Gå til innhold

halsbrannhelvete

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg begynner å bli sprø... har hatt halsbrann i over to uker og ingenting hjelper :sur:

pepciduo, novaluzid, link... you name it, i`ve tried it og det holder en halvtimes tid før det er påen igjen.

har ikke spesiellt lugubre matvaner og jeg prøver å holde meg unna kaffe bortsett fra morgenkoppen som er "livsnødvendig".

spiser ganske lite fet og krydret mat, mye grovbrød om det har noe å si ?

er vel litt stresset for tiden og det hjelper jo ikke når jeg går og blir konstant irritert over denne halsbrannuggetingen :sur:

noen som vet om noe som hjelper ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt mye halsbrann, og det hjelper å kutte ut juicen for min del.

Skrevet

Kutte ut melk (virker kun midlertidig og skaper en vond sirkel), spis mandler, og bananer.

Skrevet

jeg tåler ikke melk så det er ikke problemet, juice drikker jeg lite så der kan det ikke ligge.

finnes det noen andre reseptfrie medisiner som er å få tak i ? (ikke de små hvite tablettene man svelger hele)

Skrevet
Kutte ut melk (virker kun midlertidig og skaper en vond sirkel), spis mandler, og bananer.

:Nikke:

...og drikk vann med lime eller sitron i. (veit det høres på trynet ut, men det hjelper!)

Skrevet

De selger jo sånne fæle brusetabletter mot halsbrann på matbutikken.. de har i hvert fall hjulpet meg en gang.

Skrevet
De selger jo sånne fæle brusetabletter mot halsbrann på matbutikken.. de har i hvert fall hjulpet meg en gang.

har prøvd funket ikke :(

skal teste det vann + sitron etterpå :)

Skrevet

Jeg tygger lovehearts hele dagen. Det funker, men man blir skikkelig lei :ler:

Skrevet
Jeg tygger lovehearts hele dagen. Det funker, men man blir skikkelig lei :ler:

å grøss... fatter ikke hvordan du klarer :ler:

Skrevet

Kaffe fremmer halsbrann, så om drikker mye bør du redusere det, evt kutte det helt ut.

Skrevet

Dra til legen og få en reseptlagt kur. Om det ikke funker, bør du bli henvist til gastroscopi, men det er ikke noe som skjer enda. Kjenner til halsbrannhelvette ja, men har heldigvis fått hjelp. Jeg har kronisk betennelse i spiserøret og tar tablett hver morgen før frokost. Du bør dra til lege fordi for mye halsbrann kan skade spiserøret.

Link gjorde meg bare kvalmere.

Skrevet
Kaffe fremmer halsbrann, så om drikker mye bør du redusere det, evt kutte det helt ut.

drikker en kopp på morgenen, fungerer ikke uten men jeg mistenker at dette er pga stress... stresset får jeg dessverre ikke gjort noe med enda :(

Skrevet
å grøss... fatter ikke hvordan du klarer  :ler:

Det hjelper at man liker det sånn til vanlig da, men tror det er en ting jeg ikke kommer til å spise noen gang mer etter fødselen :ler:

Skrevet

1 ts natron rørt ut i et glass vann er ofte redningen for meg.

Skrevet

Gaviscon har funket for meg.

Koster nesten ingen ting og er reseptfritt på apoteket.

Skrevet
drikker en kopp på morgenen, fungerer ikke uten men jeg mistenker at dette er pga stress... stresset får jeg dessverre ikke gjort noe med enda :(

Det er ikke begynnende magesår du har da? Det er noe som kan komme av stress. Jeg synst ivertfall du burde dra til legen.

Skrevet
jeg tåler ikke melk så det er ikke problemet, juice drikker jeg lite så der kan det ikke ligge.

finnes det noen andre reseptfrie medisiner som er å få tak i ? (ikke de små hvite tablettene man svelger hele)

Hva med Link? Store hvite tyggetabletter med peppermyntesmak. De får du kjøpt på apoteket, tror jeg. Funker fint, gjør de også. :)

Skrevet

Jeg ble storforbruker av Gaviscon under svangerskapet!

Skrevet (endret)
Hva med Link? Store hvite tyggetabletter med peppermyntesmak. De får du kjøpt på apoteket, tror jeg. Funker fint, gjør de også. :)

står i første innlegget at jeg har testet de ;)

ikke hjalp de og jeg ble utrolig kvalm av de

gaviscon har jeg ikke hørt om, må testes :)

natron og drikketing fungerer ikke da jeg ikke klarer å få det ned, stopper seg totalt etter en halv slurk.

magesår... tja, hvis dette ikke roer seg i løpet av noen uker så får jeg se om jeg sjekker det opp.

vet at jeg ofte reagerer med halsbrann når jeg blir stresset men det har bare aldri holdt på så lenge som nå.

Endret av minienthe
Skrevet

Jeg også ble kvalmere av Link. Men jeg synst du skal gå til legen nå. Om ikke magesår så har du sikkert fått magekatarr og da trenger du reseptbelagt kur, som nexium.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...