Gå til innhold

Mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk ned 7 kg ganske fort....mensen forsvant.....

Gått opp igjen så veier vel litt under normal BMI...men dette har jeg veid i lange perioder før uten at mensen har vært borte.

Nå begynner jeg å bli litt bekymra...tenker på skjelettet mitt ikke minst.

Fikk Yasmin av den forrige legen jeg gikk til for å evt. se om mensen ville komme tilbake om jeg begynte på de...

Har ikke turt å begynne pga. depresjon...

Har en lang historie med spiseforstyrrelse bak meg og depresjoner....

Hva synes dere, burde jeg prøve yasmin tabl.?

Vet jo at jeg må opp i vekt. Det hadde vært det beste....men lettere sagt enn gjort....

Trenger litt synspunkter.

Hva kan skje om jeg går alt for lenge uten å få mensen?

Takker for svar...

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yasmin vil iverfall ikke gi deg en mens, men den vil kunne gi deg en mensliknende blødning.

Har du vært hos gynekolog? Mulig du ville fått pergotime el for å fått eggløsning og resten av systemet på beina igjen.

Skrevet

Har ikke vært hos gyn.

Må jeg da ha henvsining fra fastlegen min eller kan jeg finne en selv og bestille time??

Det skjer vel en avkalkning av skjelettet når jeg ikke får mensen...?

Takk for svar forresten ;)

Skrevet

Om skjelettet avkalkes pga manglende mens er det så vidt jeg vet en del usikkerhet rundt. Slik jeg har forstått det så vil den tilstanden som ligger i bunn (SF, p-sprøytebruk osv) kunne forårsake både tap av mens, og tap av beinmasse, men at det ikke er tapet av mens som gir tap av beinmasse. Sagt på en litt annen måte, manglende mens, og minskende beintetthet er begge deler et symptom på et underliggende problem. (Beklager at jeg gjentar ting, men jeg ble ikke enig med meg selv om hvilken setning som var minst dårlig skrevet :ler: )

Gynekolog kan du få tak i selv, gule sider eller venner og bekjente fungerer fint :) Eneste er at det kan bli litt dyrere, og det kan være litt lengre ventetid.

Skrevet

tuuusen takk for svar!

Får bestille meg en time hos en gyn. Kan jo hende at det ligger noe annet bak, at det ikke bare er pga. at jeg veier litt for lite....

Får se....

Var deilig de første mnd. å ikke ha mensen, slippe alt det herket. MEN nå hadde jeg jubla om den hadde kommet. :ler:

Men takk igjen for utfyllende svar!

;)

Skrevet (endret)

Mensen kommer når kroppen mener den er i stand til å gjennomføre en graviditet. Mensen kan falle bort i perioder hvor en ikke får i seg nok næring, er undervektig eller i noen tilfeller hvor en har psykiske lidelser. Jegh tenker den bare har tatt seg en pause for å se det litt an, men så fort du når normal bmi vil den forhåpentligvis komme tilbake. Nå er jeg ikke fagperson da, bare skriver d jeg tror. Tror altså at den vil komme tilbake når alt stabiliserer seg.

Endret av Rosa Mirabella
Skrevet

Enig med Rosa Mirabella. Det samme skjedde meg. Gikk ganske raskt ned 7 kg, mensen uteble i nesten et år. Bekymret meg egentlig ikke. Den kom tilbake ettersom jeg innså at jeg trengte litt mer kjøtt påkroppen :) Det går så bra skal du se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...