Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Dr. Ops skrev:

:reise:

"  er vi fremme snart?   Jeg er sulten. Å jeg må tisse.  "    -  Ordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Dr. Ops skrev:

:klaske: sjakktrekk å ha med ordet på tur. 

"  :nigo:   du ba meg med   :tunge1:    ...trallalalalala.....  "    -  Ordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står de begge insisterende Harry-tøft på rulleskøyter bak bilen din...med V-tegn med fingrene?  :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Står de begge insisterende Harry-tøft på rulleskøyter bak bilen din...med V-tegn med fingrene?  :sjokkert:

Hold deg til skauen og Rune....og hold schmella!   :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"  for helt til utlandet reiser jeg

Ja både Tante Drops å meg.

Vi kjøper mange go'saker som fenger

For jærri'n min ga meg store penger.     :hoppendeglad:

Så vi kan kjøpe alt vi vil.

E'kke jærri veldig snill?         Hæ?    :jepp:  "

-   Ordet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

*følge dem med kikkert-røntken-blikket sitt* :jolie: 

Hvem? Hva? Hæ?   

((*  røntgen  ))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man også kan spørre om ting her og...jeg har funnet en del frimerker med lim på baksiden,
men det står ingen valør på forsiden. Kun "innenlands". Hvordan kan jeg vite hvor mye de er på? :sukk: 
Mitt brev er på 8 små gram. Kan jeg kjangse på to av de frimerkene på konvolutten og håpe det beste? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg tenker at man også kan spørre om ting her og...jeg har funnet en del frimerker med lim på baksiden,
men det står ingen valør på forsiden. Kun "innenlands". Hvordan kan jeg vite hvor mye de er på? :sukk: 
Mitt brev er på 8 små gram. Kan jeg kjangse på to av de frimerkene på konvolutten og håpe det beste? 

Tror sånne små er 10krs frimerker? Vet ikke hvor mange gram post de tar per frimerke. Hvor mange sider har du? det har jeg litt mer erfaring med. Ville sjanset på 1 frimerke ekstra enn for lite. Posten regner eventuelt ekstraporto for deg om det skulle være for lite, mot et gebyr på omkring 60 kr. 

Er du usikker, kan du gå til nærmeste post, der beregner de porto gratis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg tenker at man også kan spørre om ting her og...jeg har funnet en del frimerker med lim på baksiden,
men det står ingen valør på forsiden. Kun "innenlands". Hvordan kan jeg vite hvor mye de er på? :sukk: 
Mitt brev er på 8 små gram. Kan jeg kjangse på to av de frimerkene på konvolutten og håpe det beste? 

Er de uten valør som i "gamle dager" er det bare å poste med de.  Vanlige brev inntil 20 gram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Er de uten valør som i "gamle dager" er det bare å poste med de.  Vanlige brev inntil 20 gram.

Ah. Det var vel mer dette du lurte på ja, ikke størrelse/tyngde :sjenert: bare ignorer svaret mitt over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"  midda'n ferdig jærri.  Fisken er fin å pen nå.   :spise:  "   -  Ordet. 

Oki.  Da spiser vi.  Tar det med ut.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar. Jeg får ta dem med i butikk og spørre. God middag til Jerry and the fryktelig sulten-band! :klappe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Takk for svar. Jeg får ta dem med i butikk og spørre. God middag til Jerry and the fryktelig sulten-band! :klappe: 

Vet ikke hva porto er for vanlige brev i dag.  Og ser jeg uttalte meg klossete.     Altså...har du frimerker uten påskrevet valør er de gyldige inntil 20 grams brev...altså ett merke. Har du gamle merker MED valør må du bare få vite hva portoen er. Om du må ha ett eller 5 merker på brevet.

 

Tusen takk.  Ja, vi er sultne nå.....   😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...