Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #141 Skrevet 21. juni 2008 Voldtekt er når du har sex med noen mot deres vilje. . Politiet mener ikke at det alltid er voldtekt selv om du har sex med noen mot deres vilje: 20-åringen mente hun ble voldtatt etter en kveld på byen, og kontaktet umiddelbart både legevakten og politiet. Det var ikke nok til å få saken etterforsket...- Jeg synes det er frustrerende at politiet ikke engang snakket med ham før de henla saken. Hvilken interesse skulle jeg ha av å la meg undersøke på legevakten og anmelde en tilfeldig mann for voldtekt? Hvorfor skulle jeg lyve om slikt? ...Har man sex uten å ville det, så er det voldtekt uansett, sier 20-åringen....I begrunnelsen for henleggelsen heter det at politiet ikke finner rimelig grunn til å undersøke om det er et straffbart forhold...- Det handler ikke om at vi mistror den som kommer til oss. Vi forholder oss til jussen og loven, og må vurdere om det er skjellig grunn til mistanke i forhold til lovens bokstav. Man kan ha en annen definisjon av voldtekt enn det loven sier. Det at man ikke har lyst, hoder ikke alltid til at det er voldtekt i lovens forstand, sier hun... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500613
Gjest Kari Skrevet 21. juni 2008 #142 Skrevet 21. juni 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod
Gjest Bellatrix Skrevet 21. juni 2008 #143 Skrevet 21. juni 2008 Politiet mener ikke at det alltid er voldtekt selv om du har sex med noen mot deres vilje: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500613 Jeg leste nettopp den artikkelen. Hva politiet har lagt til grunn for å henlegge uten engang å ha snakket med han som er anmeldt skjønte jeg ikke, men utfra det som sto der virket det som at hun først ikke hadde lyst og så ombestemte seg, for så å angre etterpå. Hva som har skjedd kan hverken du eller jeg vite, med mindre du er hun jenta i artikkelen.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #144 Skrevet 22. juni 2008 Jeg leste nettopp den artikkelen. Hva politiet har lagt til grunn for å henlegge uten engang å ha snakket med han som er anmeldt skjønte jeg ikke, men utfra det som sto der virket det som at hun først ikke hadde lyst og så ombestemte seg, for så å angre etterpå. Hva som har skjedd kan hverken du eller jeg vite, med mindre du er hun jenta i artikkelen. De skjønte det var en falsk voldtektsanmdelse, og henla. Ikke tro alle anmeldelser er "voldtekt". Dere må ikke blande det å bare bli penetrert, og det å bli utsatt for vold. blir litt kvalm av slike anmeldelser
Gjest pjokk Skrevet 24. juni 2008 #145 Skrevet 24. juni 2008 Når det kommer til jenter, sex og nei; er det et par regler jeg lever etter: - Det er forskjell på et "nei" og et "NEI!". (Et "nei" kan være at hun føler det moralsk galt, er trøtt eller rett og slett ikke kåt nok) - Et "nei" betyr "ikke enda" (før du misforstår meg rett, les neste regel) - Jeg tvinger meg aldri, ALDRI på ei jente - men gjør henne derimot så kåt at hun vil ha meg (pusher erogene soner etc) Når alt kommer til alt er loven klar: et nei er ett nei - uansett om det er NEI, nei, n e i, N E I, neineineinei, nein eller no. Mao, om jeg hadde blitt anmeldt etter ei jente hadde sagt "nei", jeg hadde gjort henne kåt nok til å trygle om sex og hun hadde anmeldt meg - hadde loven vært på hennes side. Konklusjon: du er en voldtekstmann.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #146 Skrevet 24. juni 2008 - Jeg tvinger meg aldri, ALDRI på ei jente - men gjør henne derimot så kåt at hun vil ha meg (pusher erogene soner etc) Når alt kommer til alt er loven klar: et nei er ett nei - uansett om det er NEI, nei, n e i, N E I, neineineinei, nein eller no. Mao, om jeg hadde blitt anmeldt etter ei jente hadde sagt "nei", jeg hadde gjort henne kåt nok til å trygle om sex og hun hadde anmeldt meg - hadde loven vært på hennes side. Konklusjon: du er en voldtekstmann. Dette stemmer ikke. Det du beskriver regnes ikke som voldtekt.
Mann 42 Skrevet 24. juni 2008 #147 Skrevet 24. juni 2008 De skjønte det var en falsk voldtektsanmdelse, og henla. Ikke tro alle anmeldelser er "voldtekt". Dere må ikke blande det å bare bli penetrert, og det å bli utsatt for vold. blir litt kvalm av slike anmeldelser Voldtekt er sex mot offerets vilje etter at vedkommende har gjort det klart at hun eller han ikke vil. Fysisk vold er ikke et krav for at det skal defineres som voldtekt. Det samme gjelder dersom man benytter seg av at noen er i en hjelpeløs situasjon og ikke er i stand til å motsette seg sex. Da er det også voldtekt. Hvis det kommer til voldsanvendelse skjerpes anklagen og straffen, og hvis det kommer til voldsanvendelse der offeret skades, skjerpes det ytterligere.
crazylips Skrevet 24. juni 2008 #148 Skrevet 24. juni 2008 Et NEI er et NEI...Uansett om enn har flørtet heile kvelden eller ikkje.. Tvinga du deg på en person som ikkje vil ha sex, så er du en voldtektsmann. Håpa du rottna i fengsel.. Men desverre lever vi i et land der voldtektsmenn ikkje får streng nok straff, spørr du meg iallefall.
Kjartan Skrevet 25. juni 2008 #149 Skrevet 25. juni 2008 De skjønte det var en falsk voldtektsanmdelse, og henla. Ikke tro alle anmeldelser er "voldtekt". Dere må ikke blande det å bare bli penetrert, og det å bli utsatt for vold. blir litt kvalm av slike anmeldelser Det er en ting jeg syns er så urettferdig med sånne anmeldelser, og jenter burde tenke nøye gjennom før de går til politiet når de angrer seg etter å ha vært litt for lause. Saken blir stort sett henlagt i sånne tilfeller, han som har blitt anmeldt blir ikke frikjent. Det er en vesentlig forskjell på å få en sak henlagt eller frikjent for å si det sånn.....
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #150 Skrevet 25. juni 2008 Det er en ting jeg syns er så urettferdig med sånne anmeldelser, og jenter burde tenke nøye gjennom før de går til politiet når de angrer seg etter å ha vært litt for lause. Saken blir stort sett henlagt i sånne tilfeller, han som har blitt anmeldt blir ikke frikjent. Det er en vesentlig forskjell på å få en sak henlagt eller frikjent for å si det sånn..... Saken blir stort sett ikke etterforsket hvis politiet mener det er en falsk anmeldelse eller hvis det ikke er grunnlag for anmeldelse. Hvis saken blir etterforsket og politiet og statsadvokaten mener det ikke skjedde en voldtekt bruker de "henlagt pga. intet straffbart forhold bevist". Hvis saken blir henlagt og politiet/statsadvokaten tror at det har skjedd en voldtekt, men at det ikke finnes gode nok bevis, bruker de "henlagt pga. bevisets stilling". Ja, det er stor forskjell på å bli frikjent og få en sak "henlagt pga. bevisets stilling", men da er det stor sannsynlighet for at det har skjedd en voldtekt.
Gjest Gjest nr 1001 Skrevet 25. juni 2008 #151 Skrevet 25. juni 2008 Da jeg var 17 år opplevde jeg ett overgrep av en homofil mann, som jeg også er 99% sikker på var pedofil. Det var aldri noe "Nei", for jeg turte ikke. Jeg turte ikke å anmelde han og jeg turte ikke å si det til noen. Trynet hans hjemsøker meg fremdeles og det jeg er mest redd for her i verden (mulig det eneste) er å treffe han på Rimi, på trening eller noe i den duren. Da hadde jeg enten løpt alt jeg kunne, eller drept han. Jeg håper inderlig at du blir bura inne eller får en psycho bot og ett forferdelig rykte som du mister alle de beste vennene dine på! Rule of Thumb : DET ER LOV Å BRUKE HJERNEN I HODET OGSÅ!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #152 Skrevet 25. juni 2008 De skjønte det var en falsk voldtektsanmdelse, og henla. Ikke tro alle anmeldelser er "voldtekt". Dere må ikke blande det å bare bli penetrert, og det å bli utsatt for vold. blir litt kvalm av slike anmeldelser Nettopp, og den angrende bimboen som mente seg voldtatt presterer altså å si: "Har man sex uten å ville det, så er det voldtekt uansett, sier 20-åringen. " Nei, baby, det eeeeer ikke voldtekt når du bare angrer...
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #153 Skrevet 25. juni 2008 De skjønte det var en falsk voldtektsanmdelse, og henla. Feil. Om politiet har grunn til å tro at en voldteksanmeldelse er falsk, blir anmelderen siktet for falsk forklaring. Om politiet ikke finner bevis for at det har skjedd en voldtekt - bevis som de mener vil holde i en rettssak - bruker de "henlagt etter bevisets stilling". Om de mener den påståtte voldtekten ikke er voldtekt i lovens forstand, bruker de "intet straffbart forhold bevist".
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #154 Skrevet 26. juni 2008 Om politiet har grunn til å tro at en voldteksanmeldelse er falsk, blir anmelderen siktet for falsk forklaring. Om politiet ikke finner bevis for at det har skjedd en voldtekt - bevis som de mener vil holde i en rettssak - bruker de "henlagt etter bevisets stilling". Om de mener den påståtte voldtekten ikke er voldtekt i lovens forstand, bruker de "intet straffbart forhold bevist". Dette er helt riktig.
Gjest Kari Skrevet 26. juni 2008 #155 Skrevet 26. juni 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå