Gå til innhold

prevansjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ny på forumet her. Trenger noen formeninger om prevansjon utenom p-piller.

Jeg sluttet på pillen for å begynne på barnelaging, men så dukket en sjanse opp på jobb og nå må dette utsettes et år. Jeg ønsker ikke å begynne på pillen igjen da kroppen min har det mye bedre uten.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

p-plaster? Det er litt snillere enn pillene fordi det slipper ut mindre hormoner over lengre tid i stedet for den hormonbomben pillene er.

Du har jo også forskjellige spiraler og p-stav, men det er nok ikke det mest ideelle dersom du tenker barnelaging om et års tid. Mange liker også Ladycomp, men da bør du ha regelmessige sykluser og det bør ikke være storkrise dersom du blir gravid. Også er det jo de gode gamle kondomene da.

Gjest Jente_81
Skrevet

P-ring er også anbefalt.

Spurte legen min og en annen lege om lady comp, men han ville absolutt ikke anbfale det........

Skrevet

Noen som bruker/har prøvd p-sprøyte og kan si litt om hvordan det er i forhold til p-piller? Bivirkninger osv.. Jeg prøver også å finne annen prevansjon.. Måtte slutte på p-piller pga depresjon og humørsvingninger, etter å ha prøvd utallige merker.

Skrevet

Takk for tips:-)

Jeg får høre litt med legen. Har forresten aldri hørt om lady comp. Hva er det? Kondom blir litt som "å spise sjokolade med papiret på", men p-ring er jo smart. Noen som har erfaring med pessar?

Apropo p-sprøyte: Har hørt vaierende om den. Sterk vektøkning og bivirknunger som kvalme. Men vi er jo så ulike på reaksjoner...

:-)

Skrevet

Og husk at p-sprøyten tar i snitt et 10 måneder (mellom 4 til 31 måneder, uavhengig av hvor mange sprøyter)før den er ute av kroppen. Altså ikke helt heldig om du vil bli raskt fruktbar igjen etterpå.

Har du sett på ovusoft.com ol? Svært praktisk, og du kan bare snu kalenderen om et år ;)

Skrevet

Skal sjekke ovusoft.com + de andre artiklene.

Supert:-)

Takk.

Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyten! Og det er det verste jeg jhar vært med om. Jeg gikk opp 25 kilo! Ja, det er sant! Når jeg sluttet på den gikk jeg opp 25 KILO!!!! :frustrert:

Men den var velig grei som prevensjon. Mensen forvant etter ett halvt år. Gikk på den ca ett år. Og da var jeg uten mens i ett halvt år sånn ca. Det var deilig da. Men det var ikke særlig deilig å gå opp 3 kles størrelser pga av den!!

Og det er 2 år siden jeg sluttet på den. Så i løpet av ett år etter at jeg sluttet på den gikk jeg opp 25 kilo. Og jeg har nå brukt ca ett år på å gå ned 20 kilo.

Så den anbefaler jeg på det varmeste å IKKE bruke!!! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...