Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ang. kokk og matlaging; hvordan opplevelser hadde dere på barne/ungd. skolen i forhold til å lære å lage mat? Jeg husker ikke de timene som så veldig hyggelige. Hadde ei streng gammellærerinne som hadde hatt jobben i hundre år og var kona til en inspektør eller noe sånt. Nesten litt militært over ORDEN!, fremgangsmåter og at det skulle være sunt! Ikke noe hyggelig med andre ord, men jeg oppdaget at neslesuppe faktisk ikke var vondt som jeg hadde trodd og jeg laget ei rullekake som ble ganske bra. Ellers ga det ikke noen lyst til å gjøre sånt igjen. Hva med dere ordnappere? :) 

Jeg sitter igjen med de samme følelsene som deg. Vi hadde en lærerinne som skulle vært ferdig for mange år siden, hun var streng og jeg husker ikke at jeg kan ha sett den dama smile en eneste gang. Fikk meg i alle fall ikke til å få lyst til å lage mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden miner meg mer og mer om den uinteressant tråden...

Anonymkode: 445bb...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Stikker bare innom en tur, for å forsikre meg om at ordet blir ivaretatt ...

Ja, jeg tar godt vare på det :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Dark Angelina skrev:

Ja, jeg tar godt vare på det :yvonne:

Bra, da kan du passe på det en stund, for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjorde du ja. :) / Jeg tar vare på det jeg, Lokiboki. 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Bra, da kan du passe på det en stund, for meg :)

Jeg skal passe på det, men det kan hende vi blir så knyttet at ordet ikke vil tilbake til deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Dark Angelina skrev:

Jeg skal passe på det, men det kan hende vi blir så knyttet at ordet ikke vil tilbake til deg :fnise:

Det får vi nå se på :tongue:. Men nå må jeg stikke :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Det får vi nå se på :tongue:. Men nå må jeg stikke :kosteskaft:

Hadebra :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ang. kokk og matlaging; hvordan opplevelser hadde dere på barne/ungd. skolen i forhold til å lære å lage mat? Jeg husker ikke de timene som så veldig hyggelige. Hadde ei streng gammellærerinne som hadde hatt jobben i hundre år og var kona til en inspektør eller noe sånt. Nesten litt militært over ORDEN!, fremgangsmåter og at det skulle være sunt! Ikke noe hyggelig med andre ord, men jeg oppdaget at neslesuppe faktisk ikke var vondt som jeg hadde trodd og jeg laget ei rullekake som ble ganske bra. Ellers ga det ikke noen lyst til å gjøre sånt igjen. Hva med dere ordnappere? :) 

Jeg var så heldig at jeg begge steder lærte mye bra, og hadde gode lærere. Jeg lærte mye matglede fra disse timene, og ble flinkere til å smake på mat. Beklageligvis kan jeg fortsatt ikke lage saus, for det lærte jeg aldri (ikke at jeg har prøvd heller, da) :ler:

Endret av Kruset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er nå for tiden. Noen av dere som har unger i skolealder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen unger her, men har i senere tid vært med å undervise i faget. Hadde et positivt inntrykk på skolen jeg var, men som så mange andre fag tror jeg det er ganske avhengig av læreren :)

Endret av Kruset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men jeg liker godt å sitte ved et bord/benk og se på når kyndige kaster seg rundt og skaper. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gode minner fra matlagingsfaget. Vi satt jo bare og skravlet mens vi lagde mat og alle fikk gode karakterer uavhengig av resultatene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heimkunnskapslæreren vår var et grusomt kvinnemenneske. Så sur og streng, hadde passet bedre som marinesoldat eller noe. Hun kjørte trynefaktor helt uavhengig av resultatene på det man lagde. Skolelysene og englebarna fikk S, de hun likte bare litt fikk M, de hun likte enda mindre fikk G og de hun ikke likte fikk G-. Jeg var i sistnevnte gruppe. :hoho: Hele bordet mitt fikk G-. Hun ga oss dårlig karakter fordi vi snakket hest mens vi lagde mat og hun hatet hester og mente at alle hester burde dra til Sibir. Hun var veldig "på" oss hele tiden og var raus med kritikken og gjerrig med rosen. Lo rått og gjorde narr foran hele klassen om man gjorde noe feil. Kan ikke huske å ha fått ros av henne en eneste gang. Så hun ødela nok litt av gleden ved å lage mat og jeg grudde meg til heimkunnskaptimene og fikk prestasjonsangst siden jeg var så redd hun skulle drite meg ut foran resten av klassen. Husker hun klikka på meg en gang når jeg skulle lage kake og hadde satt temperaturen til 250 grader i steden for 200. :fnise: Jeg gikk på do mens kaka sto i ovnen og når jeg kom tilbake røyk det av ovnen. :hoho: Kaka var svart utenpå og rå inni. :hoho: Hun var helt ildrød i trynet og jeg bare lo og da ble hun enda rødere. :hoho: Fikk i hjemmelekse å lage ny kake og den ble bra. Ellers gjorde jeg ingen fadeser såvidt jeg husker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Salka skrev:

Heimkunnskapslæreren vår var et grusomt kvinnemenneske. Så sur og streng, hadde passet bedre som marinesoldat eller noe. Hun kjørte trynefaktor helt uavhengig av resultatene på det man lagde. Skolelysene og englebarna fikk S, de hun likte bare litt fikk M, de hun likte enda mindre fikk G og de hun ikke likte fikk G-. Jeg var i sistnevnte gruppe. :hoho: Hele bordet mitt fikk G-. Hun ga oss dårlig karakter fordi vi snakket hest mens vi lagde mat og hun hatet hester og mente at alle hester burde dra til Sibir. Hun var veldig "på" oss hele tiden og var raus med kritikken og gjerrig med rosen. Lo rått og gjorde narr foran hele klassen om man gjorde noe feil. Kan ikke huske å ha fått ros av henne en eneste gang. Så hun ødela nok litt av gleden ved å lage mat og jeg grudde meg til heimkunnskaptimene og fikk prestasjonsangst siden jeg var så redd hun skulle drite meg ut foran resten av klassen. Husker hun klikka på meg en gang når jeg skulle lage kake og hadde satt temperaturen til 250 grader i steden for 200. :fnise: Jeg gikk på do mens kaka sto i ovnen og når jeg kom tilbake røyk det av ovnen. :hoho: Kaka var svart utenpå og rå inni. :hoho: Hun var helt ildrød i trynet og jeg bare lo og da ble hun enda rødere. :hoho: Fikk i hjemmelekse å lage ny kake og den ble bra. Ellers gjorde jeg ingen fadeser såvidt jeg husker. 

Hjelpe meg.. glad jeg slapp unna dette :ohmy::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Salka skrev:

Heimkunnskapslæreren vår var et grusomt kvinnemenneske. Så sur og streng, hadde passet bedre som marinesoldat eller noe. Hun kjørte trynefaktor helt uavhengig av resultatene på det man lagde. Skolelysene og englebarna fikk S, de hun likte bare litt fikk M, de hun likte enda mindre fikk G og de hun ikke likte fikk G-. Jeg var i sistnevnte gruppe. :hoho: 

Englebarn og skolelys her. :vinke:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dark Angelina skrev:

Hjelpe meg.. glad jeg slapp unna dette :ohmy::fnise:

Haha, ja du kan så si. :fnise: Må være den verste læreren jeg har hatt noen gang. Håper hun er gått av med pensjon nå, hun var ganske gammel allerede da jeg gikk på ungdomsskolen, men for en ungdomsskoleelev er jo alt over 30 eldgammelt, så er jo ikke sikkert hun var så gammel likevel. Men hun nærmer seg nok pensjonsalder om hun ikke allerede er pensjonist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...