Kruset Skrevet 28. mai 2017 #167861 Del Skrevet 28. mai 2017 13 timer siden, Jerry Lee skrev: Deilig med hage, og fint med trær og busker som bærer mat. Dessverre har jeg ikke lenger helse til å vedlikeholde og høste. Så en nabo får alt mot at jeg får tilbake noen krukker med syltetøy, gelé og saft. Det er godt du tross alt kan få litt glede av det Lite er som hjemmelaget ripssaft. Eller solbærsaft, slik min oldemor laget den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mai 2017 #167862 Del Skrevet 28. mai 2017 2 minutter siden, Kruset skrev: Det er godt du tross alt kan få litt glede av det Lite er som hjemmelaget ripssaft. Eller solbærsaft, slik min oldemor laget den Ja. - Og ripsgelé på brød og vafler og som tilbehør til viltmiddag. Og stikkelsbærgrøt. Og saft av alle typer, ja. Og eplemos og-most. Og mye annet snadder. Dessverre krever trær og busker mye stell..beskjæring, tørrkvistfjerning, gjødsling og slikt, som jeg ikke klarer mer. Spesielt stikkelsbær skal ikke stå lenge uten stell før alt er ødelagt av meldugg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. mai 2017 #167863 Del Skrevet 28. mai 2017 Ordet sier at det godt kunne ha tenkt seg å flytte med meg opp på ei koie på fjellet nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mai 2017 #167864 Del Skrevet 28. mai 2017 14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Ordet sier at det godt kunne ha tenkt seg å flytte med meg opp på ei koie på fjellet nå. Da bør Ordet mitt forberede deg på at Jærri blir med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 28. mai 2017 #167865 Del Skrevet 28. mai 2017 Ja, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruset Skrevet 28. mai 2017 #167866 Del Skrevet 28. mai 2017 7 timer siden, Jerry Lee skrev: Ja. - Og ripsgelé på brød og vafler og som tilbehør til viltmiddag. Og stikkelsbærgrøt. Og saft av alle typer, ja. Og eplemos og-most. Og mye annet snadder. Dessverre krever trær og busker mye stell..beskjæring, tørrkvistfjerning, gjødsling og slikt, som jeg ikke klarer mer. Spesielt stikkelsbær skal ikke stå lenge uten stell før alt er ødelagt av meldugg. Ja, det er mye jobb med hage. Leit når kroppen ikke vil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. mai 2017 #167867 Del Skrevet 28. mai 2017 Fint når kroppen vil på hytta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. mai 2017 #167868 Del Skrevet 29. mai 2017 Har ordet savnet meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2017 #167869 Del Skrevet 29. mai 2017 Det ble stum av beundring i flere timer, så svaret er nok ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #167870 Del Skrevet 29. mai 2017 " MÅ det være så varnt'a, Jærri! Hæ? E'kke sommer'n før på tåssda'n. " - Ordet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #167871 Del Skrevet 29. mai 2017 19 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Fint når kroppen vil på hytta. Ja. Men leit når den ikke klarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2017 #167872 Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg vet. Sorry for ryggen din Jerry. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 29. mai 2017 #167873 Del Skrevet 29. mai 2017 Det må være vondt å plages så mye, så bare hvor dårlig mamma var på sine dårligste dager med prolaps. Hun klarte nesten ikke stå opp av senga, å ta på sokker kunne hun bare glemme da hun ikke klarte å bøye seg for å ta de på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #167874 Del Skrevet 29. mai 2017 Stutt-Tjukken liker å tasse barbeint i gresset, gnage på en fleskebeta... og studere trær, busker, nabo'n, gressklipper'n (den er veldig spennende), nabokatter og hunder i bånd... ...og rabarbraen! " Det forno'a, Jærri? Kan vi spise'n? DE efelant-øra, da! " Jada, Ordet mitt. Men vi koker oppskårne stilken til suppe, vøtt. Og kjøler'n. Iskald desssærrr...etter makrellmidda'n. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #167875 Del Skrevet 29. mai 2017 4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg vet. Sorry for ryggen din Jerry. Takk, venn. Trur jeg ville pressa meg til det ytterste med Ordet, og Jærri på fjellhyttetur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 29. mai 2017 #167876 Del Skrevet 29. mai 2017 3 minutter siden, Severus skrev: Det må være vondt å plages så mye, så bare hvor dårlig mamma var på sine dårligste dager med prolaps. Hun klarte nesten ikke stå opp av senga, å ta på sokker kunne hun bare glemme da hun ikke klarte å bøye seg for å ta de på. Å stå opp, å legge seg, å gå på do, å kle på seg....et Hæwlete. Hver minste bevegelse må planlegges og utføres såååå saaakte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 29. mai 2017 #167877 Del Skrevet 29. mai 2017 Høres ikke bra ut. Sliter med ryggen selv også. Er det en gammel arbeidsskade eller noe? Trist at ryggen ødelegger så fælt for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kruset Skrevet 29. mai 2017 #167878 Del Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, Jerry Lee skrev: Stutt-Tjukken liker å tasse barbeint i gresset, gnage på en fleskebeta... og studere trær, busker, nabo'n, gressklipper'n (den er veldig spennende), nabokatter og hunder i bånd... ...og rabarbraen! " Det forno'a, Jærri? Kan vi spise'n? DE efelant-øra, da! " Jada, Ordet mitt. Men vi koker oppskårne stilken til suppe, vøtt. Og kjøler'n. Iskald desssærrr...etter makrellmidda'n. Nam, rabarbra! Savner å kunne plukke den hjemme i hagen. Nydelig å spise den som den er, bare dyppet i litt sukker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2017 #167879 Del Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, Jerry Lee skrev: Trur jeg ville pressa meg til det ytterste med Ordet, og Jærri på fjellhyttetur. Høres jo hyggelig ut og takk for det, men jeg vet ikke om vi hadde klart å ta Jerry på ryggen og bære ham ned igjen etter hvert..... Lange bein skal jeg nok klare å dandere et sted, men vekta til en viking vet jeg ikke helt. Vi måtte ha forsøkt væffal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. mai 2017 #167880 Del Skrevet 29. mai 2017 53 minutter siden, Kruset skrev: Nam, rabarbra! Savner å kunne plukke den hjemme i hagen. Nydelig å spise den som den er, bare dyppet i litt sukker. Minner! Sukker i kruset, selvplukka rabarbra dyppet i kruset med sukker før man tok en god bit. Surt og søtt og knasende sprøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå