Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det er Nordlendingene som ikke vil spise Makrell, mener de sa det i et matprogram fra Nord :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er halvt nordlending og makrellen er populær der mamma kommer fra (som jeg skal på ferie) ihvertfall. Men går jo sånne vandrehistorier blant gamlekara om at makrellen spiser mennesker da, men det er mest på tull for å skremme søringan. Sikkert derfor den smaker så godt pleier jeg å svare da. :hoho: 

• Liker 1
Skrevet

På tide at gamlekara tar seg en bolle nå syns jeg. Makrellen spiser ikke mennesker. :jolie: 
Jeg skulle derimot også veldig gjerne hatt meg en bolle med kardemomme og rosiner når jeg tenker på det. 
                 :fnise:   

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel hørt at den er ådseleter...alt dødt med andre ord...men det er jo krabbe og reker også....de er jo havets insekter på en måte...

Den ultimate sommerfrokosten, på båttur og trakk teiner om morgenen, kokte de og vipps :ninuskapus:

sommerfrokost.png

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
50 minutter siden, Salka skrev:

Jeg er halvt nordlending og makrellen er populær der mamma kommer fra (som jeg skal på ferie) ihvertfall. Men går jo sånne vandrehistorier blant gamlekara om at makrellen spiser mennesker da, men det er mest på tull for å skremme søringan. Sikkert derfor den smaker så godt pleier jeg å svare da. :hoho: 

Det mørke fiskekjøttet var liksom beviset på det. De mente til og med at den grønnlige tonen i fiskeskinnet skyldtes den tyske uniformsfargen. :skratte:

Skrevet
1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

På tide at gamlekara tar seg en bolle nå syns jeg. Makrellen spiser ikke mennesker. :jolie: 
Jeg skulle derimot også veldig gjerne hatt meg en bolle med kardemomme og rosiner når jeg tenker på det. 
                 :fnise:   

Vet du...om det tilfeldigvis lå et lik slengende rundt i matfatet til fisken, ville all fisk gnage på det. 

Sånn er'e bare. Men det kan vi da ikke tenke på.  :)

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Vet du...om det tilfeldigvis lå et lik slengende rundt i matfatet til fisken, ville all fisk gnage på det. 

Sånn er'e bare. Men det kan vi da ikke tenke på.  :)

Men makrellen har ikke tenner engang..

Skrevet
15 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Det mørke fiskekjøttet var liksom beviset på det. De mente til og med at den grønnlige tonen i fiskeskinnet skyldtes den tyske uniformsfargen. :skratte:

Sa min bestemor, også. Ikke riktig, selvsagt. Men at fisk gnager på lik er sant.  All fisk, om de kommer over et lik. Men hvor ofte er det? :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Men makrellen har ikke tenner engang..

Gnage kan den likevel. Nappe løs på oppløste lik går nok greit. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Gnage kan den likevel. Nappe løs på oppløste lik går nok greit. 

Men  Makrellen har ikke svømmeblære og må holde seg i bevegelse hele tida, Derfor holder denne fisken seg alltid i åpne vannmasser. Den synker hvis den ikke beveger seg. Derfor kan den ikke være stasjonert ved lik på havbunnen.

Skrevet

Ja jøss, hvorfor skal vi bry oss om sånne detaljer liksom, hvor ble det av all kloakk som ble sluppet i sjøen for ikke SÅ lenge siden....jeg husker der foreldrene mine bodde så kunne vi se utslippet uti der og der var det både fisk å fugl som beita :fnise: og det ble fiska mye god fisk rundt uti der....:ninja:

Skrevet
1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Men  Makrellen har ikke svømmeblære og må holde seg i bevegelse hele tida, Derfor holder denne fisken seg alltid i åpne vannmasser. Den synker hvis den ikke beveger seg. Derfor kan den ikke være stasjonert ved lik på havbunnen.

Vel...likevel klarer den å nappe til seg biter av oppløst lik i bevegelse.

Samme som haien som aldri er i ro.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Vel...likevel klarer den å nappe til seg biter av oppløst lik i bevegelse.

Samme som haien som aldri er i ro.

Den kan ikke tygge..Og  det er jo egentlig torsken og seien som eter åtsel i havet.

Skrevet
3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Den kan ikke tygge..Og  det er jo egentlig torsken og seien som eter åtsel i havet.

Så sier vi det, Kviin.   :)

• Liker 1
Skrevet

Slanger kan ikke tygge, heller. Men jaggu har dem i seg mye rart, likevel...   :)

• Liker 1
Skrevet

Men Ordet er bare mitt.  :nigo:

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Slanger kan ikke tygge, heller. Men jaggu har dem i seg mye rart, likevel...   :)

Men makrellen står ikke stille og spiser,den svømmer med munnen åpen...Da blir det noe vanskelig å jafse til seg et lik:)

Skrevet

Ordet :  " Du, Jærri? Fant no'n ssøttkake i fryser'n, jeg. Kan vi spise dem? "

*sukk*    🙈

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Men makrellen står ikke stille og spiser,den svømmer med munnen åpen...Da blir det noe vanskelig å jafse til seg et lik:)

Og i den åpne munnen fanger den opp oppløste deler mens den svømmer rundt...små biter av liket som vannet, annen fisk og  for eksempel gnisninger mot stein har frigjort.   :)

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ordet :  " Du, Jærri? Fant no'n ssøttkake i fryser'n, jeg. Kan vi spise dem? "

*sukk*    🙈

Jaadaa... men du får dem i minihamburgerbrød med litt salat, sylteagurk, løk og hamburgerdressing. 

Gidder ikke alt det andre styret med saus og poteter  i dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...