Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #61 Skrevet 20. november 2006 Hele situasjonen kan jo kalles diskriminering mot menn. Har hørt at andre jenter angrer på sex, for så å anmelde neste dag. Er ikke noe nytt fenomen dette. ← Hadde hun sagt etterpå at hun ikke ville så kunne du ha snakket om at hun bare angret seg og anmeldte deg uten grunn, men hun sa jo nei før du hadde sex med henne. Da kan du ikke klage på at det er hun som er kjip mot deg.
Yme Skrevet 20. november 2006 #62 Skrevet 20. november 2006 Og et slikt innlegg måtte jo komme. Det er litt kjedelig når alle brukerne er enige om å være uenige med Holbert, ikke sant? Men for å gi deg en sjangs: Hvis du opplever noe som et overgrep, hvordan kan du da ha lagt opp til det? Og hvordan kan du si at et nei må respekteres, samtidig som vi må ta ansvar for oss selv? Hva er motsetningen her, egentlig? Tar vi ikke ansvar for oss selv hvis vi flørter? Legger vi opp til overgrep hvis vi ser bra ut? Dersom kvinner går rundt og tror på dette svadaet her selv, så lover det jo virkelig ikke bra. ← Jeg hadde hatt et stort problem, om man ikke hadde lov å flørte (om jeg var jente da, vel og merke, siden vi gutta skjeldent blir voldtatt). Jeg får høre heletia at jeg driver å flørter, enda jeg ikke er klar over at jeg gjør det, selv
Gjest Talula Skrevet 20. november 2006 #63 Skrevet 20. november 2006 Jeg mener det jo såklart ikke da, men du kan vel forstå at jeg er frustrert? Jeg skulle også ønske at dette var tull, det er helt uvirkelig. ← Hvis dette er ment på alvor så har du et litt annet syn på hva voldtekt er enn de fleste andre mennesker har. Voldtekt innebærer ikke nødvendigvis vold, og det du beskriver er voldtekt. Og hvis du virkelig ikke var klar over dette, kan det jo kanskje være litt frustrerende for deg. Men det er heldigvis slik at rettsvillfarelse/faktisk villfarelse (altså at du ikke mener dette kan defineres som voldtekt) ikke fritar deg.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #64 Skrevet 20. november 2006 Du er vel ikke tilfeldigvis feminist, Ciara? ← Pirrer det deg litt ekstra, i så fall? Kjenner du at det napper i godsakene?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #65 Skrevet 20. november 2006 Jeg lurer på om det bare er waco som prøver å skape liv...
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #66 Skrevet 20. november 2006 Jeg lurer på om det bare er waco som prøver å skape liv... ← Tviler jeg på. Innleggene er alt for korte og dårlig skrevet.
Ciara Skrevet 20. november 2006 #67 Skrevet 20. november 2006 Du er vel ikke tilfeldigvis feminist, Ciara? ← Jo, det har du rett i. Du da? Mannssjåvinist? Jeg hadde hatt et stort problem, om man ikke hadde lov å flørte (om jeg var jente da, vel og merke, siden vi gutta skjeldent blir voldtatt). Jeg får høre heletia at jeg driver å flørter, enda jeg ikke er klar over at jeg gjør det, selv ← Ja, der kan du se, Yme, i følge denne fantastiske logikken så burde du nå være glad for at du ikke har blitt voldtatt Nei, flørte må man jo få lov til, ville vært kjedelig ellers. Utfordringen ligger vel i å lære enkelte at flørt ikke betyr "fri adgang" eller noe i den duren...
Gjest LilSweetie Skrevet 20. november 2006 #68 Skrevet 20. november 2006 Og jeg onsker politiet lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #69 Skrevet 20. november 2006 Og et slikt innlegg måtte jo komme. Det er litt kjedelig når alle brukerne er enige om å være uenige med Holbert, ikke sant? ← Et overgrep er en voldtekt og er ikke uenig i det, for all del. Det jeg sier er at jeg ikke ville ha anmeldt noe som hadde skjedd i en setting som på festen. Nå har "venninna" til Hubert anmeldt forholdet, og det må selvsagt Hubert ta konsekvensen av. Står allikevel fast ved at vi jenter har ansvar for å passe på oss selv. Overgrepet blir jo ikke borte av å anmelde det.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #70 Skrevet 20. november 2006 Og jeg onsker politiet lykke til! ← Enig!
Ciara Skrevet 20. november 2006 #71 Skrevet 20. november 2006 Står allikevel fast ved at vi jenter har ansvar for å passe på oss selv. Overgrepet blir jo ikke borte av å anmelde det. ← Ok. Hva bør kvinner gjøre, rent konkret, når de passer på seg selv?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #72 Skrevet 20. november 2006 Ok. Hva bør kvinner gjøre, rent konkret, når de passer på seg selv? ← Det lurer jeg også på. Når det ikke er nok å si nei, hva skal man da gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #73 Skrevet 20. november 2006 Overgrepet blir jo ikke borte av å anmelde det. ← Det gjør ikke drap, biltyverier, narkokriminalitet, incest eller annet snacks heller. Likevel mener mange at sånt også bør anmeldes, på linje med voldtekter. Forstå det den som kan.
Gjest LilSweetie Skrevet 20. november 2006 #74 Skrevet 20. november 2006 Overgrepet blir jo ikke borte av å anmelde det. ← Nei, men at man anmelder det kan skremme mot menn av dette kaliberet til aa voldta i fremtiden. (Normale menn ville jo ikke gjort det uansett).
Gjest Holbert Skrevet 20. november 2006 #75 Skrevet 20. november 2006 Men det er jo for faen ikke noen grunn til å anmelde. Jeg har (for hundrede gang)ALDRI brukt vold mot henne. Hun kunne heller tatt det opp med meg personlig, istedet for å ringe politiet.
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #76 Skrevet 20. november 2006 Men det er jo for faen ikke noen grunn til å anmelde. Jeg har (for hundrede gang)ALDRI brukt vold mot henne. ← Nei, men du har hatt sex mot hennes vilje. Det er forbudt.
Gjest LilSweetie Skrevet 20. november 2006 #77 Skrevet 20. november 2006 Men det er jo for faen ikke noen grunn til å anmelde. Jeg har (for hundrede gang)ALDRI brukt vold mot henne. Hun kunne heller tatt det opp med meg personlig, istedet for å ringe politiet. ← Hun har kanskje ikke saa gode erfaringer med aa kommunisere med deg? Men for all del: Forklar noyaktig hva som hendte til politiet. De skjonner deg nok.
Gjest holbert Skrevet 20. november 2006 #78 Skrevet 20. november 2006 ....og det at jeg er fra midtøsten har sikkert ingenting med anmeldelsen å gjøre.
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #79 Skrevet 20. november 2006 ....og det at jeg er fra midtøsten har sikkert ingenting med anmeldelsen å gjøre. ← Om du er nordmann, same, inder eller araber så er det fortsatt forbudt å ha sex med noen mot deres vilje.
Gjest LilSweetie Skrevet 20. november 2006 #80 Skrevet 20. november 2006 ....og det at jeg er fra midtøsten har sikkert ingenting med anmeldelsen å gjøre. ← Nei, det har det helt sikkert ikke. Som sagt: bare forklar til politiet hva som skjedde, saa vil alt ordne seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå