Severus Skrevet 23. mai 2016 #152521 Del Skrevet 23. mai 2016 7 minutter siden, Sola de skrev: Hvordan går det med beinet ditt? Jeg har bestemt meg for å tenke meg frisk, når det gjør vondt så sier jeg til foten min at det er hjenen som spiller deg et puss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. mai 2016 #152522 Del Skrevet 23. mai 2016 Ordet sier god bedring til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152523 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg går ca 1 km så kjenner jeg det begynner å gjøre vondt, så fortsetter jeg å gå å til slutt kan jeg nesten ikke gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. mai 2016 #152524 Del Skrevet 23. mai 2016 8 minutter siden, Severus skrev: Jeg har bestemt meg for å tenke meg frisk, når det gjør vondt så sier jeg til foten min at det er hjenen som spiller deg et puss. Huff. Masse god bedring! Håper det fort vil gi seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152525 Del Skrevet 23. mai 2016 10 minutter siden, Sola de skrev: Huff. Masse god bedring! Håper det fort vil gi seg. Det har vært sånn i 3 uker eller mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. mai 2016 #152526 Del Skrevet 23. mai 2016 3 minutter siden, Severus skrev: Det har vært sånn i 3 uker eller mer Har du vært i MR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152527 Del Skrevet 23. mai 2016 2 minutter siden, Sola de skrev: Har du vært i MR? Nei jeg skal tenke meg frisk sier jeg, stefaren min sier jeg kan ha gått på meg et tretthetsbrudd. Det var flere soldater som gjorde det når han var i militæret, de var ikke vant til å gå mye å plutselig måtte de gå på marsjer uten mye hvile i mellom. Jeg har også gått sykt mye før jeg fikk vondt i foten, igår fikk jeg til og med vondt av å lage middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23. mai 2016 #152528 Del Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, Severus skrev: Nei jeg skal tenke meg frisk sier jeg, stefaren min sier jeg kan ha gått på meg et tretthetsbrudd. Det var flere soldater som gjorde det når han var i militæret, de var ikke vant til å gå mye å plutselig måtte de gå på marsjer uten mye hvile i mellom. Jeg har også gått sykt mye før jeg fikk vondt i foten, igår fikk jeg til og med vondt av å lage middag. Sto dette om behandling på norsk helseinformatikk sin side. Behandling De aller fleste brudd tilheler med avlastning. Har du brudd i skinnbeinet, må du avlaste 6-8 uker - den første tiden med krykker. Har du brudd i fibula, må du avlaste i 4 uker med krykker i starten. De samme prinsippene for avlastning gjelder for andre lokalisasjoner av bruddet. Bare unntaksvis vil det være aktuelt å operere. Smertestillende medisiner som paracetamol eller NSAIDs kan eventuelt brukes den første tiden. Dog advares det med at NSAIDs kan forsinke tilhelingen. Du må ikke "teste" om bruddet er tilhelet tidligere enn angitt, det øker risikoen for tilbakefall og lengre tilhelingstid. Tilhelingen av brudd i foten kan noen ganger være dårlig, derfor velger man ofte å gipse disse bruddene eller bruke ortose. Dersom du er idrettsutøver, og det er viktig at du ikke taper for mye kondisjon og styrke, bør du drive alternativ trening i tilhelingsperioden. Kondisjonen kan du f.eks. holde ved like med sykling eller bruk av romaskin. Styrketrening kan du drive med så lenge du ikke belaster leggen. Etter hvert som tilstanden bedrer seg, kan du langsomt og forsiktig øke belastningen på bruddstedet. Dersom det oppstår smerter, er det et tegn på for rask økning i belastningen. Opptreningen skal foregå uten smerter. Det finnes ingen overbevisende vitenskapelig dokumentasjon for at elektrisk stimulering, pulset ultralyd eller laserterapi har noen effekt ved stressbrudd. Men det finnes rapporter om at lavintensitets pulset ultralyd (LIPUS) kan ha effekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152529 Del Skrevet 23. mai 2016 Vel jeg har vondt i vrista, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 23. mai 2016 #152530 Del Skrevet 23. mai 2016 Oppsøk lege? Etter 3 uker kan vel det være lurt Nå skal jeg logge av for kvelden. Prøver meg som nettløs jeg også. Tar med meg ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152531 Del Skrevet 23. mai 2016 Neida det går over av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. mai 2016 #152532 Del Skrevet 23. mai 2016 Ok. Håper at du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152533 Del Skrevet 23. mai 2016 En årsak skal dauen ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. mai 2016 #152534 Del Skrevet 23. mai 2016 Joda, men ikke vondt i foten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. mai 2016 #152535 Del Skrevet 23. mai 2016 Å joda man kan dø av vondt i foten også. Det kan være kjøttetende bakterier eller kreft, men det har ikke jeg. Bare sier at man kan dø av det å. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 23. mai 2016 #152536 Del Skrevet 23. mai 2016 Har du prøvd tigerbalsam på foten din? Eller Linnex muskelstick - jeg prøvde den her om dagen mot muskelsmerter i albuen, det svei noe grassat å ha den på, men dagen etter var albuen mye mye bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 24. mai 2016 #152537 Del Skrevet 24. mai 2016 Hvor er alle hen? Jeg fant ordet alene og trist Nå har det fått kaffe og trøst iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 24. mai 2016 #152538 Del Skrevet 24. mai 2016 Uff, sånn går det visst når man blir borte for lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. mai 2016 #152539 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg overlot det til dere i den tro at dere fikset oppgaven som onkler og tanter...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 24. mai 2016 #152540 Del Skrevet 24. mai 2016 Slik uansvarlighet altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå