Gå til innhold

Gi meg dine magreste middager?


Miracl3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lettvint kyllingsuppe med nudler:

Kok opp 1 l vann, hiv oppi to kyllingbuljonterninger.

Klipp/kutt opp to kyllingfileter og 4-5 nøster eggnudler. Ha oppi suppen.

Småkok i tre minutter, tilsett så litt grønnsaker, strimlet paprika,broccoli, sukkererter og vårløk er godt. Litt chili, fersk eller pulver og vips, ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat - men uten ost og krutonger

Forskjellige typer supper

Fylte paprika med f.eks tunfisk, villris og brun ris mm.

Wok med masse grønnsaker og magert kjøtt som kylling eller svinekjøtt (renskåret for fett)

Du kan jo gå til anskaffelse av en kokebok med lett mat, det finnes mange av de hos bokhandleren. Det eneste er at mange av oppskriftene er ganske avanserte, iallefall for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg vil ikke anbefale lasagne av noe slag; greit nok er det litt sunnere når man kutter kjøttet, men den inneholder allikevel saus og ost, og selv om du lager hvitsaus uten smør, blir det ikke det sunneste du kan spise.

Jeg foreslår laks (ikke så magert, men veldig nyttig fett), med dampet brun ris, brokkoli og en klatt kesam. Eller, som noen her foreslår: wok med masse grønnsaker, svinekjøtt, kylling, eller tunfisk (min favoritt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke anbefale lasagne av noe slag; greit nok er det litt sunnere når man kutter kjøttet, men den inneholder allikevel saus og ost, og selv om du lager hvitsaus uten smør, blir det ikke det sunneste du kan spise.

Det går faktisk an å lage en god og mager lasagne.Jeg bruker å lage saus med karbonadedeig,løk,gulrøtter,sellerirot,tomatpure,salt, pepper og hakkede tomater.Har også cottage cheese i formen og bruker lettere norvegia

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Alt av kokt/dampet/bakt fisk med masse grønnsaker og litt potet. Det samme gjelder renskåret kjøtt. Posesaus som skal tilsettes vann eller melk har ofte mindre kalorier (og næring generelt) enn hjemmelaget, for eksempel hvitsaus i pose. Smaker ikke like godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koteletter/svinekjøtt med ris og masse kokte grønnsaker.

Jeg pleier å steke de i ovnen. Men først skjærer jeg bort fettet på kotelettene. Man kan også kjøpe svinefileter (er det det det heter?) og disse er jo uten fett. Deretter koker jeg litt ris hvor jeg tilsetter krydder i vannet når det koker. Jeg pleier å bruke noe som heter Vegeta, som ikke inneholder transfett som buljong gjør. Får bare kjøpt det på innvandrerbutikker. I tillegg koker jeg massssse grønnsaker og tilsetter litt extra virgin olje etterpå for litt ekstra smak ;)

Smak er viktig, og man behøver ikke få det fra sauser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

dagens middag:

1 løk

1 purre

3 gulrøtter i skiver

has i ildfast form med 0,5dl vann, 50g smør (bruk mindre eller ikke i det hele tatt om du vil) i terninger over, salt og pepper.

dekkes med aluminiumsfolie, inn i ovnen i 20-25 min på 200grader.

skjær sei (frossen blokk f.eks) i biter, paner i mel, salt og pepper og stek. når grønnsakene er møre lagger du over seien.

vi hadde kokte poteter og saus til, men det er strengt tatt ikke nødvendig. det blir litt væte i formen, så det er ingen fare for at det blir tørt, bare GODT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...