Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er ditt favorittreisemål i USA?

Favoritthotell (fremdeles i USA....)?

Skal legge opp en liten rundtur i USA som bryllupsreise og trenger tips!

New York blir nok første stopp tenker jeg... :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New York og Hudson Hotel. Det ligger bare et par minutter fra Central Park, og på veien går man forbi flere steder som selger ypperlig lunsj som man kan ta med inn i parken. Favoritten ligger i kjelleretasjen på senteret på Colombus Circle; mmm :sikle:

Er planen å fly mlm hvert sted, eller leie bil? Hvor lenge skal dere være borte?

Skrevet
New York og Hudson Hotel. Det ligger bare et par minutter fra Central Park, og på veien går man forbi flere steder som selger ypperlig lunsj som man kan ta med inn i parken. Favoritten ligger i kjelleretasjen på senteret på Colombus Circle; mmm  :sikle:

Er planen å fly mlm hvert sted, eller leie bil? Hvor lenge skal dere være borte?

Ja takk! Begge deler ;)

Vi planlegger å være borte i 3 uker, bruke noe fly og leie bil.

Takk for tipset om bra hotell! Det var skikkelig snasent og ligger herved lagret under favoritter ;)

Skrevet

-Miami Beach for god mat og fin strand -og et godt utgangspunkt for dagsturer med bil (selv om man ikke trenger bil på Miami Beach).

-Memphis og Nashville fordi man fint kan kjøre mellom på noen timer, og musikken og folkene er fantastisk. BB King's og Wild Horse Saloon anbefales! Civil Rights Museum og Graceland er også veldig, veldig bra.

-Las Vegas fordi det er CRAZY (men også avslappende og romantiskt) Her anbefaler jeg å dra midt i uka da prisene er ekstremt mye lavere enn i helger -Caesars Palace er fantastiskt!

-Grand Canyon fordi det tar pusten fra deg, og det er et nydelig landskap å kjøre i.

-San Fransisco fordi at selv om det er bikkjekaldt der, så har de ekstremt gode krabber og kinamat -og det er en av ganske få byer i USA som man ikke trenger bil i. Dessuten er det fasinerende med alle bakkene.

-Highway 1 (kystveien mlm San Fransisco og Los Angeles) fordi det er et fantastisk landskap og masse smårare men veldig hyggelige steder på veien. Ta med klær i tilfelle tåke -da blir det kaldt! Denne strekningen anbefaler jeg en til to overnattinger på.

Anbefaler også å prøve Priceline.com -om du tør :blunke:

Ellers er Tripadvisor et veldig godt hjelpemiddel -sammen med GPS og Michelin Road Atlas USA

Skrevet

På Østkysten anbefaler jeg..

* New York - uten tvil.. så bra dere skal noen dager dit:) Liker det best pga. atmosfæren egentlig :) Har bodd på Beacon Hotel på Upper West Manhattan, helt greit hotell, men synes Hudson så tøffere ut! Her får man alt fra typiske turistmål, til museer, shopping, uteliv og musikaler.

* Kirsebærblomstringen i Washington DC er vakker - dessuten har byen en horde store flotte gratis museer å besøke alt fra Air craft/Space-museum til kunst og historie (verdens største diamant også!) og betalende museer som Holocaust, og et museum hvor man ser produksjonen av amerikanske dollar osv. De har også en god del fine restauranter og shopping, Georgetown er ekstremt hyggelig med koselige små hus, en kanal og butikker.

* Charleston og Savannah er to skjønne små steder på sørøstkysten, flotte bygninger, mye sjarm.. Det er også flere flotte strender langs strekningen North Carolina - Florida. Vi hadde en kjempeflott biltur fra DC til Florida for noen år tilbake.

* I Florida hadde jeg det kjempegøy i Disneyworld, trenger ikke mer enn en dag da :)

Sørstatene:

* Hadde en uforglemmelig tur i Lousiana inn i sumpen.. hvor det var egne "naturstier" med fare for å se alligator,... det ble både edderkopper, slanger og alligatorer (3 m unna parkeringsplassen :S) på nært hold og selv om jeg var dritredd (det var ingen gjerder, bare en sti, og ingen som guidet oss) så var det en opplevelse :)

* New Orleans er også noe å få med seg med de karakteristiske bygningene, det utrolig ville festlivet på kveldene som til tider var litt for vulgært og vodoo-butikker. Men vet ikke om det egner seg å dra nedover dit nå etter orkanen?

* Memphis har verdens beste SPARERIBS! glemmer de aldri!

Vestkysten:

* San Fransisco - forblåst men vakker by med mye av alt; shopping, sjarm og spisesteder :)

* Carmel - koselig lite sted mellom San Fransisco og L.A.

* Hollywood/L.A. - om man ikke har vært der så må det jo bare oppleves, inkludert kjøpe kart hvor man kjører rundt og ser på kjendisboliger, Hollywood-skiltet, Beverly Hills hotellet.. osv osv..

og også

* Grand Canyon er virkelig flott og må besøkes!

* Death Valley - meget spesielt og brennende hett, men også artig å få med seg :)

* Las Vegas - må besøkes, utrolige hoteller, en god del butikker og sikkert et villt nattliv (jeg var for ung sist..)

skal forhåpentligvis til L.A. til sommeren! Gleder meg :D

Skrevet

Jeg var i New Orleans i sommer, og det var IKKE hyggelig. Gi byen noen år til om dere likevel ikke har tenkt dere i området. Det krydde av kakkerlakker (OVER ALT!!!), store deler av byen var ikke bygd opp igjen, mange stengte lokaler også i turistområdene og det var en generelt lite koselig stemning i byen (nå skal det sies at vi tilfeldigvis var der på ett-årsdagen for Katrina). Maten derimot var fantastisk, men det finner du generelt i Louisianna.

Skrevet

New york og royalton hotell.

hit skal jeg definitivt tilbake til

Skrevet

Noen som vet hvor det lønner seg å bestille flybillettene til rundreisen?

Foreløpig reiseplan ser nå slik ut:

New York

Washington

Miami/Florida

Los Angeles

San Fransisco

Skrevet

Den amerikanse hotels.com siden har billige flybilletter. Mellom stedene i USA bør du sjekke ut sider som:

airtran.com

jetblue.com

southwest.com

flyted.com

usairways.com

og også selskapene American, Continental, Delta, Northwest, United..

:)

Skrevet (endret)

The Standard har fine hoteller! De har hoteller i Miami, Downtown LA, Hollywood og snart også i New York. Selv om det er litt funky, koster det ikke skjorta ;)

De har for øvrig en egen nettside: standardhotel.com

Endret av Sprilla
Skrevet
Vestkysten:

* Hollywood/L.A. - om man ikke har vært der så må det jo bare oppleves, inkludert kjøpe kart hvor man kjører rundt og ser på kjendisboliger, Hollywood-skiltet, Beverly Hills hotellet.. osv osv..

og også

* Death Valley - meget spesielt og brennende hett, men også artig å få med seg :)

* Las Vegas - må besøkes, utrolige hoteller, en god del butikker og sikkert et villt nattliv (jeg var for ung sist..)

:Nikke: Enig!

Anbefaler Grand Canyon! Virkelig verdt et besøk!!

Skrevet
Vestkysten:

og også

Jeg har ikke vært alle stedene som Mischa ramser opp, men føyer meg inn i rekken når det gjelder Hollywood, Grand Canyon og Las Vegas! Alt er spennende og spesielt på sin måte.

Skrevet

Athens, Georgia er mitt definitive favorittsted i USA. Selv om jeg først dro dit for å undersøke røttene til favorittbandet mitt så var det byen selv og atmosfæren der som gjorde at jeg dro tilbake 2 ganger. En liten sørstatsby med hyggelige folk, en flott universitetspark og et strålende musikkliv, "alle" der spiller i band og om sommeren arrangerer de Athfest som er en musikkfestival der lokale band stiller. Jeg har hatt med meg folk dit som ikke er så musikkinteressert som meg selv, og de har dratt tilbake senere de også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...