Gå til innhold

Papptallerken, mat og dåp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at papptallerker skal avlaste noe særlig. Ja, i hvert fall ikke om man har oppvaskmaskin.

Spør noen i familien/fadderene om hjelp. De hjelper sikkert gladelig til!

Lykke til med barnedåpen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke "reagert" om jeg kom i en barnedåp med papptalerkner, men JEG ville ikke ha brukt det i en dåp.

Du har ikke en søster eller svigerinne som kan hjelpe deg da, både med oppvask, rydding, servering og andre ting?

Denne dagen trenger du avlastning og hjelp (kanskje noen til å hjelpe deg dagen før også, til dekking/pynting av bord o.l.).

I tillegg til at du skal være vertinne, skal du jo være mor og ta deg av den lille også. Kanskje må du amme midt under middagen også?

Mine dåpsbarn var i vertfall ekstra urolig denne dagen, da de ikke fikk sin vanlige søvn og hvile.

Be noen hjelpe deg du, det bør de ha forståelse for...

Lykke til, og ikke slit deg helt ut, hverken før eller på denne dagen... ;)

DU skal også kunne nyte denne dagen!

Skrevet
Jeg synes ikke det går an å servere fin mat i en barnedåp på papptallerkener. Hvis du er sliten, får du få noen andre i familien/ venner til å vaske opp for deg. Eller kjøp tallerkener på IKEA til 5 kr stk som du kan kaste etterpå, hvis du har litt god råd :)

Ja, for det er jo så bra for miljøet. :sinna:

Kjøp gjerne billige tallerkener på IKEA, men spar dem til senere anledninger! Dere har sikkert venner som også trenger tallerkener til barnedåp, og kanskje skal dere også holde flere dåper etterhvert? Disse er også fine til barnselskap, dere trenger ikke å være redde for at de knuser.

Jeg ville ikke reagert på at papptallerkenene ikke passet til bordpynten, jeg ville reagert på bruk-og-kast-mentaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Skaff par ekstra forklær og gummihansker og spør din mor om hun kan ta ansvaret og få med seg en venninne utenfra eller en i familien, hvis du ikke kjenner noen selv. Det er litt hårreisende hvis de rundt deg mener at du skal ta deg av alt denne dagen, men du har kanskje bare nerver og dagen kan virke litt uoverkommelig nå?

Men tenk først og fremst på miljøet, og ikke på hva andre mener om hva som sømmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...