Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Luringen koste seg lenge...helt til traktor'n velta.  Da ble det neseblod og grining.   :fnise:

"  DubbedSchlebbed!!    :jolie:  "     -   Ordet.

Prater ikke rent heller, med nesa full av papir...    :tunge1:

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"  jeg gnager på en schwær beta med spikkeskinke åsså noen grønne saker. Ja åsså tasser jeg på gresset vårt på barbeinten.

Veldig godt begge deler, for nemlig.   :jepp:   "

-   Ordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"  ja åsså pluss atte markejordebærer har begynt å komme.  De er go'e så jeg spiser dem   :nigo:  "

-   Ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Markjordbær med fløte og sukker :sikle:

Jeg spiser de som de er nå.  Blir bare et par-tre håndfuller i løpet av sesongen.  Min bestemors store bed som ga mye er borte (LitenJerry fikk dem slik du beskriver)...nå vokser de bare vilt her og der.  Sprer seg stadig og blir ikke borte etter 50 år.   😀

" E'kke det fint atte dem lever enda jærri? Hæ?   :)  "     -   Ordet.

Joda...men blir lite på meg når du tar dem så fort de har fått litt rødfarge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg spiser de som de er nå.  Blir bare et par-tre håndfuller i løpet av sesongen.  Min bestemors store bed som ga mye er borte (LitenJerry fikk dem slik du beskriver)...nå vokser de bare vilt her og der.  Sprer seg stadig og blir ikke borte etter 50 år.   😀

" E'kke det fint atte dem lever enda jærri? Hæ?   :)  "     -   Ordet.

Joda...men blir lite på meg når du tar dem så fort de har fått litt rødfarge....

Min bestemor hadde også store bed, men nå er både bærene og hun borte. Det er ikke like mye bær som før,syns bare det forsvinner mer og mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Min bestemor hadde også store bed, men nå er både bærene og hun borte. Det er ikke like mye bær som før,syns bare det forsvinner mer og mer..

Mine besteforeldre er selvsagt også forlengst borte. De var av generasjonen som opplevde trange kår før, under og etter krigen. Så alt var matauk.  Dyrket frukt og bær og grønnsaker. Skogsbær ble sanket i tilitersvis.  Fiske...og eh...litt tjuvjakt innimellom.

Alle kom fra småbruk med noen dyr...mest gris og høner..som ga mye ulik mat.  Det kunne de ikke ha her, men annet mat ble dyrket og brukt til utallige ting. På hytta var poteter og gulrøtter. Av og til kål. Og rabarbra som fortsatt gir mye selvom den ble satt tidlig på 60tallet.

Dette burde vært i uinteressanttråden...   :fnise:   ...og jeg gir meg selvom jeg kunne fylt et par sider.

 

"  trur litenjærri fikk masse go'e mater.  Litt missesunnelig nå...   😡   "     -   Ordet.

Å..du spiser da ikke halvgærn't du heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"  ehøm...atte du jærri?   Skulle bare inn i fryser'n litt å...eeh...kjøle panna mi. Helt sant.   :jepp:

Åsså plusselig så sto det en ny boks der.  Kan jeg ta?   "     -   Ordet.

Sukk!!  Ja, bare ta is du.  Men la meg få en liten slant og, da. Ok?

" tassaha!    ja...en liiiten slant skal bli...   :fnise:   "   -   Ordet.

Ja, det ante meg!   :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
40 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Mine besteforeldre er selvsagt også forlengst borte. De var av generasjonen som opplevde trange kår før, under og etter krigen. Så alt var matauk.  Dyrket frukt og bær og grønnsaker. Skogsbær ble sanket i tilitersvis.  Fiske...og eh...litt tjuvjakt innimellom.

Alle kom fra småbruk med noen dyr...mest gris og høner..som ga mye ulik mat.  Det kunne de ikke ha her, men annet mat ble dyrket og brukt til utallige ting. På hytta var poteter og gulrøtter. Av og til kål. Og rabarbra som fortsatt gir mye selvom den ble satt tidlig på 60tallet.

Dette burde vært i uinteressanttråden...   :fnise:   ...og jeg gir meg selvom jeg kunne fylt et par sider.

 

"  trur litenjærri fikk masse go'e mater.  Litt missesunnelig nå...   😡   "     -   Ordet.

Å..du spiser da ikke halvgærn't du heller, da.

Ja, merker stor forskjell fra da jeg vokste opp også, det er synd. Før var det blått i blått i skogen av blåbær nå må du nesten lete med lupe for å finne noe. Min bestemor bodde på gård,så der var det og mye å ta av,men nå er vel alt borte vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Ja, merker stor forskjell fra da jeg vokste opp også, det er synd. Før var det blått i blått i skogen av blåbær nå må du nesten lete med lupe for å finne noe. Min bestemor bodde på gård,så der var det og mye å ta av,men nå er vel alt borte vekk..

Jeg syns skaubær kommer og går. Et år ingenting, neste år masse.  Har med vær (fukt, tørke og varme og andre forhold) å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"  nå har jeg skjæret spikkeskinka 

å jærri har kokt potet.

vi har begge mekka hvite saus,

det beste som vi vet.

pælmer på tallerken så raus

å synet gjør oss begge taus.

nå spiser vi å herlighet.

:spise:   "     -   Ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jerry Lee skrev:

"  nå har jeg skjæret spikkeskinka 

å jærri har kokt potet.

vi har begge mekka hvite saus,

det beste som vi vet.

pælmer på tallerken så raus

å synet gjør oss begge taus.

nå spiser vi å herlighet.

:spise:   "     -   Ordet.

:klappe: Herlig :sikle:

Jeg har nettopp kommet hjem,ingen middag her,så stikker over til dere en tur og spiser :nigo:

:spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chantielle skrev:

:klappe: Herlig :sikle:

Jeg har nettopp kommet hjem,ingen middag her,så stikker over til dere en tur og spiser :nigo:

:spise:

Velkommen hjem, venn.   :hug:

Så du liker "spikkeskinke" med hvit saus og potet?   Velkommen er du!   😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...