Gå til innhold

Jaja---siste ordet

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Jerry Lee skrev:

Deilig med hage, og fint med trær og busker som bærer mat.  :)

Dessverre har jeg ikke lenger helse til å vedlikeholde og høste.  Så en nabo får alt mot at jeg får tilbake noen krukker med syltetøy, gelé og saft.  :)

Det er godt du tross alt kan få litt glede av det :) Lite er som hjemmelaget ripssaft. Eller solbærsaft, slik min oldemor laget den :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kruset skrev:

Det er godt du tross alt kan få litt glede av det :) Lite er som hjemmelaget ripssaft. Eller solbærsaft, slik min oldemor laget den :rodmer:

Ja. :)

- Og ripsgelé på brød og vafler og som tilbehør til viltmiddag.   Og stikkelsbærgrøt.  Og saft av alle typer, ja.  Og eplemos og-most. Og mye annet snadder.  :)

Dessverre krever trær og busker mye stell..beskjæring, tørrkvistfjerning, gjødsling og slikt, som jeg ikke klarer mer.  :angry:

Spesielt stikkelsbær skal ikke stå lenge uten stell før alt er ødelagt av meldugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet sier at det godt kunne ha tenkt seg å flytte med meg opp på ei koie på fjellet nå. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ordet sier at det godt kunne ha tenkt seg å flytte med meg opp på ei koie på fjellet nå. :) 

Da bør Ordet mitt forberede deg på at Jærri blir med.  :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ja. :)

- Og ripsgelé på brød og vafler og som tilbehør til viltmiddag.   Og stikkelsbærgrøt.  Og saft av alle typer, ja.  Og eplemos og-most. Og mye annet snadder.  :)

Dessverre krever trær og busker mye stell..beskjæring, tørrkvistfjerning, gjødsling og slikt, som jeg ikke klarer mer.  :angry:

Spesielt stikkelsbær skal ikke stå lenge uten stell før alt er ødelagt av meldugg. 

Ja, det er mye jobb med hage. Leit når kroppen ikke vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble stum av beundring i flere timer, så svaret er nok ja. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" MÅ det være så varnt'a, Jærri! Hæ? E'kke sommer'n før på tåssda'n.   :svett: "

- Ordet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Fint når kroppen vil på hytta. :jepp: 

Ja. Men leit når den ikke klarer...   :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vondt å plages så mye, så bare hvor dårlig mamma var på sine dårligste dager med prolaps. Hun klarte nesten ikke stå opp av senga, å ta på sokker kunne hun bare glemme da hun ikke klarte å bøye seg for å ta de på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stutt-Tjukken liker å tasse barbeint i gresset, gnage på en fleskebeta... og studere trær, busker, nabo'n, gressklipper'n (den er veldig spennende), nabokatter og hunder i bånd...

...og rabarbraen!  " Det forno'a, Jærri? Kan vi spise'n?  DE efelant-øra, da! :fnise: "

Jada, Ordet mitt. Men vi koker oppskårne stilken til suppe, vøtt. Og kjøler'n.  Iskald desssærrr...etter makrellmidda'n.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg vet. Sorry for ryggen din Jerry. :sukk: 

Takk, venn.

Trur jeg ville pressa meg til det ytterste med Ordet, :hoppe: og Jærri  på fjellhyttetur.  :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Severus skrev:

Det må være vondt å plages så mye, så bare hvor dårlig mamma var på sine dårligste dager med prolaps. Hun klarte nesten ikke stå opp av senga, å ta på sokker kunne hun bare glemme da hun ikke klarte å bøye seg for å ta de på.

Å stå opp, å legge seg, å gå på do, å kle på seg....et Hæwlete.

Hver minste bevegelse må planlegges og utføres såååå saaakte.    :cry3:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ikke bra ut. Sliter med ryggen selv også. Er det en gammel arbeidsskade eller noe? Trist at ryggen ødelegger så fælt for deg. :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Stutt-Tjukken liker å tasse barbeint i gresset, gnage på en fleskebeta... og studere trær, busker, nabo'n, gressklipper'n (den er veldig spennende), nabokatter og hunder i bånd...

...og rabarbraen!  " Det forno'a, Jærri? Kan vi spise'n?  DE efelant-øra, da! :fnise: "

Jada, Ordet mitt. Men vi koker oppskårne stilken til suppe, vøtt. Og kjøler'n.  Iskald desssærrr...etter makrellmidda'n.  :)

Nam, rabarbra! Savner å kunne plukke den hjemme i hagen. Nydelig å spise den som den er, bare dyppet i litt sukker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Trur jeg ville pressa meg til det ytterste med Ordet, :hoppe: og Jærri  på fjellhyttetur.  :klem:

Høres jo hyggelig ut og takk for det, men jeg vet ikke om vi hadde klart å ta Jerry på ryggen
og bære ham ned igjen etter hvert..... :sukk: Lange bein skal jeg nok klare å dandere et sted,
men vekta til en viking vet jeg ikke helt. Vi måtte ha forsøkt væffal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kruset skrev:

Nam, rabarbra! Savner å kunne plukke den hjemme i hagen. Nydelig å spise den som den er, bare dyppet i litt sukker. 

Minner!

Sukker i kruset, selvplukka rabarbra dyppet i kruset med sukker før man tok en god bit.

Surt og søtt og knasende sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...