Sashagirl Skrevet 13. desember 2006 #21 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hehe mye morsomt her.. Katter er RARE, men jammen har de personlighet * Pusen min skal KUN drikke av vannglasset mitt (skjønte jo nå at vi ikke var alene om det ) * Hun ELSKER roastbiff, men nekter å spise det hvis man legger en bit på gulvet eller en skål. Man må holde biten i hånden for henne! (Det gjelder egentlig ganske mye annet og når jeg tenker meg om) * Tørrfor er hun ikke så veldig begeistret for, men får boksemat bare noen dager i uken med hensyn til tannkjøttet. Da er det egentlig helst bare sausen oppi der som hun sleiker ut av skåla.. Kjøttbitene kan godt ligge igjen * Paprikabiter fra pizzaen (Da er vi et bra team, jeg peller vekk, hun gumler i seg) * Yoghurt (Sitter og ser på meg med store dådyr-øyne hver gang jeg spiser det, så hun må få smake også) * Reker (Hvilken katt liker ikke det?) * Blomster og gress (Hun er innkatt, men om jeg slipper henne ut under oppsyn om sommeren, er det rett bort på gressplenen og gumle som en sau) * Har jeg smørt meg med en bodylotion som hun syns lukter godt skal hun vaske meg også * Jordbærsyltetøy * Iskrem Endret 13. desember 2006 av Sashagirl
LilleMy28 Skrevet 13. desember 2006 #22 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har en kresen katt og et matvrak, m.a.o. en tynn jentepus og en feit tass. Begge to skal kun drikke rett fra springen eller fra flytelysholdere viss det fins. Og planter ser ut som de har vært bortpå en gressklipper... Så han feite tassen har spiser alt bortsett fra fisk og reker - hvetebolle, blåmuggost, syltetøy, chips, ostepop, brun saus (sånn i blokk) er vel de rareste tingene han har spist. Men han er bare 7 mndr så det blir vel flere rare matretter etterhvert...
Loevinna Skrevet 15. desember 2006 #23 Skrevet 15. desember 2006 Ene pusen min spiser gjerne banan.....
Noldus Skrevet 16. desember 2006 #24 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hei! Min pus spiser også det meste av det den kommer over!! Bortsett fra våtfor, fisk og kylling... Egentli så oppfører den seg mest som en hund... Han har også en rar forkjærlighet for levende lys... Har svidd følehårene sine mer en en gang, men ser ikke ut til å lære i det hele tatt... Skummelt Endret 16. desember 2006 av Noldus
Gjest Gjesta Skrevet 17. desember 2006 #25 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Kattene mine er litt kjedelige, for de spiser bare tørrfor, våtfor, kokt torsk og frysetørket sei. Men den ene er veldig oppsatt på å drikke vann fra dusjen når jeg dusjer, og den trosser både våte dammer og dusjstråler (=klissvåt pus) for å få det til. Og etterpå klager den og må tulles inn i håndkle for å få tørka seg. Endret 17. desember 2006 av Fairy
Wayah Skrevet 20. desember 2006 #26 Skrevet 20. desember 2006 Katter er morsomme! Min er ikke så fryktelig kreativ i matveien, men den ene dattera hennes levde for loff! Den andre elsker mais og de fleste andre grønnsaker, men aller helst mais altså! Ellers så hadde vi ei kjette en gang som elsket alle desserter med melkeprodukter i, kjempevittig med krem på nesa på kullsort katt
Gjest Tessmira Skrevet 21. desember 2006 #27 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hehe. Katten vår spiser også det meste, ostepop er den helt tullete etter. En gang jeg satt å spiste erterbrød satt hun å strekte hals å skulle absolutt bortpå å finne ut hva det der var, så jeg tenkte at ettersom hun snek få fælt kunne hun jammen få smake også for da ble hun nok skuffet når hun fant ut hva det var. Men nei da, erterbrød var vist nam-nam det En gang jeg hadde glemt å rydde bort 2 poteter som var igjen etter middag hadde hun vært oppå benken å hentet dem, så hun hadde spist opp 1 1/2 potet, resten av den halve lå på matskålen hennes Endret 21. desember 2006 av Tessmira
gjertrud37 Skrevet 17. januar 2017 #28 Skrevet 17. januar 2017 Laget en konto kun for å kunne kommentere her. Katter er IKKE altetende. Det er det samme som med hund - ja, de kan elske menneskemat, men det er IKKE bra for dem i det hele tatt. Og som dyreeier har man ett ansvar for å sørge for kjæledyret sitt sin helse! Har alltid hatt katt selv og vet at de kan spise de rareste ting, og før jeg undersøkte det trodde jeg selv at de var altetende. Jeg prøver ikke å klage på noen, og skjønner det er morsomt når de spiser rare ting, men med dette i bakhodet er det i det minste greit å begrense veldig hvor mye menneskemat de får. Spør dyrlegen din neste gang du er innom dersom en fremmed på internett ikke har nok kredibilitet. =) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå