Gå til innhold

Jorda-rundt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min samboer vurderer å reise i 7.uker i sommer. Vi vil gjerne reise rundt, og vil gjerne innom Cuba. Er det noen her som har noen tips om andre steder vi burde stoppe på veien????

Thanks! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt Cuba, Dominikanske republikk, Guatemala - Honduras - Nicaragua, Galapagos-øyene og Peru.

Men hvis du vil andre steder i verden har jeg hørt at du burde ta turen innom Ghana og Vietnam (men da rekker du kanskje ikke alle de fine stedene i latin-amerika da) :)

Skrevet

vietnam (Hanoi)Australia(Great barrier reef, Ayers rock og sydney) Fijii (Et must for ethvert forelska par...) Siden det er en jorden rundt tur regner jeg med at dere skal innom Australia.Dette er et fantastisk kontinent som jeg ville brukt mest mulig tid på (minst 3 uker) siden det ligger så utrolig langt hjemmefra,at man kanskje bare reiser dit en gang eller to i livet. Av samme grunn ville jeg også prioritert en øy på Fijii.(Men der holder det med en uke) Thailand kan dere reise charter til senere, og det koster heller ikke så masse å ta en USA tur senere. Derfor ville jeg valgt det bort denne gangen.ikke velg for mange reisemål når dere har begrenset med tid. God tur, skulle ønske jeg skulle være med.... :)

Skrevet

jeg hadde også dratt til australia, uten tvil. har vært der to lange perioder selv, og anbefaler alle jeg kan til å ta turen dit. det er så mye å oppleve der, fra bush til storby til ørken og hav. alt er spennende der nede, naturmessig. Tasmania likner litt på norge, slik som NZ men alikevel, veldig verd et besøk. andre plasser jeg ville ønske meg tilbake til er en varm og god øy (kan da jammen ta seg tid til litt varme og strand når en skal reise så lenge) i karibia. herrrrlige aruba hadde vært mitt førstevalg i den delen av verden.

god tur og lykke til!

Skrevet

Når det gjelder å dra "jorda rundt" vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det. Å få flere småstopp på ulike kontinenter er ikke den beste måten å bruke en lang ferie på. Da er det bedre å konsentrere seg om ett kontinent..

Steder som Thailand ol kan du, som flere har nevnt, dra til på "kort tur" når som helst senere..

Skrevet

Safari i Kenya kan absolutt anbefales.

Enig i at Thailand og USA kan vente til en annen gang, men det går jo an å bruke f.eks New York som springbrett vidre; ta et par dager der og så fly til neste destinasjon. Siden dere har litt begrenset tid, tror jeg at jeg først ville satt opp kriteriene for turen (f.eks, hiking en uke, sol og strand to uker, storby en uke, osv), og deretter valgt reiserute ut fra det.

Kan tipse om at Iceland Air har gratis lay over med gunstige priser på hotell i Reykjavik om du bruker de over Atlanteren.

Skrevet

Tusen takk for kjempefine tips!!! Vi sitter fortsatt her hjemme og drømmer :)

Er enig i at Thailand og USA kan vente....Sør-Amerika er veldig spennende og i Australia har jeg en veninne som har ventet på besøk i 5 år...

Det er bare så mange valg,og så må vi være litt økonomisk...Er jo ikke rik,, :forvirret:

Men hvor vil det lønne seg i forhold til økonomien???? Og er det noen som har vært på Cuba?? Kan ikke spansk ,klarer jeg med med engelsk??? Vi vurderer å ta spansk-kurs, men da ryker jo en stor del av budsjettet......

Takk for hjelpen, dere er super :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...