Gjest Blodbruden Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Nå er det bare en halv uke igjen til bryllupet mitt i Mattberget Kirke. Jeg skal gifte meg med verdens heldigste mann, og i dag skulle jeg teste kjolen for siste gang. Den er leid, og jeg prøvde den i butikken. Jeg har mensen i dag, og på mystisk vis var det en RØD FLEKK i kjølen etterpå. Jeg fatter det ikke. Jeg turde ikke si noe til betjeningen, som ikke så noe som helst. De hengte kjølen tilbake i butikken... Hva gjør jeg nå? Jeg kaldsvetter ved tanken. Den må definitivt vaskes før bryllupet, ellers vil samtlige av gjestene se flekken. Angrer så totaltpå at jeg ikke sa noe der og da, men jeg fikk totalt panikk.
Gjest Gjest_selma_* Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Auda, lei situasjon.. Du får finne på en unnskyldning for å prøve kjolen igjen. Si at du skal sjekke om korsettet/undertøyet/bh'en/etc synes under kjolen. Også må du oppdage at du uheldigvis fikk en flekk på den. Du kan sikkert rense den selv før dagen?
Gjest Gjest_selma_* Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 (endret) Brudekjoler er vel gjerne lagd av tynt hvitt stoff som blod sikkert trenger veldig fort igjennom. Dessuten har vel de fleste brudekjoler mange falder. Tror neppe personalet nistuderer kjoler før de henger de på plass heller.. Endret 21. november 2006 av vimse
Gjest Blodbruden Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Det var en litt komisk skrivefeil Mende HERLIG, men oppdaget det ikke før etterpå :-P Nei, det er ikke snakk om at kjolen er dynket i blod tvers gjennom. Det er på en eller annen måte kommet en flekk på utsiden, ikke på innsiden. Forstår det fortsatt ikke. Men den ER der, definitivt.
Gjest Blodbruden Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Hihi. Oppdaget nå at det ikke var mensblod allikevel. Kuttet meg på fingeren i går kveld da jeg laget salat. I morges tok jeg av plasteret fordi det var sluttet å blø. Blodet må komme derfra. så feil kan man ta... Bort må det uansett. Ringer brudesalongen i morgen :-P Tar ikke sjangsen på å rense en hel brudekjole selv.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Jeg tror nok de går over kjolen i god tid før du skal gifte deg og passer på at den er ren og slett - de damper den nok i mellom siste prøving og den dagen du skal hente den! Lurt av deg å ringe! Lykke til
Gjest vimse Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Tråden er ryddet, jmf reglene. vimse-mod
ashera Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Tråden er ryddet, jmf reglene. vimse-mod ← Å påstå Mattberget kirke ikke finnes, er ikke spekulasjon eller personangrep. Ifølge Alf Henry Rasmussen: Våre Kirker. Norsk kirkeleksikon fra 1993 er det ingen kirker eller kapell i Norge ved dette navnet. Det er selvsagt en liten mulighet for at dette er i utlandet (Finland eller Sverige), eller at denne kirka er bygget etter 1993. Siden den ikke fins på Den norske kirkes nettsider velger jeg å se bort fra sistnevnte. Tar gjerne imot korrigering på dette, men syns det er drøyt å slette.
Gjest Gjesten Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Ordnet det seg med kjolen eller? Så kjedelig når slike ting skjer!!! Håper det ordner seg i alle fall... Pst: glad resten av tråden ble slettet jeg, for det hadde ingenting med saken å gjøre.... Bare ren kverrulering....
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Uansett kan det være fint for andre å høre hvordan man går fram dersom man får blod på kjolen. Om man ikke sier hvilken kirke man gifter seg eller ei.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 Å påstå Mattberget kirke ikke finnes, er ikke spekulasjon eller personangrep. Ifølge Alf Henry Rasmussen: Våre Kirker. Norsk kirkeleksikon fra 1993 er det ingen kirker eller kapell i Norge ved dette navnet. Det er selvsagt en liten mulighet for at dette er i utlandet (Finland eller Sverige), eller at denne kirka er bygget etter 1993. Siden den ikke fins på Den norske kirkes nettsider velger jeg å se bort fra sistnevnte. Tar gjerne imot korrigering på dette, men syns det er drøyt å slette. ← Det kan jo hende at det bare var et navn hun fant på, men at historien er sann. Det hender folk skriver andre navn enn det som er tilfellet for å anonymisre seg selv.
Gjest Sumiko Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Det er vel fullstendig irrelevant for tråden om kirken hun skrev navnet på eksisterer eller ei.
Gjest Blodbruden Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Det er interessant at det første enkelte gjør er å sjekke om kirken finnes eller ikke... Som om det har noe med saken å gjøre? Jeg gidder ikke å gå ut med absolutt alle detaljer av personvernhensyn. At noen stiller spørsmål er greit for meg. Det er ikke tilstrekkelig grunn til å begynne å moderere synes jeg. Min mann fikk hjerteattakk på vei inn i kirken. Nei, han heter ikke Olav Thon og er 83 år gammel. Bryllupsfesten er blitt utsatt til han er klar til å utskrives.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Tålte han ikke synet av blod? Du får holde oss oppdatert.
Gjest Blodbruden Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 (endret) Det var vel heller MEG han ikke tålte. Stakkaren er 46 år, og har kronisk hjertefeil. Tåler ikke å løpe engang. Lurer på hvordan dette skal gå. Og om vi noen sinne blir gift hvis han ikke tåler bryllup... Selv er jeg 51 år og ikke akkurat noen skjønnhet. Så at hjertet hans banker så hardt er vel et tegn på ekte kjærlighet. PS. Brudesalongen klarte å fjerne blodet i tide, heldigvis. Så det var ikke derfor. Endret 22. november 2006 av Blodbruden
Marianne78 Skrevet 22. november 2006 #16 Skrevet 22. november 2006 Nå er det bare en halv uke igjen til bryllupet mitt i Mattberget Kirke. Første innlegg..i går Min mann fikk hjerteattakk på vei inn i kirken. Skrevet i dag.. JA nå er det jo INGEN Som begynner å lure...
Gjest Bellatrix Skrevet 22. november 2006 #17 Skrevet 22. november 2006 Nå er det bare en halv uke igjen til bryllupet mitt i Mattberget Kirke. Første innlegg..i går Min mann fikk hjerteattakk på vei inn i kirken. Skrevet i dag.. JA nå er det jo INGEN Som begynner å lure... ← Jeg luerte på det, men tenkte tanken på at han kanskje bare hadde vært i samtale med presten i dag og fårr hjerteatakk?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. november 2006 #18 Skrevet 22. november 2006 PS. Brudesalongen klarte å fjerne blodet i tide, heldigvis. Så det var ikke derfor. ← Ok, så det var altså en halv uke igjen til bryllupet i går og bryllupet var i dag. Ja, ja. Med min lille enkele hoderegning så er en halv uke 3 og en halv dag, ikke en dag.
Gjest Blodbruden Skrevet 22. november 2006 #19 Skrevet 22. november 2006 (endret) bare en slags øvelse i dag. Uten gjester, heldigvis. PS. Påstod aldri at jeg hadde den på meg heller. Bare at flekken ER borte takket være renseriet til brudesalongen. Bryllupet skulle være på fredagen ("om en halv uke", sett med gårsdagens øyne), men hvis han ligger i sykesenga må selvsagt alt utsettes. Om han slipper ut fra sykehuset innen fredag, vil han uansett kollapse igjen når han går inn i kirkerommet. Kanskje vi må ta det uten fest av helsens skyld. Vil ikke miste ham... Endret 22. november 2006 av Blodbruden
Amalie_85 Skrevet 22. november 2006 #20 Skrevet 22. november 2006 Leste heller ingen steder at det sto at det var i bryllupet han kolapsa.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå