Gå til innhold

Jaja---siste ordet


Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nosoul

Hvordan får jeg tilbake oppgavelinja når jeg er inne på nettleseren? Kjører Opera.
Oppgavelinja er på skrivebordet, men ikke ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Som hva da? Noen eksempler?

F.eks stå og stirre inn i sjela mi de neste 40 minuttene. Poenget er at jeg ikke orker det, så han må forbli sovende. Hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

F.eks stå og stirre inn i sjela mi de neste 40 minuttene. Poenget er at jeg ikke orker det, så han må forbli sovende. Hmmmm

Vel, du er jo ment til å være sjefen til hunden din. Her virker det som om du lar hunden din sjefe over deg. ;) Når hunden din er sta og prøver med å manipulere deg så er det bare å ignorere hunden din i de 40 minuttene. Han vil bli seg sjølv seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Vel, du er jo ment til å være sjefen til hunden din. Her virker det som om du lar hunden din sjefe over deg. ;) Når hunden din er sta og prøver med å manipulere deg så er det bare å ignorere hunden din i de 40 minuttene. Han vil bli seg sjølv seinere.

Jada, det er forsøkt. I fem år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fem år er forsøkt, er det kanskje på høy tid å intensivere intensiteten på å være "the leader of the pack!"  

Jeg har lært mye av selveste hundehviskeren på televisjonen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hvis fem år er forsøkt, er det kanskje på høy tid å intensivere intensiteten på å være "the leader of the pack!"  

Jeg har lært mye av selveste hundehviskeren på televisjonen. :jepp:

Ja, Cesar Millan har mye gode råd. :Nikke:

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg å jobbe på hans hundegård. Lært og lært og lært! :jepp:

Jeg vet at hans metoder er omstridt og jeg liker ikke alt han gjør, men nå er det jo egentlig

vanskelige tilfeller/rødsonehunder som han er spesialist på...og da nytter det ikke

med milde midler og koseklapping på hodet, men jeg liker ikke den sparkingen hans. 

Det kan treffe fryktelig feil og skade hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Kunne godt ha tenkt meg å jobbe på hans hundegård. Lært og lært og lært! :jepp:

Jeg vet at hans metoder er omstridt og jeg liker ikke alt han gjør, men nå er det jo egentlig

vanskelige tilfeller/rødsonehunder som han er spesialist på...og da nytter det ikke

med milde midler og koseklapping på hodet, men jeg liker ikke den sparkingen hans. 

Det kan treffe fryktelig feil og skade hundene. 

Han sparker på hundene noen ganger? Jeg husker ikke å ha sett det. :forvirra: En trenger ikke å være enig i alt sammen. Jeg synes ikke at det med å la hunden gå på løpemaskin er så veldig bra. Som hund må jo det bli skikkelig kjedelig etterhvert, og hva om hunden faller litt til siden og båndet fester seg rart? Jeg hadde ikke stolt på dette. Men så synes jeg også at får en seg en hund så er en nødt til å sette av mer tid for å ta vare på den også! Og hvis det er nødvendig eller at en ikke kan forandre på visse tider på jobben sin så er det heller mye bedre at hunden kan bli passet på av hundegårder eller hundehoteller der de tar vare på hundene for folk.

 

Cesar Millan virker også som en veldig hyggelig person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han står ved siden av hunder (og har dem i bånd) som ikke vil høre eller gi seg i sin uønskede adferd,

sparker han èn gang i siden på dem....han sparker bakover og på skrå mot hundene, for å få dem ut av

modusen de er inni. Det er jo ment som et irettesettende overraskelsesmoment, men hunder har jo

forskjellige høyder og han kan treffe "klenodiene" før han vet ordet av det. 

 

Så sparking liker jeg ikke, men så har jo aldri jeg hatt noen så vanskelig hunder at de ikke kunne

tilsnakkes på vanlig vis heller da. Mulig at en må sette hardt mot hardt for å få enkelte dominante hunders

oppmerksomhet og respekt av og til. Det er en fascinerende verden i alle fall. Hundespråket versus mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Når han står ved siden av hunder (og har dem i bånd) som ikke vil høre eller gi seg i sin uønskede adferd,

sparker han èn gang i siden på dem....han sparker bakover og på skrå mot hundene, for å få dem ut av

modusen de er inni. Det er jo ment som et irettesettende overraskelsesmoment, men hunder har jo

forskjellige høyder og han kan treffe "klenodiene" før han vet ordet av det. 

 

Så sparking liker jeg ikke, men så har jo aldri jeg hatt noen så vanskelig hunder at de ikke kunne

tilsnakkes på vanlig vis heller da. Mulig at en må sette hardt mot hardt for å få enkelte dominante hunders

oppmerksomhet og respekt av og til. Det er en fascinerende verden i alle fall. Hundespråket versus mennesker.

 

Ja, det vil nok komme an på hvilken hund du får deg. Men måten som en velger på å oppdra en hund kan også være gjort forskjellig fra hundeeier til hundeeier. Så lenge en synes at sin måte av oppdragelse virker og får hunden til å lyde deg og se deg som sin "leader of the pack", så er det jo det som tells mest. Unntatt hvis det er mishandling inn i bildet, og lignende.

 

Vi har tatt noen råd fra hva Cesar Millan lærer gjennom noen av tvseriene hans og som har hjulpet oss med vår hund. Ikke alt det han lærer passer inn i hver og en situasjon, men da plukker en ut det som passer i sin egen situasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Dagens middag blir lun laksesalat med marinert hvitløk og pestopasta :jepp:

Utenom hvitløken så virker det skikkelig namme ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare sånn for å være litt treig og svare på det dere snakket om i går. Vi spiser egne dyr her. Og det veldig greit. Vi vet at de har hatt et godt liv. Men vi gir ikke navn til de som skal slaktes. Vi har kanin, høner, sau, gris, geit, ender, oksekalver og ei ku. Ungene stortrives med det. Og de syns det er stas å ha med venner hjem og vise hvor maten kommer fra. Vi har også en stor åker med det meste av grønnsaker og urter. Og masse frukttrær og bærbusker. Trenger bare ganske god fryseplass og slikt.

Vi lager pølser, leverpostei, lungemos, sylte, blodpudding og pølse, stykker opp og merker alt mulig. Kan anbefales hvis man har plass. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...