Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Sola de skrev:

Har smakt en lignende suppe. God den :)

Ja? Men chili og cayenne blir vel for sint for Ordet mitt?!  😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Suppa ble ikke spesielt sterk, kommer nok til å tilsette mer chili neste gang. Blir nok også mer gulrot og ingefær og mindre kålrot. Kanskje også bruke kokosmelk. Men absolutt god nok til å lages igjen :)

Synes jeg ser reklame for egne tråder her forresten, Jerry. Jeg er ganske mye inne på matforumet faktisk, men leser mer enn jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaffekrus skrev:

Suppa ble ikke spesielt sterk, kommer nok til å tilsette mer chili neste gang. Blir nok også mer gulrot og ingefær og mindre kålrot. Kanskje også bruke kokosmelk. Men absolutt god nok til å lages igjen :)

Synes jeg ser reklame for egne tråder her forresten, Jerry. Jeg er ganske mye inne på matforumet faktisk, men leser mer enn jeg skriver. 

Men kålrot, eller kålrabi (kål'abi) som jeg sier, er da så godt i en suppe. 😀 ...og igjen...denne høres god ut. ☺

- reklamere? Tja..gjør vel det. Litt. Siden mattrådene mine ligger laaangt nede og er døde. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Jeg glemmer mattrådene. *skamme seg* :( 

Indeed skamme seg på det veldigste!   

:kjefte: ...glemme mat? Er du gal?  😡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men kålrot, eller kålrabi (kål'abi) som jeg sier, er da så godt i en suppe. 😀 ...og igjen...denne høres god ut. ☺

- reklamere? Tja..gjør vel det. Litt. Siden mattrådene mine ligger laaangt nede og er døde. 😉

Kålrot er noe av det beste som finnes, men akkurat i denne suppa vil jeg ha gulrotsmaken litt mer fram, på en måte. Må lage et eller annet med kålrabistappe snart, tror jeg - det er noe av det beste jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Kålrot er noe av det beste som finnes, men akkurat i denne suppa vil jeg ha gulrotsmaken litt mer fram, på en måte. Må lage et eller annet med kålrabistappe snart, tror jeg - det er noe av det beste jeg vet!

Ja, forstår det. Er jo GULROTsuppe  😊

- Fanastisk godt. Bland litt gulrot i kål'abistappa, og...for farge og smak. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, forstår det. Er jo GULROTsuppe  😊

- Fanastisk godt. Bland litt gulrot i kål'abistappa, og...for farge og smak. 😊

Ja, det er helt nydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

Hurra! :) Litt usikker på hva jeg skal finne på enda. Kålrabistappe her også, kanskje. Godt innat det meste. Aller best til pinnekjøtt. Nå ble jeg nesten sulten igjen :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist fjordlands stroganoff i dag og det var litt "platt"og intetsigende i smaken faktisk, 
så nå ble også jeg lysten på mat igjen. Kålrotmos med gulrøtter i er nyydelig. :spise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Hurra! :) Litt usikker på hva jeg skal finne på enda. Kålrabistappe her også, kanskje. Godt innat det meste. Aller best til pinnekjøtt. Nå ble jeg nesten sulten igjen :sikle: 

 Noe så enkelt som røkte kjøttpølser og bacon, og til og med kald bogskinke, er nydelig med kålrabistappe.  😀

Og gode poteter, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har spist fjordlands stroganoff i dag og det var litt "platt"og intetsigende i smaken faktisk, 
så nå ble også jeg lysten på mat igjen. Kålrotmos med gulrøtter i er nyydelig. :spise: 

Lage i morra, vennen. Med no' røkt og/eller speket til.  😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Mitt ord. espionage sheriff president cowboy assassination submarine NASA missil alien Arizona Nevada

Anonymkode: 2a51b...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kokt ei gryte med poteter i kveld og det må bli stekte varianter en middag denne uka. :jepp: 
Må kjøpe meg sprøstekt løk og noe tilbehør.  Jupp @Jerry Lee, det skal jeg jammen meg gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...