikke så veldig inne i regissører, og fester meg ikke så ofte ved navn på regissører. Vet nok navnet på flere jeg IKKE har sans for enn motsatt ;)

Men en regissør jeg har veldig sans for er finske Ari Kaurismäki. Liker filmene hans veldig godt. :)

Skrevet

Hmmmmm vanskeleg å berre nemne ein. Det får bli David Lynch.

Skrevet (endret)

Howard Hawks, mannen bak mange av mine favorittfilmer; To Have and Have Not, The Big Sleep og Bringing Up Baby. Ellers er også Richard Attenborough en favoritt, som også står bak noen av mine favorittfilmer, slik som Shadowlands og The Railway Children.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Jeg tror nesten jeg må si Sophia Coppola. :)

Du skulle velge regissør, ikke film ;) .

CoolDuckie

Skrevet

Rangert:

1. David Lynch

2. Joel Cohen

3. Tim Burton

CoolDuckie

Ps. Spike Jonze er veldig interessant, får se når han får en større produksjon

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg: Quentin Tarantino. Ingen over og ingen ved siden av ham.

Eneste jeg kunne tenkt meg å ha sett er en akutten episode han skal ha regissert. Noen som vet hvilken sesong denne finnes i?

Endret av Skya
Skrevet

Tim Burton.

Du skulle velge regissør, ikke film  ;) .

CoolDuckie

Sofia Coppola er regissør..

Skrevet
Du skulle velge regissør, ikke film  ;) .

CoolDuckie

Hun er blant annet regissøren bak Lost in Translation og The Virgin Suicides.(..)

Skrevet

Eneste jeg kunne tenkt meg å ha sett er en akutten episode han skal ha regissert. Noen som vet hvilken sesong denne finnes i?

Episoden heter Motherhood og er fra 1994.

Skrevet (endret)
Hun er blant annet regissøren bak Lost in Translation og The Virgin Suicides.(..)

Poenget mitt var vel at hun har en liten produksjon og mest kjent for én film, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på "the virgin suicides"- ser interessant ut. Skal få tak i den, for jeg også likte Lost in translation veldig godt.

CoolDuckie

Endret av CoolDuckie
Skrevet
Poenget mitt var vel at hun har en liten produksjon og mest kjent for én film, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på "the virgin suicides"- ser interessant ut. Skal få tak i den, for jeg også likte Lost in translation veldig godt.

CoolDuckie

Det spiller da ingen rolle, dessuten hørtes det mer ut som du trodde hun var en film. Ja, hun er en skuespiller, men også en regissør. Det er ikke alltid at kvantitet er det beste heller.

Skrevet
Tim Burton.

Sofia Coppola er regissør..

Du har så rett- jeg skal ikke forsøke å være morsom flere ganger.

CoolDuckie

Ps. Regner med at en person som har Sofia Coppola som favoritt, har valgt henne pga. Lost in Translation, ikke pga. en rikholdig god produksjon- point taken?

Skrevet
Episoden heter Motherhood og er fra 1994.

Takk.

Fant den på Imdb nå, og det er Sesong 1, Episode 23. Og tipp hvem som har sesong 1 på DVD hjemme? Jo, meg, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen. :)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Samme her, filmene hans gjør meg klam i hakket, så bra er de! :P

Og nå kommer det en ny film i 2007 hvor han er voldtektspervo, dette blir julaften! :hoppe:

Skrevet

1. Joel Coen

2. Tim Burton

3. Peter Jackson

4. Frank Darabont (Shawshank Redemption, The Green Mile osv.)

5. David Lean (Lawrence of Arabia, Dr. Zhivago m.fl.)

Gjest Deception
Skrevet
Du har så rett- jeg skal ikke forsøke å være morsom flere ganger.

CoolDuckie

Ps. Regner med at en person som har Sofia Coppola som favoritt, har valgt henne pga. Lost in Translation, ikke pga. en rikholdig god produksjon- point taken?

Det gjelder å sjekke litt før man TROR man har et poeng. ;)

Jeg tenkte mest på Virgin Suicides da jeg skrev innlegget, men Lost in Translation har noe av det samme i seg. Hun har vel også regissert den helt nye filmen om Marie Antoinette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...