Gå til innhold

Skjeling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man skjeler, ser man da dobbelt?

Har alltid lurt på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man ser som alle andre. Jeg har i hvert fall ikke hørt om noen som ser dobbelt!! hmmm...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg skjeler ganske mye på venstre øyet, men ser temmelig normalt ;) At man skjeler betyr jo bare at øyet "vandrer" litt.

Legger ofte ikke merke til at jeg har glemt å ta på linsa før noen bemerker at jeg sjeler noe helt fryktlig :P Men er enig i at det ser ganske teit ut, sånn når jeg zoomer inn på øya mine på bilder og de er helt skjeve i forhold til hverandre :ler:

Skrevet
Jeg skjeler ganske mye på venstre øyet, men ser temmelig normalt ;) At man skjeler betyr jo bare at øyet "vandrer" litt.

Legger ofte ikke merke til at jeg har glemt å ta på linsa før noen bemerker at jeg sjeler noe helt fryktlig :P Men er enig i at det ser ganske teit ut, sånn når jeg zoomer inn på øya mine på bilder og de er helt skjeve i forhold til hverandre :ler:

Ok, men når jeg prøver å skjele da ser jeg dobbelt.

Merkelig...

Men det er veldig søtt med jenter som skjeler :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Ok, men når jeg prøver å skjele da ser jeg dobbelt.

Merkelig...

Men det er veldig søtt med jenter som skjeler :)

Det er fordi du prøver å skjele ;) Da konsentrer du øynene ekstra og ser dobbelt (av en eller annen grunn). Jeg gjør det ikke med vilje, øyet bare vandrer avsted uten at jeg merker det.

Skrevet
Det er fordi du prøver å skjele ;) Da konsentrer du øynene ekstra og ser dobbelt (av en eller annen grunn). Jeg gjør det ikke med vilje, øyet bare vandrer avsted uten at jeg merker det.

Rart. Dette ble litt for vanskelig å forstå for meg... :ler:

Men bra de som skjeler ikke ser dobbelt ihvertfall.

Skrevet

Noen som skjeler ser dobbelt, men tror ikke det er i den forstand av dobbelt mange tenker på.

Jeg er født skjeløyd, og fikk beskjed om at jeg kunne se/begynne se dobbelt både med eller uten operasjon. Jeg valgte operasjon, og hadde dobbeltsyn en periode etterpå (og til tider, når jeg fokuserer). Mitt dobbeltsyn var kun dobbelt på det jeg så rett frem, og på midten. På sidene var synet normalt (mener ikke her sidesynet)

Da jeg fikk dobbeltsynet, husket jeg tilbake fra jeg var liten, at jeg en periode også da hadde samme syn, altså før operasjonen.

Jeg kan prøve å forklare mitt dobbeltsyn. Hvis man tenker seg at sidesynet er på ca 40grader ut fra kroppen på hver side, da har man 100grader i midten (180totalt - halvsirkel), dette er det jeg mener som rett frem. På midten av det som er rett frem, og på ca en størrelse på 10grader har jeg dobbeltsyn. (Da jeg var yngre var kanskje dette på 20grader). Altså, alt jeg ser, ser jeg ikkje dobbelt, men noe. :)

(hadde egentlig vært greit å sett om det er flere som har samme som meg, eller annerledes?)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hm, jeg ser jo også av og til dobbelt når jeg fokuserer, men det trodde jeg alle gjorde? :ler:

Men det merker jeg jo ikke noe til vanlig, jeg vet jo når det er en av ting, så det har jo ikke noe å si.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg skjeler når jeg er sliten og ikke orker å fokusere, og da ser jeg dobbelt. Kan hende det er litt forskjell fra person til person hvordan man opplever det. Har hørt at det finnes forskjellige grunner til at folk skjeler og da kan man kanskje oppleve det forskjellig også?

Skrevet
Noen som skjeler ser dobbelt, men tror ikke det er i den forstand av dobbelt mange tenker på.

Jeg er født skjeløyd, og fikk beskjed om at jeg kunne se/begynne se dobbelt både med eller uten operasjon. Jeg valgte operasjon, og hadde dobbeltsyn en periode etterpå (og til tider, når jeg fokuserer). Mitt dobbeltsyn var kun dobbelt på det jeg så rett frem, og på midten. På sidene var synet normalt (mener ikke her sidesynet)

Da jeg fikk dobbeltsynet, husket jeg tilbake fra jeg var liten, at jeg en periode også da hadde samme syn, altså før operasjonen.

Jeg kan prøve å forklare mitt dobbeltsyn. Hvis man tenker seg at sidesynet er på ca 40grader ut fra kroppen på hver side, da har man 100grader i midten (180totalt - halvsirkel), dette er det jeg mener som rett frem. På midten av det som er rett frem, og på ca en størrelse på 10grader har jeg dobbeltsyn. (Da jeg var yngre var kanskje dette på 20grader). Altså, alt jeg ser, ser jeg ikkje dobbelt, men noe. :)

(hadde egentlig vært greit å sett om det er flere som har samme som meg, eller annerledes?)

jepp, jeg skjeler, og har operert øynene. jeg ser dobbelt når jeg er veldig sliten, for eksempel dagen derpå når jeg har drukket for mye alkohol og fått for lite søvn. det rare er at jeg da skjeler utover, mens jeg ellers skjeler innover. freak of nature, yes...

Skrevet
jepp, jeg skjeler, og har operert øynene. jeg ser dobbelt når jeg er veldig sliten, for eksempel dagen derpå når jeg har drukket for mye alkohol og fått for lite søvn. det rare er at jeg da skjeler utover, mens jeg ellers skjeler innover. freak of nature, yes...

Jeg ble operert for skjeling i tredje klasse, men jeg skjeler fortsatt og ser dobbelt når jeg er sliten. Det blir uklart og sånn, veldig irriterende. Er det noen som vet om det finnes linser for skjeling? Jeg orker ikke bruke briller.

Gjest Gjest_q_*
Skrevet

Er det noen av dere som har lettere problemer med å kjøre bil i tunnell eller i mørke? Jeg lurer på om det har noe med dybdesynet mitt å gjøre, og om det kommer av skjelingen.. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...