Gå til innhold

alt er voldtekt i disse dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Phø, hva med at "dere menn" heller lærer dere forskjell på ja og nei, ta kontroll over den ikke-dyriske sex-driften deres, tenke litt mindre med det minste hodet og lærer å respektere andre mennekser - til og med kvinner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Phø, hva med at "dere menn" heller lærer dere forskjell på ja og nei, ta kontroll over den ikke-dyriske sex-driften deres, tenke litt mindre med det minste hodet og lærer å respektere andre mennekser - til og med kvinner!

Ahhhhh.... det er visst flere som har vondt for det ser jeg..... Hvilken del av Du må slutte å leve som om verden er slik den burde, istedenfor å faktisk innse at det er menn der ute som ikke tar et nei for et nei, og det alltid kommer til å være det, var det ikke du forsto???????? (min forrige post kort oppsummert)

Så du støtter at jenter driter i å bruke litt fornuft, utsetter seg selv for unødvendig fare og risikerer å bli voldtatt og skambanka og det som verre er, fordi "det burde ikke være sånn"? HERREMIN HATT ALTSÅ,for å bruke et relativt saftig utrrykk!!!

Skrevet

Det er faktisk lov å bli med noen hjem og så angre på det og trekke seg. Bare fordi man har flørtet med en person og evt. blitt med dem hjem så trenger ikke det bety at du må ligge med dem. Det er ikke som om gutten kan si at nå har jeg vært snill og spandert en øl på deg så nå har jeg rett til å ha sex med deg, uansett hva du vil eller ei.

Hvis noen som var fysisk større og sterkere enn meg begynte å ha sex med meg selv om jeg sa nei så tror jeg ikke jeg akkurat ville begynt å slå og sparke ham, jeg har lest nok historier om hvordan en sånn situasjon kan ende med at jenta må på legevakten fordi hun ble banket opp som svar. Jeg ville nok ligget der livredd og bare håpet på at det snart var over.

Etter min mening så er dagens strafferammer alt for lave i forhold til hvor mye ødeleggelse sånne menn som deg påfører andre jenter. Som andre har sagt så har du sikkert ødelagt tiltroen hennes på andre mennesker i lang tid framover

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville aldri ha blitt med en fremmed mann hjem i det hele tatt. Ja jeg kunne ha flørtet med han på byen, men aldri i verden om jeg hadde blitt med han hjem. Da kan det fort misforstås. (jeg hadde vært mest redd for å bli drept jeg da)

Men at jeg kler med sånn jeg vil uten å bli klådd på (hvis jeg ikke legger opp til det) eller voldtatt, det mener jeg burde være en selvfølge. Hvis dere menn ikke takler at kvinner kler seg sånn de vil så har dere ett stort problem og bør holde dere hjemme! Hold pikken i bånd!

Gjest GrGjest
Skrevet
Nei, det har det helt sikkert ikke.

Som sagt: bare forklar til politiet hva som skjedde, saa vil alt ordne seg.

Hei

Trådstarter ligger tynt ann. Det vet han sikkert. Jeg tror også han vil bli dømt glatt viss saken er sånn som beskrevet, har ikke sjekka men tipper det finns masse presedens for det.

- Har ingenting å si hva om man mener det er bra eller ikke. Jeg har en milimeter sympati for han, men er enig med de fleste her om at man må respektere et nei. Det handler mye om å ha en evne til å lytte, om å ha empati. Det kan være vanskelig i blant. Kanskje særlig når man har drukket, når man er i stemning, og så videre. Men det er fortsatt veldig, veldig viktig.

Jeg ville også ha bedt om unnskyldning.

Men nå er kanskje tiden for å snakke med advokat. Han vil bli innkalt til avhør. De som gjør slikt er proffe. Jeg tror det er naivt og tro at politi og påtalemyndighet vil være objektive, de vil handle strategisk, for å få vedkommende dømt.

Få hjelp av advokat, still forberedt. Desverre så er rettsvesenet sånn at man i en sånn situasjon er mest rasjonelt tjent med å nekte for det som skjedde, istedet for å søke forsoning. Kan tippe at for et sånnt lovbrudd ryker man inn minst flere måneder, viss man blir dømt. Til trådstarter - viss politiet gidder, så er det første de gjør å sjekke mobiltelefonutskrifter og smser de siste dagene, + andre elektroniske spor. Jeg ville vært forsiktig hvor og hvem jeg snakket med saken om, fra nå av.

Skrevet
Jeg syns ikke det er så betryggende å lese denne tråden.... Dere jenter må begynne å se realitetene, ikke bare hvordan ting BURDE være. JA, det BURDE vært lov til å flørte så mye man vil, legge seg naken sammen med en fremmed mann, tafse på han litt også kanskje, og si nei hvis dere ikke vil ha sex med han. Og ta det for god fisk at han respekterer det.

Men det er ikke sånn verden er, og det MÅ dere lære dere før dere går på en smell!! Når dere blir med en fyr hjem og så sier nei når dere ligger halvnakne i senga er det ikke sikkert at det respekteres!

Hvis du i det hele tatt blir med en ukjent fyr aleine hjem bør du være ganske sikker på at du vil ha sex med han. For han vil garantert ha sex med deg....

Det er ikke sånn det burde være, det er jeg helt enig i, men det er nå sånn det engang er, og da må dere bare finne dere i det, og ta de nødvendige forholdregler, hvis dere ikke vil ende opp som den fiktive jenta i førsteposten.

Og for dere flisespikkere: nei, det innebærer ikke at dere må gå i burka og unngå å se alle menn i øynene, men det er da relativt stor forskjell på det og å flørte vilt og uhemmet, og rote med en fyr i senga hans... Eller er dere totalt blottet for sunn fornuft??????

For å gi et annet eksempel, det BURDE vært mulig å gå å vifte med en cm-tjukk seddelbunke med tusenlapper i de mer lugubre strøkene i byen, men det er alikevel de færreste som ville gjort det, nettopp fordi folk skjønner at det ikke er så lurt sånn som samfunnet er.....

I et siste forsøk på å forklare det for dere ekstra treige folk (Ciara f eks....): Det går ikke ann å si at akkurat der går grensa for hva man bør gjøre og ikke bør gjøre, men folk flest har mer eller mindre av den nettopp nevnte sunne fornuften, og er istand til å gjøre seg opp en mening om hva som er lurt og mindre lurt å gjøre.

Hvis det fortsatt er forvirrende kan jeg kanskje legge ut noen guidelines dere bør memorere.

Men bare for å være i forkant av de treigeste av de treige igjen: NEI, å følge de gir ingen garantier for at du ikke blir voldtatt, men reduserer sjansen betraktelig. Så bare si ifra hvis jeg skal legge det ut. er sikkert andre opegående sjeler her som kan bidra med endel der også!

Delvis uenig. Ja, man har et ansvar for å passe på seg selv og ikke gjøre ting som medfører risiko. Men selv om man er uansvarlig med tanke på dette, har man virkelig ingen SKYLD i at man blir utsatt for overgrep, denne ligger helt og holdent hos overgriperen.

Gjest Gjest
Skrevet
Delvis uenig. Ja, man har et ansvar for å passe på seg selv og ikke gjøre ting som medfører risiko. Men selv om man er uansvarlig med tanke på dette, har man virkelig ingen SKYLD i at man blir utsatt for overgrep, denne ligger helt og holdent hos overgriperen.

Kvinne har et ansvar for å ikke bli voldtatt, på samme måte de har et ansvar å ikke bli gravid hvis ikke vil ha barn.

Det kalles ansvar, men for de som blir kvotert og "baby-sittet" av staten så er dette kanskje et ukjent uttrykk.

Jeg kan si det som så, at det er baksiden av medajlen ved likestilling :fnise:

Skrevet
Det er faktisk lov å bli med noen hjem og så angre på det og trekke seg. Bare fordi man har flørtet med en person og evt. blitt med dem hjem så trenger ikke det bety at du må ligge med dem. Det er ikke som om gutten kan si at nå har jeg vært snill og spandert en øl på deg så nå har jeg rett til å ha sex med deg, uansett hva du vil eller ei.

Hvis noen som var fysisk større og sterkere enn meg begynte å ha sex med meg selv om jeg sa nei så tror jeg ikke jeg akkurat ville begynt å slå og sparke ham, jeg har lest nok historier om hvordan en sånn situasjon kan ende med at jenta må på legevakten fordi hun ble banket opp som svar. Jeg ville nok ligget der livredd og bare håpet på at det snart var over.

Etter min mening så er dagens strafferammer alt for lave i forhold til hvor mye ødeleggelse sånne menn som deg påfører andre jenter. Som andre har sagt så har du sikkert ødelagt tiltroen hennes på andre mennesker i lang tid framover

ER DET MULIG???????????? Så klart det er LOV, men det finnes da for svarte alt for mange folk som er villige til å bryte loven!!!!! Men greit, hvis du absolutt skal stå på dine rettigheter om å oppføre deg dumt på byen uten å bli voldtatt, så værsågod..... Lykke til den dagen du møter en fyr som ikke deler ditt syn på saken....

Er forøvrig enig i at strafferammene er alt for lave. I tillegg burde voldtektsmenn i fengsel virkelig fått føle på kroppen at de er blant de fangene med lavest status her i landet.... Er nå min mening. Ser ingen som helst grunn til å sy puter under armene på sånne folk....

Gjest Gjest
Skrevet
ER DET MULIG???????????? Så klart det er LOV, men det finnes da for svarte alt for mange folk som er villige til å bryte loven!!!!! Men greit, hvis du absolutt skal stå på dine rettigheter om å oppføre deg dumt på byen uten å bli voldtatt, så værsågod..... Lykke til den dagen du møter en fyr som ikke deler ditt syn på saken....

Er forøvrig enig i at strafferammene er alt for lave. I tillegg burde voldtektsmenn i fengsel virkelig fått føle på kroppen at de er blant de fangene med lavest status her i landet.... Er nå min mening. Ser ingen som helst grunn til å sy puter under armene på sånne folk....

Rangeringssytemet i fengselet har ikke voldteksmenn som lavest, selv om du sikkert vil tro det selv.. så er det feil

på topp troner ranere..

på bunn er det pedofile

ferdig med saken

Skrevet
Kvinne har et ansvar for å ikke bli voldtatt, på samme måte de har et ansvar å ikke bli gravid hvis ikke vil ha barn.

Det kalles ansvar, men for de som blir kvotert og "baby-sittet" av staten så er dette kanskje et ukjent uttrykk.

Jeg kan si det som så, at det er baksiden av medajlen ved likestilling :fnise:

Hvor er mannen sitt ansvar da?

Da er da den som voldtar som må stilles til ansvar!

Det samme gjelder å unngå å bli gravid, et felles ansvar!

Gjest Idiotdetektoren
Skrevet

Jeg skal sette det i klartekst for deg Holbert.

Du er en voldtektsmann. En overgriper. Du er en ekkel, tragisk, stokkdum gjøk som går rundt å tror at alt og alle vil ha sex med deg. Jeg håper du blir satt i fengsel og straffet hardt for det du har gjort.

DU sier du ikke utøvde vold, og at du derfor ikke voldtok henne. Det er ikke DET som definerer en voldtekt, bare fordi ordet begynner med "vold"! Men hvis du liker det bedre, du er en overgriper, du har begått et overgrep mot en stakkars jente som tydligvis tok det litt hardere enn du trodde, siden hun faktisk anmeldte deg! Jeg beundrer henne og håper du får en hard straff, akkurat som du fortjener!

Skrevet
Rangeringssytemet i fengselet har ikke voldteksmenn som lavest, selv om du sikkert vil tro det selv.. så er det feil

på topp troner ranere..

på bunn er det pedofile

ferdig med saken

Er klar over det, derfor skreiv jeg BLANDT de laveste. De fleste som har sett litt på amerikanske filmer veit da rangstigen i fengselet :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel rimelig klart at denne "Holbert" kun er ute etter å provosere.

Det er dumt å drikke seg sanseløst beruset. Det er dumt å bli med fremmede menn hjem. Det er dumt å vasse rundt om natten i en by man ikke kjenner. Det er dumt å klatre trollveggen uten sikring. Det er rett og slett ganske mange situasjoner man burde bruke hodet og det er ikke alltid pappa-stat kan redde oss ut av vanskeligheter vi selv har rotet oss opp i.

Og ja, hvis du krabber opp i senga til fremmede fulle mannfolk gang etter gang bare for å hevde din rett til ikke å bli voldtatt tror jeg du før eller siden blir skuffet.

Skrevet

Er vel heller tvilsomt at Holbert kommer til å gi noe særlig svar ettersom tråden ble opprettet i 2006.

Hvis han ble dømt til fengsel, så har han sansyneligvis sluppet ut allerede.

Men ja, det han gjorde var voldtekt, og han har nok en skrue løs hvis han ikke forstod ordet "nei"

Gidder ikke si mer, for alt jeg hadde tenkt å si, er allerede sagt.

Skrevet

Hvor mye har det å si hvem sin "skyld" det er når overgripern holder på?

Skjønner at det er greit å tenke sånn ift til skam og skyldfølelse og sånt, men alikevel.....

En lærer jeg hadde fortalte at han en gang lå på sykehuset ved siden av en (tidligere) motorsyklist som hadde knekt ryggen og var lam etter en motorsykkelulykke. "Men det var ikke min skyld" hadde han sagt til lærern min.

Men det var fortsatt han som var lam for resten av livet, mens han som forårsaket ulykka fikk kanskje et par år i fengsel. Kan vel ikke være så vanskelig å se hvem som kom verst ut av det der håper jeg.

Blir igrunn mer eller mindre det samme med en voldtektssak. Uansett hvor lite skyld offeret har er det h*n som får den verste "straffen".

Og hva var det egentlig du var uenig i? Jeg skreiv ikke no om skyld i innlegget mitt.... Selv om jeg burde ha skjønt at noen kom til å begynne å kverulere på det også......

Men bottom line er: Uansett om det EGENTLIG burde være mennene som slutter med dette, eller det faktum at overgriperen har all skyld i en voldtekt, eller at det BURDE være lov å flørte så mye man vil uten å bli voldtatt, SÅ MÅ DERE JENTER FÅ OPP ØYNENE OG INNSE AT VERDEN ER SLIK DEN ER, DEN KOMMER IKKE TIL Å FORANDRE SEG NEVNEVERDIG DE NESTE MÅNEDENE, OG HVIS DU IKKE TAR DINE FORHÅNDSREGLER KAN DU ENDE OPP MED Å BLI VOLDTATT!!!

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Men bottom line er: Uansett om det EGENTLIG burde være mennene som slutter med dette, eller det faktum at overgriperen har all skyld i en voldtekt, eller at det BURDE være lov å flørte så mye man vil uten å bli voldtatt, SÅ MÅ DERE JENTER FÅ OPP ØYNENE OG INNSE AT VERDEN ER SLIK DEN ER, DEN KOMMER IKKE TIL Å FORANDRE SEG NEVNEVERDIG DE NESTE MÅNEDENE, OG HVIS DU IKKE TAR DINE FORHÅNDSREGLER KAN DU ENDE OPP MED Å BLI VOLDTATT!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Voldtekts er en ènveissituasjon. Mannen forgriper seg mot kvinnen. Kvinnen er ikke delaktig. Hun er ikke engang villig.

Hvordan kan hun da "ta ansvar for å ikke bli voldtatt"? Et slikt utsagn impliserer at det finnes ting hun kan gjøre dersom hun blir overfalt på gaten uten mulighet for å komme seg unna. Jeg skulle virkelig likt og vist hva dette eventuelt skulle vært.

Nok en gang må mennene få det inn med teskje, og her kommer det: INGEN vil bli voldtatt, og INGEN har skyld dersom de blir det.

De som mener noe annet er patetiske, karaktersvake individer som er styrt at sin egen p*kk.

Gjest Gjest
Skrevet

Du er en voldtekts forbryter enkelt og greit.

Gjest Gjest
Skrevet
Voldtekts er en ènveissituasjon. Mannen forgriper seg mot kvinnen. Kvinnen er ikke delaktig. Hun er ikke engang villig.

Hvordan kan hun da "ta ansvar for å ikke bli voldtatt"? Et slikt utsagn impliserer at det finnes ting hun kan gjøre dersom hun blir overfalt på gaten uten mulighet for å komme seg unna. Jeg skulle virkelig likt og vist hva dette eventuelt skulle vært.

Nok en gang må mennene få det inn med teskje, og her kommer det: INGEN vil bli voldtatt, og INGEN har skyld dersom de blir det.

De som mener noe annet er patetiske, karaktersvake individer som er styrt at sin egen p*kk.

Det er ingen som har påstått at de kan gjøre så mye NÅR de først blir overfalt, men de kan gjøre ganske mye for å MINSKE risikoen for å bli voldtatt. Det inkluderer å bli med fremmede menn hjem, ta pirattaxi, drikke seg dritings, gå aleine i lugubre strøk osv. Det er det man som regel mener når man snakker om at jentene må ta ansvar, ikke om hvem sin skyld det er.

Skjønte du litt mer nå da lille frøken? Eller er du fortsatt uenig i dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...