Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 #1 Skrevet 25. mars 2002 Noen som har spist kenguru? Og evt. har noen bra oppskrifter å anbefale? Man kan selvsagt tenke at kjøtt er kjøtt er kjøtt, men jeg tenkte kanskje at det finnes noen som kan komme med et tips, så hadde jeg blitt så h o p p e n d e glad. Vi har noe farse og noe filet/stek greier...12
Guess What! Skrevet 25. mars 2002 #2 Skrevet 25. mars 2002 kjære Tusenfryd, mener du virkelig at du vil spise en kenguru? :lol Dette var nytt for meg!12
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2002 Joda, i Oslo selges kengurufilet, antilopestek, alligatorfilet etc... og i harryland (Sverige hvor jeg skal påsekhandle) selger de kengurumedaljonger. Billigere enn her. På Ultra koster det 367,- pr. kilo, tror jeg. Såd et får bli kenguruforrett og fiskesuppe til hovedrett eller noe... alternativt påskelam!12
Guess What! Skrevet 25. mars 2002 #4 Skrevet 25. mars 2002 hvordan smaker det ? Føler det smaker litt salt jeg-Som en geit ? 12
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2002 Vet ikke, det var det jeg tenkte jeg skulle finne ut...
Væren Skrevet 25. mars 2002 #6 Skrevet 25. mars 2002 Kan kanskje være lurt å ha litt krydder i....æh....lomma? 12
Tusenfryd Skrevet 26. mars 2002 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2002 Du sauedama - det blir helstekt mannesau (væææær) hvis jeg ikke får noe bra tips på kenguru altså... dette er et forslag til et alternativt påskelam... så passe seg! Noe mer du ville breke om i samme slengen... hæ? Hæ?... ypper... hæ? Glad i deg også! 12
Gjest Hege Skrevet 26. mars 2002 #8 Skrevet 26. mars 2002 Er ikke en kenguru bare en litt stor hare da?? 12
Anni Skrevet 27. mars 2002 #9 Skrevet 27. mars 2002 Jeg har spist pitabrød med kenguru og kenguruburger. Veldig godt.. Men noen oppskrift kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med...12
tove Skrevet 28. mars 2002 #10 Skrevet 28. mars 2002 Tenk på di kanonfine dyrene... å så har dere lyst til og spise de??? :0 herremin.. La kengeruene leve heller... 12
Tusenfryd Skrevet 28. mars 2002 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2002 Tror det er litt sent - den er i små biter i fryseren... Jeg kan la være å spise et dyr fordi det er utrydningstruet og sånn ja - men fordi de er søte...? Spiser du ikke lam heller du da? Jeg synes de er veldig søte. Og kalver... og hare? Kanin? Kylling? Æ ville no bærre ha ein oppskrift æ da... 12
Væren Skrevet 28. mars 2002 #12 Skrevet 28. mars 2002 Vi må passe oss, Tusenfryd, for så søte som vi er du og jeg, står vi i fare for å bli spist, vi også! Jeg synes kyllinger er kjempesøte, men kylling i karri er kanongodt. For ikke å snakke om Lam, kan man tenke seg noe søtere? Men lammefrikasse... *sukk* Tror jeg må gå og se etter den søte katten min... Klem til den eneste vennen jeg har som har kengerubiter i fryseboksen! 12
gladidag Skrevet 31. mars 2002 #13 Skrevet 31. mars 2002 Masse grovkvernet pepper på passe store biffstykker, stek den rosa. Lag en deilig saus med grønn pepper, finkakket sopp,løk, paprika, litt soyasaus, creme fraiche, stekesjy og evnt litt rødvin. lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #14 Skrevet 3. april 2002 Aldri spist kenguru men fikk en servert struts en gang!
Gjest Lea Skrevet 3. april 2002 #15 Skrevet 3. april 2002 Har ikke prøvd selv, men sankket med noen som nettopp hadde spist kenguru. Det var visst helt nydelig og kjempemørt. Har desverre ikke spurt hva de spiste ved siden av. Men jeg tipper at det kan serveres litt sånt bifftilbehør...
Gjest Edebibelude Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 Kenguru er mørt og meget velsmakende. En god oppskrift finnes på matklubben Særimner sine sider: http://saerimner.net/viewrecipe/R-8c0XSjeK...Down_Under.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå