Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Litt rart kanskje, men jeg måtte jo le av meg selv for noen mnd siden også. For jeg tenkte (uten å tenke hehe) at jeg skulle ta med meg datteren min til legen, for hun er jo aldri syk. Da fikk jeg en liten latter for meg selv. Men over til poenget da. Jeg har altså en 7 år gammel datter som aldri er syk. I hvertfall ikke på veldig lang tid. Hun er den eneste som ikke blir syk når vi har influensa eller omgangssyken. Vi andre får det i rekke og rad. Flere ganger har jeg nesten "ventet" på hennes tur liksom, for hva er sjansene å ikke få det når de 4 andre i familien ligger å kaster opp og vrir seg av feber? Hun har gått ut og lekt, gjort sitt mens vi andre lå syk. Altså, nesten hver gang. Seriøst, jeg prøver å tenke tilbake på NÅR hun hadde omgangssyken,feber eller i det hele tatt magesmerter/hodepine eller noe. Jeg husker ikke, mannen husker ikke og de andre gjør heller ikke det. Det var ikke i år og ikke i fjor mener jeg. Hun er aldri borte fra skolen heller. Hun har et helt år i fjor, der hun var på skolen hver bidige dag. I år har hun heller ikke vært borte. Er dette veldig vanlig eller? Det er jo så klart veldig bra, men virker nesten "skummelt" uvanlig.
Daria Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde 2,5 sykedag i løpet av 9 år i grunnskolen, pga litt kraftig forkjølelse. Jeg har aldri hatt skikkelig influensa, aldri (er 26) gått på penicilin og kan ikke huske sist jeg hadde omgangssyke eller var hos lege pga sykdom. Skal ikke påberope meg å være "normalen", men tror ikke det er grunn til bekymring hvertfall
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Vet av to (brødre) som ikke var borte en eneste dag av barne- og ungdomsskolen, og på videregående kun pga kjøreopplæring. Det er vel bare noen som har ekstremt bra immunforsvar. Tror nok du bare skal være glad for det.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde 2,5 sykedag i løpet av 9 år i grunnskolen, pga litt kraftig forkjølelse. Jeg har aldri hatt skikkelig influensa, aldri (er 26) gått på penicilin og kan ikke huske sist jeg hadde omgangssyke eller var hos lege pga sykdom. Skal ikke påberope meg å være "normalen", men tror ikke det er grunn til bekymring hvertfall ← Oi, da må jo du også ha enormt bra immunforsvar. For det er vel der det ligger ikke sant? Før hun begynte på skolen så var det heller aldri noe. Det eneste jeg kommer på, og da tipper jeg sånn ca hun var 4-5 år. Da hadde hun feber en dag. Ellers har hun aldri vært syk som baby, heller ikke reagert på vaksinene hun fikk. Tenkte aldri på det da hun var baby, tenkte heller at det kommer nok en dag. Spurte henne tidligere om hun husker sist hun var syk. Hun tenkte og tenkte, men svarte: Nei. Er jo veldig bra. Men de to andre får jo omganssyken og smitte ganske kjapt (Sånn vanlig kjapt altså). Skulle vært en jevnere fordeling mellom dem.
Gjest Shoreh Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Oi, nå kom jeg til å tenke på Damien i The Omen filmene. Han var aldri syk, men så var han jo også Djevelens sønn.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Oi, nå kom jeg til å tenke på Damien i The Omen filmene. Han var aldri syk, men så var han jo også Djevelens sønn. ← Kan jo lure til tider, nei da.
Gjest Tweek Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Jeg var aldri syk da jeg gikk på barneskolen. Var vel syk 1-2 ganger (hvor den ene gangen var på bursdagen min ) Ungdomskolen var jeg bare "syk", men hadde en del ganger vondt ti hodet. Nå pleier jeg heller aldri bli syk, bare veldig vondt i hode, svimmel osv.
Gjest prestekrage Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Jeg har ei jente på 5 som også er av typen "lurer seg unna" all sykdom... Litt hoste og snørr- men aldri grunn til å være hjemme.... Og det morsome er at da hun ble født (10 uker prematur- med nedsatt lungekapasitet) ble vi fortalt at vi måtte forvente at hun ant kom til å være "mye" syk. Lungenekapasiteten (som ved 1 års alder tilsa astma) har i dag helt normal kapasitet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå