Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2019 #188003 Skrevet 12. mai 2019 Vi er oppe nå for å ta en slurk vann og skriver litt her... 1
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #188006 Skrevet 12. mai 2019 Jeg tar ordet og forteller at jeg dro på Dinodag på Naturhistorisk Museum med barnet mitt. Det var en dag spesielt tilegnet dinosaurer og man kunne se på skjelettene deres og barn fikk forsøke å bygge litt på et dinosaurus-skjelett i plast ute i hagen foran Zoologisk museum. Vi stod i en laang kø for å komme inn og ungen ble litt lei. Så da passet jeg på plassen i køen og moren og barnet gikk i museumsbutikken og tittet. Jenta fikk der en lekedinosaurus i plastikk av moren, og den bruker hun nå til å dunke sin far i hodet med og si "Grr!Grr!" 2
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2019 #188007 Skrevet 12. mai 2019 Merkelig, for jeg sier også akkurat det nå...jeg har kjøpt kartong nummer tre med de største eggene i handelen og alltid sprekker ett av eggene i hver gryte jeg koker. Hvit masse tyter ut i vannet og alt blir gufsete rundt egget. Ordet mitt sitter ved siden av meg og trøster. 2
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188008 Skrevet 12. mai 2019 Søndagens godværs-Ord er mitt. " ja-ah å jeg er i go'e værets humør. Foratte jeg fikk satt Zetor'n på beina...eh...hjula igjen. Spylt a' gørra vaska å polisert. Nå skinner'n. Jeg er veldig flinken jeg for nemlig. " - Ordet. Et godt stykke arbeid, Ordet mitt. " tassaha jærri. Fortjent midda'n nå vel? Hæ? " - Ordet. Selvsagt. 😊 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2019 #188009 Skrevet 12. mai 2019 (endret) Middag , kom å spis. Endret 12. mai 2019 av AthenaRavenLuna
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188010 Skrevet 12. mai 2019 Ordet! Kom og spis. " kommer.Lagd'n sjæl jærri? Hæ? " - Ordet. Nei, dessverre ikke. " åkejen sikkert god likkavæl " - Ordet. Tja....om ikke får du mekke noe sjøl. " går bra jærri....men har du egger? Hæ? " - Ordet. NEI !!! ((jo...men nedlåste...)) 1
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #188011 Skrevet 12. mai 2019 5 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Merkelig, for jeg sier også akkurat det nå...jeg har kjøpt kartong nummer tre med de største eggene i handelen og alltid sprekker ett av eggene i hver gryte jeg koker. Hvit masse tyter ut i vannet og alt blir gufsete rundt egget. Ordet mitt sitter ved siden av meg og trøster. Stikk et lite hull i tuppen på eggene med en nål. Og la være å koke dem når de er kjøleskapskalde.
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188012 Skrevet 12. mai 2019 9 minutter siden, Luna Llena skrev: Middag , kom å spis. Ja. Antakelig løper Ordet "i fulleste farta" på stutte bein hjem til deg, nå.
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188013 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Stikk et lite hull i tuppen på eggene med en nål. Og la være å koke dem når de er kjøleskapskalde. Nettopp. Egg skal ikke kjøles. Og man får t.o.m. kjøpt egghølstikkedings. Har jeg hatt i over 30 år.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2019 #188014 Skrevet 12. mai 2019 25 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nettopp. Egg skal ikke kjøles. Og man får t.o.m. kjøpt egghølstikkedings. Har jeg hatt i over 30 år. Ikke? Har alltid hatt mine i kjøleskap, trodde de varte lengre da?
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188015 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Luna Llena skrev: Ikke? Har alltid hatt mine i kjøleskap, trodde de varte lengre da? Mulig, det. Men når de skal kokes ber man jo om sprekk med iskalde egg og varmt vann....
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2019 #188016 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Mulig, det. Men når de skal kokes ber man jo om sprekk med iskalde egg og varmt vann.... Slik å forstå, jeg pleier å legge egg i kaldt vann, legger ikke oppi når vannet koker, sprekker ikke da.....
Jerry Lee Skrevet 12. mai 2019 #188017 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, Luna Llena skrev: Slik å forstå, jeg pleier å legge egg i kaldt vann, legger ikke oppi når vannet koker, sprekker ikke da..... Jeg syns det er lettere å holde styr på koketid ved å legge eggene i vann som koker. Uansett..egg tåler godt å ligge i romtemperatur lenge. 😀
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2019 #188018 Skrevet 12. mai 2019 39 minutter siden, Tøytigern skrev: Stikk et lite hull i tuppen på eggene med en nål. Og la være å koke dem når de er kjøleskapskalde. Jaa....stikke hull på har jeg hørt om men aldri praktisert. Jeg skal se etter stikkedings i butikken. Takk. Mine står i romtemp, de ble lagt oppi springvann og kokte sakte opp. 37 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nettopp. Egg skal ikke kjøles. Og man får t.o.m. kjøpt egghølstikkedings. Har jeg hatt i over 30 år. Har de det på MENY kanskje, O allviter? 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2019 #188019 Skrevet 12. mai 2019 Sånn fiskeboller i karrisaus pleier jeg å lage. ...med minst tre ganger så mye tykk, glinsende saus på... 2
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #188020 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev: Jaa....stikke hull på har jeg hørt om men aldri praktisert. Jeg skal se etter stikkedings i butikken. Takk. Mine står i romtemp, de ble lagt oppi springvann og kokte sakte opp. Har de det på MENY kanskje, O allviter? Jeg bruker tegnestift.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå